Η εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl κατηγορείται για παραπλανητική διαφήμιση από την Αρχή Προτύπων Διαφήμισης σχετικά με τις τιμές των προϊόντων της κατά τη διάρκεια της Black Friday, έπειτα από διαμαρτυρία της ανταγωνιστικής της αλυσίδας, Aldi.
H Lidl είχε κυκλοφορήσει ένα διαφημιστικό φυλλάδιο στις 25 Νοεμβρίου του περασμένου έτους για προσφορές ενόψει του Black Friday, για να διαφημίσει τις εκπτώσεις της σε πληθώρα προϊόντων.
Τα περισσότερα από τα προϊόντα που προωθούσε πωλούνταν στη μισή τιμή ή και χαμηλότερα. Για παράδειγμα, ένα διπλό στρώμα εμφανιζόταν να πωλείται για 329 λίρες με την έκπτωση, ενώ η αρχική του τιμή ήταν 799. Οπότε η Aldi, ανταγωνιστική βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ με εκπτωτικά προϊόντα, επικαλούμενη πιθανόν παραπλανητικούς ισχυρισμούς, απευθύνθηκε στην Αρχή Προτύπων Διαφήμισης.
Η Αρχή, αφού έκανε σύγκριση τιμών, κατέληξε στο ότι η διαφήμιση είχε παραβιάσει κανόνες σχετικά με την παραπλανητική διαφήμιση. Επίσης, αναφέρθηκε πως η Lidl δεν είχε παράσχει αρκετά στοιχεία για τo ότι η φράση “συνιστώμενη τιμή λιανικής” που αναφερόταν στα διαφημιστικά φυλλάδια, ήταν στην πραγματικότητα η τιμή για τα οποία πωλούνται συνήθως τα προϊόντα. ‘Ετσι αποφασίστηκε το φυλλάδιο να μην εμφανιστεί ξανά στην τρέχουσα μορφή του.
«Είπαμε στη Lidl Great Britain Ltd (της Μεγάλης Βρετανίας) να διασφαλίσει ότι οι μελλοντικές αναφορές σε διαφημιζόμενα εκπτωτικά προϊόντα αντικατοπτρίζουν την τιμή στην οποία πωλούνταν γενικά τα εν λόγω προϊόντα, καθώς και επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους για αποταμιεύσεις», αναφέρει εκπρόσωπος της Βρετανικής Αρχής.
Από την πλευρά της η Lidl επέμεινε ότι οι τιμές στο φυλλάδιο ήταν αυτές στις οποίες πωλούνταν γενικά τα προϊόντα. Είπε ότι πιστεύει ότι οι πελάτες κατανοούν την έννοια του όρου συνιστώμενη τιμή λιανικής και είπε ότι τον χρησιμοποίησε για να αποφύγει να υποδηλώσει ότι τα είδη είχαν πωληθεί προηγουμένως από την αλυσίδα σε υψηλότερη τιμή.
Πηγή: Wales Online