H επιστήμη της αισθητηριακής αξιολόγησης νέων προϊόντων.
Την περασμένη Δευτέρα γράφαμε για τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και το marketing.
Σήμερα, καλό είναι να δούμε λίγα περισσότερα σχετικά με το τι είναι η λεγόμενη sensory analysis και πώς μπορεί να μας βοηθήσει στην έρευνα για παραγωγή και σχεδιασμό νέων τροφίμων.
Η αισθητηριακή ανάλυση (sensory analysis) είναι μια επιστημονική προσέγγιση για την πρόκληση, τη μέτρηση, την ανάλυση και την ερμηνεία των αποκρίσεων σε αγαθά μέσω των πέντε αισθήσεων: όραση, όσφρηση, αφή, γεύση και ήχος.
Η αισθητηριακή ανάλυση (ή η αισθητηριακή αξιολόγηση ) είναι ένας επιστημονικός κλάδος που εφαρμόζει αρχές πειραματικού σχεδιασμού και στατιστικής ανάλυσης στη χρήση των ανθρώπινων αισθήσεων, για τους σκοπούς της αξιολόγησης καταναλωτικών προϊόντων. Η διαδικασία απαιτεί ομάδες αξιολογητών, στους οποίους ελέγχονται τα προϊόντα, και καταγραφή των απαντήσεων που δόθηκαν από αυτούς. Με την εφαρμογή στατιστικών τεχνικών στα αποτελέσματα είναι δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα και ιδέες σχετικά με τα υπό δοκιμή προϊόντα.
Πιο πολλά μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Εδώ μπορείτε να δείτε μια μελέτη μας που χρησιμοποιήσαμε sensory analysis για να μελετήσουμε την επίδραση της sous-vide θερμικής επεξεργασίας στην αποδοχή του σολομού.
Email: ioannis.zabetakis@ul.ie
Twitter: @yanzabet