Οι γυναίκες που βλέπουν υγιεινό φαγητό στην κορυφή ενός διαδικτυακού μενού έχουν 30 έως 40% περισσότερες πιθανότητες να το παραγγείλουν, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Flinders, με τους συγγραφείς να λένε ότι η τοποθέτηση μενού θα μπορούσε να παίξει ρόλο στην ενθάρρυνση της πιο υγιεινής διατροφής.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Appetite με επικεφαλής την υποψήφια διδάκτορα του Πανεπιστημίου Flinders Indah Gynell, και η ομάδα ερεύνησε πού πρέπει να τοποθετούνται υγιεινά προϊόντα σε ένα μενού για να τα επιλέγουν οι αναγνώστες.
«Προηγούμενη έρευνα είχε εξερευνήσει την τοποθέτηση μενού στο παρελθόν, αλλά οι μελέτες ήταν ασυνεπείς, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι η δημοτικότητα αυξάνεται εάν το προωθούμενο προϊόν μπαίνει στην αρχή, άλλοι όταν μπαίνει στο τέλος ενώ άλλοι πρότειναν ότι η μέση είναι η καλύτερη», είπε η κ. Gynell από το Flinders’ College.
«Στη μελέτη μας συγκρίναμε τρία σημεία τόσο σε έντυπο όσο και σε διαδικτυακό μενού, με το διαδικτυακό να αποτελεί σημαντική προσθήκη στην εποχή των πλατφορμών παραγγελιών φαγητού, όπως το UberEats και το Menulog, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Το φυσικό μενού δοκιμάστηκε από 172 γυναίκες συμμετέχουσες, ενώ στη δεύτερη μελέτη, το ψηφιακό μενού δοκιμάστηκε από 182 γυναίκες.
Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που διάβασαν τα υγιεινά προϊόντα στην κορυφή ενός διαδικτυακού μενού είχαν 30-40% περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν ένα υγιεινό στοιχείο από εκείνους που τα είδαν πιο κάτω στην σειρά των τροφίμων.
Οι συγγραφείς λένε ότι το εύρημα είναι σημαντικό γιατί εάν προστεθούν με την πάροδο του χρόνου, οι συνεπείς υγιεινές επιλογές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε γενικά οφέλη για την υγεία σε επίπεδο πληθυσμού, υπογραμμίζοντας γιατί μια τέτοια παρέμβαση θα μπορούσε να αξίζει να εφαρμοστεί.
«Οι ασθένειες που σχετίζονται με τη διατροφή είναι πιο συχνές τώρα από ποτέ, και με την αύξηση των παραγγελιών φαγητού στο διαδίκτυο είναι σημαντικό να αποκαλύψουμε οικονομικά αποδοτικές και απλές πρωτοβουλίες δημόσιας υγείας», λέει η κ. Gynell.
«Η αλλαγή της σειράς ενός μενού, το οποίο δεν απαιτεί την προσθήκη ή την αφαίρεση αντικειμένων, είναι απίθανο να επηρεάσει τα κέρδη, καθώς οι καταναλωτές καθοδηγούνται σε πιο υγιεινές επιλογές χωρίς να αποθαρρύνονται να αγοράσουν εντελώς.
«Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να γίνει αποδεκτό από τους προμηθευτές τροφίμων και, παρόλο που είναι μια κάπως απλή λύση, έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει πραγματικές παρεμβάσεις υγιεινής διατροφής».
Πηγή: EurekAlert