Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
13.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πρόστιμα πάνω από 400 εκατ. € σε τρεις αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Νορβηγία για συμφωνία τιμών

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΠρόστιμα πάνω από 400 εκατ. € σε τρεις αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Νορβηγία για συμφωνία τιμών
spot_img

Η Νορβηγική Αρχή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο σε τρεις κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού μοιράστηκαν παράνομα εκτεταμένες πληροφορίες για τις τιμές τους.

Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού της Νορβηγίας (NCA) επέβαλε πρόστιμο στις τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων τροφίμων της χώρας συνολικού ύψους 4,9 δισεκατομμυρίων νορβηγικών κορονών (417 εκατομμύρια ευρώ) για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων με τρόπο που μπορεί να οδήγησε σε υψηλότερες τιμές, ανακοίνωσε η ρυθμιστική αρχή της χώρας.

Σύμφωνα με τη νορβηγική νομοθεσία, οι ανταγωνιστές απαγορεύεται να ανταλλάσσουν πληροφορίες, γεγονός που περιορίζει τον ανταγωνισμό. Η Coop, η Norgesgruppen και η Rema – που αντιπροσωπεύουν το 95% του κύκλου εργασιών στη νορβηγική αγορά – έλαβαν το πρόστιμο αφού μοιράστηκαν μεταξύ τους «μεγάλες ποσότητες» «παρακολούθησης τιμών» από τα αντίστοιχα καταστήματά τους.

Η NCA λέει ότι αυτό αύξησε τη διαφάνεια των τιμών μεταξύ των αλυσίδων, χωρίς οι καταναλωτές να ενημερώνονται καλύτερα για τις τιμές, με αποτέλεσμα να ζημιωθεί η νορβηγική βιομηχανία τροφίμων.

«Πρόκειται για σοβαρή παράβαση, η οποία αντικατοπτρίζεται στο ύψος των προστίμων. Αυτή η παράνομη συνεργασία έχει αποδυναμώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων παντοπωλείων εδώ και χρόνια. Ο ανεπαρκής ανταγωνισμός συνήθως σημαίνει υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές. Όταν πλήττεται η αγορά ειδών παντοπωλείου, πλήττονται όλοι μας», δήλωσε η Tina Søreide, γενική διευθύντρια της NCA.

Η ανταλλαγή πληροφοριών διήρκεσε από τον Ιανουάριο του 2011 έως τις αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις της αρχής τον Απρίλιο του 2018. Η αρχή αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκαν οι δραστηριότητες «κυνηγιού τιμών», οπότε οι αλυσίδες λάμβαναν τελικά ενημερώσεις για τις τιμές των ανταγωνιστών αρκετές φορές την ημέρα.

Λόγω αυτής της συνεργασίας, κάθε αλυσίδα ανέμενε ότι οι ανταγωνιστές της θα ακολουθούσαν γρήγορα τις αλλαγές των τιμών, καθιστώντας πιο ελκυστική για τις αλυσίδες την αύξηση των τιμών τους και λιγότερο ελκυστική τη μείωσή τους.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Αλήθειες και ψέματα: Πόσο παχαίνει το αλάτι;

Πόσες θερμίδες έχει το αλάτι και ο "απροσδόκητος" τρόπος που οδηγεί σε αύξηση του βάρους, χωρίς να ληφθεί υπόψη η κατακράτηση υγρών.

Τι γίνεται με το φουα γκρα; Ποιοι το πολεμούν και ποιοι το υποστηρίζουν

Η νόστιμη αλλά αμφιλεγόμενη λιχουδιά συνεχίζει να απασχολεί το παγκόσμιο γαστρονομικό σκηνικό.

EUDR: Σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα για την εγγραφή των υπόχρεων επιχειρήσεων για βοοειδή, κακάο, καφέ, ελαιοφοίνικα, σόγια καουτσούκ και ξυλεία

Η ΕΕ παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαδικασία εγγραφής στο πληροφοριακό σύστημα «Deforestation Due Diligence Registry».
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο