Όταν προσδίδεις στο προϊόν σου, ιδιότητες που δεν μπορείς να αποδείξεις…
Η διαφήμιση για το εμφιαλωμένο νερό Acqua Rocchetta είναι παραπλανητική.
Αυτό αποφάσισε η Επιτροπή Ελέγχου του Ινστιτούτου Διαφημιστικής Αυτορρύθμισης (ΙΑΡ), η οποία με την υπ’ αριθ . 25/1 της 01/07/2025 απόφαση , διέταξε την εταιρεία Cogedi International Spa, ιδιοκτήτη της μάρκας, να διακόψει τη διαφήμιση, που δημοσιεύθηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Chi στις 14 Οκτωβρίου 2024.
Πρόκειται για την όγδοη καταγγελία που αφορά τις πρακτικές της εταιρείας από το 2004, που κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ στον κλάδο. Πρόκειται για μέτρα που περιλαμβάνουν και το μεταλλικό νερό με την επωνυμία Uliveto το οποίο έχει καταγγελθεί τέσσερις φορές.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έξι θάνατοι και 33 νοσηλείες από τη θανατηφόρα τοξίνη Bongkrekic acid σε εστιατόριο – Ποινές φυλάκισης
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τουλάχιστον 13 γάτες νεκρές ή άρρωστες από γρίπη των πτηνών – Έρευνα για το πώς ο ιός εισήλθε στις τροφές για κατοικίδια
Τόσο το Uliveto και το Rocchetta είναι μεταλλικά νερά του ομίλου Cogedi που έχουν κατακριθεί για τις διαφημιστικές τους καμπάνιες από το Ινστιτούτο Διαφημιστικής Αυτοπειθαρχίας ενώ τους έχουν επιβληθεί και τσουχτερά πρόστιμα από το κράτος.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλής ενυδατική κρέμα προσώπου – Διανεμήθηκαν παρτίδες που ήταν σε καραντίνα μετά από παρέμβαση των Αρχών

Γιατί λογοκρίθηκε η διαφήμιση του εμφιαλωμένου νερού Rocchetta
«Πέτρες στα νεφρά; Ήρθε η ώρα να δράσουμε! ”, λέει η διαφήμιση στην κορυφή της οποίας υπάρχει το μεγάλο λογότυπο “Acqua della Salute Rocchetta Naturale”, και η φωτογραφία με το μπουκάλι νερό Rocchett.
Επιπλέον, υπάρχει ο κατάλογος των επιστημονικών ενώσεων που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία, η πρόσκληση για κράτηση δωρεάν διαδικτυακής ουρολογικής συμβουλευτικής και ανακάλυψης μέσω ενός κωδικού QR των « χρυσών κανόνων που θα σας βοηθήσουν πώς θα προλαμβάνετε τις πέτρες στα νεφρά!». Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το IAP, «θα εδραιωνόταν μια άμεση συσχέτιση μεταξύ της πρόληψης των λίθων και της κατανάλωσης νερού Rocchetta ».
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόσα βήματα την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης;
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα προϊόντα styling μαλλιών εκπέμπουν δηλητήριο όταν τα θερμαίνουμε με σεσουάρ και ισιωτικά! Επιστημονική μελέτη
Επιπλέον, η διατύπωση του μηνύματος, σύμφωνα με την Επιτροπή Ελέγχου, ” προτείνει ένα περιεχόμενο που υπερβαίνει την απλή ένδειξη του προϊόντος που διαφημίζεται ως “χορηγός” μιας πρωτοβουλίας επιστημονικής ενημέρωσης, διαπιστώνοντάς το με συγκεκριμένη αποτελεσματικότητα έναντι της παθολογίας. Στην πραγματικότητα, το IAP πιστεύει ότι η διαφήμιση μπορεί να οδηγήσει ορισμένους καταναλωτές να αποδώσουν μια ιδιαίτερη ικανότητα πρόληψης των λίθων στα νεφρά, στο συγκεκριμένο μεταλλικό νερό, κάτι που ωστόσο η εταιρεία δεν έχει αποδείξει.

Τέλος, ” αυτή η αντίληψη – γράφει η Επιτροπή Ελέγχου – ενισχύεται στη γνώμη της Επιτροπής και από τις αναφορές σε επιστημονικές ενώσεις πάνω στο μπουκάλι. Για τους λόγους αυτούς, το IAP έκρινε ότι το μήνυμα έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 2 του Κώδικα και διέταξε την παύση του.