Τα ισπανικά ΜΜΕ το αποκαλούν “την κλοπή του αιώνα”. Ένα ζευγάρι φαίνεται να έχει κάνει μια ληστεία διάσημων κρασιών, αφού έκλεψε δεκάδες μπουκάλια κρασιών αστρονομικής αξίας, συμπεριλαμβανομένου ενός διάσημου μπουκαλιού του 1806 Château d’Yquem, από το Atrio – ένα εστιατόριο στο Caceres της Ισπανίας, με δύο αστέρια Michelin.
Ο José Polo, συνιδιοκτήτης του Atrio, πιστεύει ότι η ληστεία έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας επαγγελματικής δουλειάς, με τους κλέφτες να παριστάνουν το ζευγάρι για να συγκαλύψουν τις προθέσεις τους.
“Ήταν επαγγελματίες, ήξεραν ακριβώς τι έκαναν”, είπε ο Polo σύμφωνα με το TheDrinkBusiness.
Σύμφωνα με αναφορές, μια γυναίκα με ελβετικό διαβατήριο έφτασε πρώτη στο ξενοδοχείο, κουβαλώντας μαζί της ένα σακίδιο και φορώντας μάλλον περούκα, σύμφωνα με έναν υπάλληλο.
Στη συνέχεια, τη συνόδευσε ένας αγγλόφωνος άνδρας, με τον οποίο απόλαυσε το δείπνο της και εν συνεχεία έκλεισε ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο για τη νύχτα.
Αργότερα, το ζευγάρι ρώτησε αν θα μπορούσαν να επισκεφθούν το βραβευμένο κελάρι κρασιών των εστιατορίων, το οποίο φιλοξενεί περίπου 40.000 μπουκάλια πολυπόθητων κρασιών, κυρίως από διάσημους γαλλικούς αμπελώνες.
Σύμφωνα με τους Times, αφού αργότερα αποσύρθηκαν στο δωμάτιό τους, το ζευγάρι παρήγγειλε και άλλο φαγητό – συμπεριλαμβανομένου και του επιδόρπιου – και πιστεύεται ότι ήταν αυτός ο αντιπερισπασμός που χρησιμοποίησαν οι κλέφτες, προκειμένου να επιστρέψουν πίσω στο κελάρι των κρασιών και να κλέψουν 45 πολύτιμα κρασιά.
Το κελάρι προστατεύεται σε μεγάλο βαθμό με πόρτες που απαιτούν ηλεκτρονικούς κωδικούς για την είσοδο, και δεδομένου ότι οι πόρτες δεν έδειξαν κανένα σημάδι φθοράς, πιστεύεται ότι χρησιμοποιήθηκε εξελιγμένος εξοπλισμός στη ληστεία.
Όλα αυτά τα γεγονότα, οδηγούν τον κ. Polo να πιστεύει ότι η κλοπή μάλλον τους ανατέθηκε από κάποιον ιδιώτη συλλέκτη.
“Φαίνεται τόσο υπολογισμένο, που όλα εκτελέστηκαν κατά παραγγελία και με λεπτομέρεια”, ανέφερε.
Για το Château d’Yquem του 1806, ο κ. Polo είπε: «Δεν θα μπορέσουν να πουλήσουν αυτό το κρασί ούτε για ένα εκατομμύριο ευρώ. Έχει «βιώσει» την ιστορία της Ευρώπης τα τελευταία 215 έτη”, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι τόσο διάσημο και γνωστό, και ότι θα ήταν αδύνατο να μετατοπιστεί σε μια δευτερογενή αγορά.