Μήλον της έριδος η νέα διαφήμιση του Φάριν απ των Μύλων Αγίου Γεωργίου.
Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε η εταιρεία ΓΙΩΤΗΣ και η εταιρεία επικοινωνίας Solid Havas, καταγγέλλοντας την διαφήμιση των Μύλων Αγίου Γεωργίου για το αλεύρι ΦΑΡΙΝ ΑΠ. Πιο συγκεκριμένα ισχυρίστηκαν ότι το νέο τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ, δίνει στους καταναλωτές λανθασμένη εντύπωση υπεροχής έναντι των άλλων προϊόντων φαρίνα και μοναδικότητα που δεν τεκμηριώνεται.
- Δείτε επίσης: “Σώθηκαν” τα σακουλάκια σαλάτας και τα σκεύη μιας χρήσης για εστιατόρια και fast Food από τους νέους κανόνες για τη συσκευασία
Η πρωτοβάθμια Επιτροπή του ΣΕΕ συνεδρίασε πριν από λίγες ημέρες και εκτός από τα μέλη της επιτροπής, συμμετείχαν εκπρόσωποι της Γιώτης, της Solid Havas, των Μύλων Αγίου Γεωργίου και της διαφημιστικής DDB.
Στο νέο τηλεοπτικό σποτ όπου διαφημίζεται το αλεύρι Φάριν απ των Μύλων Αγίου Γεωργίου, και κυκλοφόρησε πριν από περίπου 3 εβδομάδες, αναφέρεται:
«Κλασικό ή και ολικής, ένας είναι ο τρόπος να πάρει το κέικ σου τα πάνω του… Το αγαπημένο σου Φάριν απ από τους Μύλους Αγίου Γεωργίου, που ξέρεις ότι θα φουσκώσει τέλεια το κέικ σου κάθε φορά… Για κέικ πάντα up μόνο από τους Μύλους Φαριν απ… Μόνο από τους Μύλους Αγίου Γεωργίου».
- Δείτε επίσης: Τοξικά αχλάδια εισάγονται στην Ελλάδα – Περιέχουν υψηλή ποσότητα επικίνδυνου φυτοφαρμάκου
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και οι δύο πλευρές συμφώνησαν πως όλα τα προϊόντα της κατηγορίας «φαρίνα» έχουν όμοια χαρακτηριστικά και ιδιότητες, δεν διαφοροποιούνται μεταξύ τους και ιδίως ότι επιτυγχάνουν όλα, το επιθυμητό αποτέλεσμα «να φουσκώσει το κέικ».
Κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, το λεκτικό «Κλασικό ή και ολικής, ένας είναι ο τρόπος να πάρει το κέικ σου τα πάνω του…», αποδίδει στο διαφημιζόμενο προϊόν υπεροχή και μοναδικότητα, που σύμφωνα με τα παραπάνω, δεν τεκμηριώνεται.
Ο ισχυρισμός που ακολουθεί «…Το αγαπημένο σου ΦΑΡΙΝ ΑΠ από τους Μύλους Αγίου Γεωργίου, που ξέρεις ότι θα φουσκώσει τέλεια το κέικ σου κάθε φορά…», ενώ αυτοτελώς δηλώνει τη μη αμφισβητούμενη ιδιότητα του ΦΑΡΙΝ ΑΠ (το κέικ θα φουσκώσει τέλεια κάθε φορά), με τον τρόπο που εμφανίζεται στην υπό έλεγχο επικοινωνία, σε συνέχεια δηλαδή της υπόσχεσης μοναδικότητας («ένας είναι ο τρόπος»), αποκτά και αυτός χροιά μοναδικότητας και μπορεί να δημιουργήσει στους καταναλωτές λανθασμένη εντύπωση υπεροχής.
Επιπλέον, κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής ο ισχυρισμός «…Για κέικ πάντα up, μόνο από τους Μύλους ΦΑΡΙΝ ΑΠ…», μπορεί ομοίως να εκληφθεί από τους καταναλωτές ότι επικοινωνεί την υπόσχεση πως μόνο με το ΦΑΡΙΝ ΑΠ το κέικ πετυχαίνει πάντα, υποδηλώνοντας έτσι μοναδικότητα.
Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η υπό έλεγχο διαφημιστική επικοινωνία του προϊόντος ΦΑΡΙΝ ΑΠ προσκρούει στα άρθρα 5 και 6 του ΕΚΔ-Ε και θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως, προκειμένου να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα. Η προθεσμία για την τροποποίηση της τηλεοπτικής επικοινωνίας ορίσθηκε στις 3 ημέρες