Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
18.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΠΟΥ – UNICEF: Επικρίσεις για τα βρεφικά παρασκευάσματα με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Θηλασμού

ΑρχικήΝέαΑσφάλεια ΤροφίμωνΠΟΥ - UNICEF: Επικρίσεις για τα βρεφικά παρασκευάσματα με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Θηλασμού
spot_img

Λιγότερα από τα μισά νεογέννητα λαμβάνουν μητρικό γάλα εντός της πρώτης ώρας της ζωής τους, σύμφωνα με κοινή δήλωση που εξέδωσαν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) και η UNICEF.

Οι δύο οργανώσεις λένε ότι αυτό απειλεί τη διατροφή και την υγεία εκατομμυρίων βρεφών και παιδιών και καταγγέλλει την αδικαιολόγητη επιρροή της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

Η δήλωση εκδόθηκε από τον Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus, γενικό διευθυντή του ΠΟΥ και την Catherine Russell, εκτελεστική διευθύντρια της UNICEF. Και οι δύο οργανισμοί καλούν τις κυβερνήσεις να αυξήσουν τις προσπάθειες και τους πόρους για την προώθηση του θηλασμού.

«Οι επαγγελματίες του τομέα της υγείας – των οποίων οι συστάσεις έχουν επιρροή – επιλέγονται και ενθαρρύνονται από τη βιομηχανία να προωθήσουν τα γαλακτοκομικά βρεφικά προϊόντα. Η αντιμετώπιση των πρακτικών μάρκετινγκ αυτής της βιομηχανίας και η προώθηση των οφελών του θηλασμού θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης», λέει στο Nutrition Insight η Fatmata Fatima Sesay, ειδικός διατροφής, βρεφικής σίτισης, UNICEF.

Επιθετικές παρεμβολές

Οι δύο οργανισμοί, ζηγτούν επίσης από τα ενδιαφερόμενα μέρη να εφαρμόσουν πολιτικές που θα δώσουν στις θηλάζουσες μητέρες τον χώρο και το χρόνο που χρειάζονται για να θρέψουν τα μωρά τους και να προστατεύσουν τις μητέρες, τους φροντιστές και τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης από την επίδραση του ανήθικου μάρκετινγκ που ασκείται από ορισμένους στη βιομηχανία των βρεφικών παρασκευασμάτων, ως υπονόμευση του θηλασμού σε ανθρωπιστικά περιβάλλοντα.

Οι θετικές στάσεις των γυναικών απέναντι στα βρεφικά παρασκευάσματα, συσχετίζονται με την έκθεσή τους στο μάρκετινγκ και οι φόβοι και οι αμφιβολίες τους συχνά αντικατοπτρίζουν τα θέματα και τα μηνύματα του μάρκετινγκ γάλακτος φόρμουλας. Οι παραγωγοί εταιρείες στρεβλώνουν την επιστήμη και μετατοπίζουν τους κοινωνικούς κανόνες σχετικά με το θηλασμό προωθώντας ελκυστικές αξιώσεις και φόρμουλα τοποθέτησης τόσο κοντά στο “ισοδύναμο” ή ανώτερο από το μητρικό γάλα.

Τονίζεται επίσης ότι οι μητέρες πρέπει επίσης να έχουν κατά προτεραιότητα πρόσβαση σε τρόφιμα και είδη όπως κατάλληλα ρούχα και καθαρό νερό, καθώς και προστασία, στέγαση, ψυχοκοινωνική υποστήριξη και άλλες παρεμβάσεις για την κάλυψη των βασικών αναγκών τους. Η παροχή ασφαλών και άνετων χώρων για τις μητέρες να ταΐζουν και να φροντίζουν τα βρέφη τους είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του θηλασμού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Πιο σημαντικό τώρα από ποτέ

Η κοινή αυτή δήλωση, επιβεβαιώνει ότι ο θηλασμός είναι ζωτικής σημασίας, δίνοντας στα μωρά το «καλύτερο δυνατό ξεκίνημα» για μια υγιή ζωή, τους εγγυάται μια θρεπτική και ασφαλή πηγή τροφής. Σημειώνει ότι ο θηλασμός είναι, για όλους τους πρακτικούς λόγους, ο πρώτος εμβολιασμός που λαμβάνει ποτέ ένα παιδί. Βοηθά επίσης να αναπτυχθεί το μικροβίωμα και στην προστασία των μωρών από κοινές ασθένειες. Πιστοποιεί περαιτέρω ότι μόνο το 44% των νεογέννητων λαμβάνουν αποκλειστικό θηλασμό κατά τους πρώτους έξι μήνες τους.

Σύμφωνα με την ίδια δήλωση, οι προκλήσεις που πρέπει να υπομείνουν οι μητέρες σε συνθήκες κρίσης, έκτακτης ανάγκης και συγκρούσεων επηρεάζουν άμεσα τα παιδιά τους, τα οποία χάνουν τη σωτήρια διατροφή που προσφέρει ο θηλασμός, καθώς τα παιδιά που στερούνται μητρικού γάλακτος στα πρώτα στάδια της ζωής τους είναι πιο ευάλωτα στον υποσιτισμό, τη σπατάλη, τις ασθένειες και το θάνατο.

Οι εταιρείες έχουν δηλώσει ότι τηρούν «τον Διεθνή Κώδικα Εμπορίας Υποκατάστατων Μητρικού Γάλακτος του ΠΟΥ και συμμορφώνονται με την εθνική νομοθεσία και τον εθνικό κώδικα».

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ηχηρή αποχώρηση Χαρουτουνιάν από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα – Ανταλλαγές πυρών με τον Λευτέρη Αυγενάκη

Επιστολή παραίτησης στον πρωθυπουργό έστειλε ο πρόεδρος του ΕΛΓΟ – Έχει λήξει η θητεία του λέει το ΥΠΑΑΤ.

Απάτη τροφίμων: Πως μας πλασάρουν Ιαπωνική τσιπούρα για… φαγκρί! Πως μπορούμε να τα ξεχωρίζουμε

Το πελαγίσιο φαγκρί της μεσογείου Pargus pargus θεωρείται πολύ πιο ποιοτικό ψάρι και πιο ακριβό από την κόκκινη ιαπωνική τσιπούρα και η παραπλάνηση πάει σύννεφο!

Απαγορευμένο φυτοφάρμακο σε ελληνικό ελαιόλαδο: Η απάντηση της GAEA στο cibum

H GAEA λήγει τη συνεργασία με το ελαιοτριβείο - "Κυνήγι" για να εντοπιστεί ο αγρότης/ελαιοπαραγωγός - Μετά τη Δανία και τη Ρουμανία, το ελληνικό ελαιόλαδο GAEA αποσύρεται και από Νορβηγία και Γερμανία.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα