ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠοια λαχανικά σταματούν την διαδικασία της γήρανσης του δέρματος - Επιστημονική ανασκόπηση

Ποια λαχανικά σταματούν την διαδικασία της γήρανσης του δέρματος – Επιστημονική ανασκόπηση

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα λαχανικά ως πηγή βιοδραστικών ενώσεων με φωτοπροστατευτικές ιδιότητες.

Η υπερβολική έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία μπορεί να έχει πολλές επιβλαβείς επιπτώσεις στο δέρμα. Ενώ η χρήση φωτοπροστατευτικών σκευασμάτων είναι σημαντική, η προσοχή στη διατροφή, μπορεί επίσης να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της φωτογήρανσης. Οι δραστικές ουσίες που βρίσκονται στα λαχανικά έχει αποδειχθεί ότι έχουν θετικό αντίκτυπο στην κατάσταση του δέρματος, καθιστώντας απαραίτητη την ενσωμάτωσή τους στη διατροφή, ειδικά σε περιόδους μεγαλύτερης έκθεσης στον ήλιο όπως το καλοκαίρι.

- Advertisement -

Τα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που μπορούν να ωφελήσουν το δέρμα. Αν και υπάρχουν πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες που επικεντρώνονται σε μεμονωμένα λαχανικά και τα βιοενεργά συστατικά τους, δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό άρθρο που να συνοψίζει τις επιπτώσεις των λαχανικών στη φωτογήρανση του δέρματος.

Ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients, είχε στόχο να καλύψει αυτό το κενό, συγκεντρώνοντας μελέτες για λαχανικά που έχουν αποδείξει σημαντική αποτελεσματικότητα στη φωτοπροστασία του δέρματος. Υπογραμμίζει επίσης τις βιοδραστικές ουσίες που υπάρχουν σε αυτά τα λαχανικά και τις επιπτώσεις τους.

- Advertisement -
Πίστωση εικόνας Nutrients

Σύμφωνα με τα ευρήματα της ανασκόπησης, λαχανικά όπως: το μπρόκολο, το αγγούρι, το λάχανο, η ντομάτα και το καρότο, έχει βρεθεί ότι όχι μόνο ενισχύουν την εμφάνιση του δέρματος, αλλά και προσφέρουν προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Η κατανάλωση 40 g πολτού ντομάτας την ημέρα (που περιέχει 16 mg λυκοπενίου) μπορεί να μειώσει τις αλλαγές στο ερύθημα που προκαλείται από την υπεριώδη ακτινοβολία κατά 40% και η συμπλήρωση με πλούσιο σε καροτενοειδή φυσικό εκχύλισμα λάχανου (1650 μg καροτενοειδή) μπορεί να αποτρέψει σημαντικά την αποικοδόμηση του κολλαγόνου Ι στο χόριο που σχετίζεται με την ηλικία.

- Advertisement -

Επιπλέον, οι βιοδραστικές ουσίες, όπως η σουλφοραφάνη, το λυκοπένιο, η λουτεΐνη ή το β-καροτένιο, που υπάρχουν στα λαχανικά, διαθέτουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που εξουδετερώνουν τις επιδράσεις των ουσιών, που συμβάλλουν σημαντικά στην πρόωρη γήρανση του δέρματος. Αυτό σημαίνει ότι η διατήρηση μιας σωστής διατροφής που περιλαμβάνει αυτά τα λαχανικά μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της φωτογήρανσης του δέρματος, στη μείωση του κινδύνου ηλιακού εγκαύματος, αποχρωματισμού και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση https://www.mdpi.com/2072-6643/15/16/3594

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας