Του είπαν ότι “δεν επιτρέπονται τα αναπηρικά καροτσάκια”.
Συγγνώμη απηύθυνε μέσω της σελίδας της στο Χ, το KFC Nigeria, η διεθνής αλυσίδα εστιατορίων γρήγορου φαγητού, για μεροληπτική συμπεριφορά που υπέστη ο Adebola Daniel, γιος του Gbenga Daniel, πρώην κυβερνήτη της πολιτείας Ogun. Προηγουμένως του ίδιου καθώς και της οικογένειας του, δεν τους επιτράπηκε να εισέλθουν σε κατάστημα KFC στο αεροδρόμιο του Λάγκος, το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Νιγηρίας, δηλώνοντας ότι «δεν επιτρέπονται τα αναπηρικά καροτσάκια».
Ο Daniel δημοσίευσε στην επίσημη X σελίδα του την εμπειρία του στο κατάστημα KFC στο υποκατάστημα Murtala Muhammed International Airport (MMIA) χαρακτηρίζοντας αυτή την αντιμετώπιση ως «το χειρότερο είδος δημόσιας ταπείνωσης» που είχε βιώσει ποτέ. Ισχυρίστηκε ότι ο διευθυντής του καταστήματος KFC του αρνήθηκε την υπηρεσία παρά τις πολλαπλές εκκλήσεις της συζύγου του και των δύο αδελφών του, που ταξίδευαν μαζί του. “Αρνήθηκε να ακούσει τη λογική και στάθηκε στη θέση της ότι στο υποκατάστημα [KFC] Murtala Muhammed, δεν επιτρέπονταν αναπηρικά αμαξίδια και χρήστες αναπηρικών καρεκλών όλων των σχημάτων και μεγεθών στις εγκαταστάσεις και πρέπει να φύγουμε αμέσως”, είπε.
Μετά τη δήλωσή του, η Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροδρομίων της Νιγηρίας (FAAN), δήλωσε ότι έκλεισε το KFC λόγω διακρίσεων σε βάρος του Daniel, ενώ παράλληλα έδωσε εντολή στο κατάστημα να ζητήσει συγγνώμη εγγράφως και να επικολληθεί ευδιάκριτα μια δήλωση πολιτικής για μη διάκριση στην πόρτα της MMIA προτού ξαναρχίσει τη λειτουργία της.
Αντιδρώντας στην κατηγορία, η KFC επανέλαβε τη δέσμευσή της να αντιταχθεί σε μεροληψία ή διακρίσεις σε οποιαδήποτε μορφή ή μορφή, με τη συμμετοχή και τον σεβασμό ως θεμελιώδεις αρχές των αξιών της. «Η KFC είναι αταλάντευτη στη στάση μας κατά της μεροληψίας ή των διακρίσεων σε οποιαδήποτε μορφή, με τη συμμετοχή και τον σεβασμό ως αδιαπραγμάτευτους πυλώνες των αξιών μας», ανέφερε η εταιρεία. «Ωστόσο, αυτό το πρόσφατο περιστατικό υπογράμμισε την επείγουσα ανάγκη για άμεση δράση. Έχουμε ξεκινήσει προσπάθειες για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Λυπούμαστε βαθύτατα για την απογοήτευση και την αγωνία που βίωσε ο φιλοξενούμενος μας και ζητούμε ειλικρινή συγγνώμη στους πληγέντες. Σε απάντηση, εφαρμόζουμε επειγόντως εκπαίδευση ένταξης για όλους τους υπαλλήλους μας. Αυτό το περιστατικό δεν αντικατοπτρίζει τα πρότυπά μας και θα ενεργήσουμε άμεσα για να το διορθώσουμε. “Εξερευνούμε ενεργά ενέργειες για να εξοπλίσουμε καλύτερα τα μέλη της ομάδας και τα εστιατόρια μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι κάθε επισκέπτης αισθάνεται πραγματικά ευπρόσδεκτος και ότι παρέχουμε ενσυναίσθητη εξυπηρέτηση πελατών που ανταποκρίνεται προληπτικά στις διαφορετικές ανάγκες κάθε επισκέπτη.”
Λίγες μέρες αργότερα, ο Adamu Abdullahi, εκτελεστικός αντιπρόεδρος (EVC) και διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών FCCPC, δήλωσε ότι η επιτροπή καταδικάζει σθεναρά κάθε μορφή διάκρισης σε βάρος των καταναλωτών, ειδικά εκείνων που αντιμετωπίζουν αναπηρία. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η επιτροπή θα συνεργαστεί με τις αρμόδιες αρχές για να διασφαλίσει την κατάλληλη αποκατάσταση για τον θιγόμενο καταναλωτή. Είπε ότι η επιτροπή θα διασφαλίσει επίσης ότι η KFC θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για τις ενέργειές της.