Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου, 2025
14.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Απαγόρευση προβολής παραπλανητικής διαφήμισης εμφιαλωμένου νερού – Το σκεπτικό της απόφασης

ΑρχικήΝέαΑπάτη ΤροφίμωνΑπαγόρευση προβολής παραπλανητικής διαφήμισης εμφιαλωμένου νερού - Το σκεπτικό της απόφασης
spot_img

Όταν προσδίδεις στο προϊόν σου, ιδιότητες που δεν μπορείς να αποδείξεις…

Η διαφήμιση για το εμφιαλωμένο νερό Acqua Rocchetta είναι παραπλανητική.

- Advertisement -

Αυτό αποφάσισε η Επιτροπή Ελέγχου του Ινστιτούτου Διαφημιστικής Αυτορρύθμισης (ΙΑΡ), η οποία με την υπ’ αριθ . 25/1 της 01/07/2025 απόφαση , διέταξε την εταιρεία Cogedi International Spa, ιδιοκτήτη της μάρκας, να διακόψει τη διαφήμιση, που δημοσιεύθηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Chi στις 14 Οκτωβρίου 2024.

Πρόκειται για την όγδοη καταγγελία που αφορά τις πρακτικές της εταιρείας από το 2004, που κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ στον κλάδο. Πρόκειται για μέτρα που περιλαμβάνουν και το μεταλλικό νερό με την επωνυμία Uliveto το οποίο έχει καταγγελθεί τέσσερις φορές.

Τόσο το Uliveto και το Rocchetta είναι μεταλλικά νερά του ομίλου Cogedi που έχουν κατακριθεί για τις διαφημιστικές τους καμπάνιες από το Ινστιτούτο Διαφημιστικής Αυτοπειθαρχίας ενώ τους έχουν επιβληθεί και τσουχτερά πρόστιμα από το κράτος.

Γιατί λογοκρίθηκε η διαφήμιση του εμφιαλωμένου νερού Rocchetta

«Πέτρες στα νεφρά; Ήρθε η ώρα να δράσουμε! ”, λέει η διαφήμιση στην κορυφή της οποίας υπάρχει το μεγάλο λογότυπο “Acqua della Salute Rocchetta Naturale”, και η φωτογραφία με το μπουκάλι νερό Rocchett.

Επιπλέον, υπάρχει ο κατάλογος των επιστημονικών ενώσεων που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία, η πρόσκληση για κράτηση δωρεάν διαδικτυακής ουρολογικής συμβουλευτικής και ανακάλυψης μέσω ενός κωδικού QR των « χρυσών κανόνων που θα σας βοηθήσουν πώς θα προλαμβάνετε τις πέτρες στα νεφρά!». Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το IAP, «θα εδραιωνόταν μια άμεση συσχέτιση μεταξύ της πρόληψης των λίθων και της κατανάλωσης νερού Rocchetta ».

Επιπλέον, η διατύπωση του μηνύματος, σύμφωνα με την Επιτροπή Ελέγχου, ” προτείνει ένα περιεχόμενο που υπερβαίνει την απλή ένδειξη του προϊόντος που διαφημίζεται ως “χορηγός” μιας πρωτοβουλίας επιστημονικής ενημέρωσης, διαπιστώνοντάς το με συγκεκριμένη αποτελεσματικότητα έναντι της παθολογίας. Στην πραγματικότητα, το IAP πιστεύει ότι η διαφήμιση μπορεί να οδηγήσει ορισμένους καταναλωτές να αποδώσουν μια ιδιαίτερη ικανότητα πρόληψης των λίθων στα νεφρά, στο συγκεκριμένο μεταλλικό νερό, κάτι που ωστόσο η εταιρεία δεν έχει αποδείξει.

Τέλος, ” αυτή η αντίληψη – γράφει η Επιτροπή Ελέγχου – ενισχύεται στη γνώμη της Επιτροπής και από τις αναφορές σε επιστημονικές ενώσεις πάνω στο μπουκάλι. Για τους λόγους αυτούς, το IAP έκρινε ότι το μήνυμα έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 2 του Κώδικα και διέταξε την παύση του.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Οι τάσεις κατανάλωσης σνακ σύμφωνα με την έκθεση «State of Snacking 2024» της Mondelēz

Η Mondelēz International παρουσιάζει την έκτη ετήσια έκθεση «State of Snacking».

Τρεις νεκροί από τροφική δηλητηρίαση σε γηροκομείο της Φλωρεντίας

Τρεις άνθρωποι, τρόφιμοι σε γηροκομείο της Φλωρεντίας έχασαν τη ζωή τους από τροφική δηλητηρίαση - 114 κρούσματα γαστρεντερίτιδας.

Τηγάνισμα κρέατος: Υπάρχει κίνδυνος εάν το λάδι υπερβεί τους 180 °C; Τι απαντά επιστημονική επιτροπή

Οι κίνδυνοι και τα όρια θερμοκρασίας του λαδιού που χρησιμοποιείται για τηγάνισμα/τσιγάρισμα κρέατος.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο