Mετά το shrinkflation, έρχεται τo drinkflation, δηλαδή η μείωση της περιεκτικότητας σε αλκοόλ στα ποτά.
Το περασμένο φθινόπωρο, το λεξικό Merriam-Webster πρόσθεσε 370 νέες λέξεις και φράσεις στο λεξικό της, συμπεριλαμβανομένων των pumpkin spiced, φυτικής προέλευσης και shrinkflation.
Το φαινόμενο «shrinkflation» δηλαδή η πρακτική των εταιρειών τροφίμων να κάνουν υποδόριες αυξήσεις, μειώνοντας την ποσότητα του προϊόντος μέσα στη συσκευασία είναι παγκόσμιο και έχει παρατηρηθεί και στην Ελλάδα.
Μια παρόμοια τάση έχει παρατηρηθεί και στο αλκοόλ, με τον όρο drinkflation, όπως ονομάστηκε από την Daily Mail και απαντάται αρκετά στην Αγγλία.
Αρκετές εταιρείες μπύρας έχουν μειώσει την περιεκτικότητα σε αλκοόλ των παρασκευών τους διατηρώντας τις τιμές ίδιες. Τα χαμηλότερα ποσοστά αλκοόλ κατ’ όγκο (ABV) φέρονται να οφείλονται σε φόρο αλκοόλ που φορολογεί τις ζυθοποιίες και άλλους παραγωγούς στην Αγγλία ποτών με βάση την περιεκτικότητα των ποτών τους.
Για παράδειγμα, μια μπύρα με 5% ABV φορολογείται με υψηλότερο συντελεστή από μια μπύρα με ABV κάτω από 4%. Η διαφορά αν και μικρή, εκτιμάται από ειδικούς ότι μπορεί να προσθέσει έως και εκατομμύρια λίρες σε φορολογική εξοικονόμηση.
Οι μπύρες Foster’s, Spitfire Amber Ale και Greene King είναι μερικά από τα παραδείγματα που εντόπισε η Daily Mail, με τις μειώσεις να εκτείνονται σε 0,2 ως και 0,6 ABV στην καθεμία.
Ένας εκπρόσωπος της Greene King είπε στην Telegraph ότι η εξοικονόμηση δύο πένες ανά φιάλη ήταν ένας τρόπος για να αντιμετωπίσει η εταιρεία το «σημαντικά αυξημένο κόστος» που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή, ενώ άλλες ζυθοποιίες αναφέρουν ως αίτιο παράγοντες όπως η προστασία της υγείας του καταναλωτή με λιγότερο αλκοόλ.
Τι λένε όμως οι ειδικοί; Το βρετανικό παρατηρητήριο για το αλκοόλ Sheffield Alcohol Research Group (SARG) στο Πανεπιστήμιο του Sheffield είπε ότι μια μεγάλη ζυθοποιία που θα μείωνε την περιεκτικότητα της μπύρας της σε αλκοόλ κατά λιγότερο από μισό τοις εκατό – 0,35% – θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 292 εκατ. ευρώ σε κρατικούς φόρους, οπότε τα κίνητρά τους είναι πιθανότερο να είναι οικονομικά.
Η Emma McClarkin, Διευθύνων Σύμβουλος της British Beer and Pub Association, είπε ότι η οργάνωσή της θα έκανε ό,τι μπορούσε για να διασφαλίσει την οικονομική προσιτότητα της μπύρας, αναφέρει δημοσίευμα στο Food and Wine.