Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024
20.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ποιες είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες προϊόντων στην Ευρώπη

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΠοιες είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες προϊόντων στην Ευρώπη
spot_img

Σίγουρα τα τελευταία δύο χρόνια ήταν απρόβλεπτα με την πανδημία του κορονοϊού να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για το λιανικό εμπόριο, ανατρέποντας ισορροπίες δεκαετιών, φέρνοντας μεγάλη αβεβαιότητα και προκαλώντας παροδική έκρηξη ζήτησης σε ορισμένα προϊόντα.

Πάνω που η πανδημία έδειχνε να πλησιάζει στο τέλος της, ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία που έφερε μεγάλη οικονομική και κοινωνική αναταραχή με τις συνέπειές του να μην έχουν γίνει ακόμα αισθητές σε όλο τους το φάσμα και να ενδέχεται να διαμορφώσουν ένα διαφορετικό κοινωνικοπολιτικό τοπίο στο μέλλον, την ώρα που ο πληθωρισμός αυξάνεται παγκοσμίως.

Η ετήσια έκθεση του ESM για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της Ευρώπης, σε συνεργασία με την IRI, προσπαθεί να δείξει ποιες κατηγορίες προϊόντων σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση τον περασμένο χρόνο, ύστερα από έρευνα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και στη χώρα μας, την Ελλάδα.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 2020 σημειώθηκε άνοδος σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες παντοπωλείων – σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, το ποσοστό ήταν σχεδόν διψήφιο – εικόνα που διατηρήθηκε και το 2021 αφού τα lockdown συνεχίστηκαν.

Στην Ιταλία, οι πωλήσεις των ταχείας κυκλοφορίας καταναλωτικών αγαθών (FMCG) αυξήθηκαν κατά 2,1% πέρυσι, σε συνέχεια των ρεκόρ του 2020, στη Γερμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,5%, ενώ στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8%. Η Ισπανία (μείωση κατά 0,4%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (μείωση κατά 0,3%) κυμάνθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ενώ η Γαλλία και η Ολλανδία παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων κατά 1% και 1,8% αντίστοιχα.

Ορισμένες από τις κατηγορίες που σχετίζονται περισσότερο με την πανδημία υποχώρησαν κάπως, αφού ο πανικός που δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2020 στις αρχές της και αυτός με τη σειρά του υποχώρησε. Αυτή η τάση αφορά οικιακά προϊόντα, όπως χαρτί υγείας, καθώς επίσης, κατεψυγμένα προϊόντα. Στην Ελλάδα (αύξηση 4,7%) και στην Ιταλία (αύξηση 2,6%), οι πωλήσεις κατεψυγμένων προϊόντων συνέχισαν να αυξάνονται, έχοντας σημειώσει διψήφιο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις το προηγούμενο έτος.

Το παρατεταμένο κλείσιμο μπαρ και εστιατορίων για δεύτερο χρόνο έφερε αξιοσημείωτες αυξήσεις στις κατηγορίες αλκοόλ και ποτών με το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, να καταγράφει αύξηση κατά 13,7% μπροστά από οποιαδήποτε άλλη μακροοικονομική κατηγορία.

Από κει και πέρα η αύξηση του πληθωρισμού από κάποιες επωνυμίες αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία αφού το παρελθόν έχει δείξει πως κατά τη διάρκεια τέτοιων χρονικών περιόδων οι καταναλωτές επανεξετάζουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και τις σχέσεις τους με τις επωνυμίες.

Έτσι, όσες επιδείξουν γρήγορα αντανακλαστικά και ακολουθήσουν σωστή στρατηγική μπορούν να βγουν κερδισμένες τελικά, έχοντας προσαρμοστεί βραχυπρόθεσμα στα δεδομένα, αλλά παραμένοντας, ταυτόχρονα, συνεπείς στο μακροπρόθεσμο πλάνο τους. Μείωση των καινοτομιών, συνεργασία με αντιπάλους και μεγαλύτερη επένδυση σε εμπορικές προωθήσεις είναι μερικά από τα βήματα που μπορούν να κάνουν οι επωνυμίες χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε ποιότητα, εμπιστοσύνη, ηθική και βιωσιμότητα.

Έρευνα της IRI σε δείγμα 3.000 καταναλωτών από 12 χώρες διαπίστωσε ότι ενώ το 91% των ερωτηθέντων αναμένει αύξηση στην τιμή των αγαθών και των υπηρεσιών τους επόμενους έξι μήνες – μόλις το 7% περιμένει πτώση στις τιμές – περισσότερα από τα δύο τρίτα πιστεύουν επίσης ότι θα είναι «σημαντικά ή κάπως καλύτερα τα πράγματα μέσα στους επόμενους έξι μήνες».

Το σίγουρο είναι ότι η αναταραχή των τελευταίων ετών έχει αναγκάσει τους εμπόρους λιανικής και τους ιδιοκτήτες των επωνυμιών να προσαρμοστούν και να αναδιαμορφώσουν εκτενώς τις δραστηριότητές τους, κάτι που είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Πηγή: https://www.esmmagazine.com/retail/europes-fastest-growing-grocery-product-categories-2022-iri-168085

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Μαζική τροφική δηλητηρίαση στην Ηλεία – 37 άνθρωποι μεταφέρθηκαν στο κέντρο υγείας

Τα θύματα έφαγαν βραστό κρέας και γλυκά σε πανηγύρι του Αγίου Γεωργίου.

Έχετε φριτέζα αέρα; Νέα μελέτη λέει ότι είναι χειρότερη από το τηγάνι!

Εκπομπές σωματιδίων και πτητικές οργανικές ενώσεις που παράγονται από οικιακή φριτέζα αέρα.

ΕΕ: Διορθωτικό στην ανακοίνωση της Επιτροπής για την επισήμανση αλκοολούχων ποτών

 Διορθώσεις στα ενδεικτικά παραδείγματα των κατευθυντήριων γραμμών για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/787.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα