Μετάβαση στο περιεχόμενο
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου, 2025
11.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σουπερμάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% το 2022 λόγω πληθωρισμού και όχι πωλήσεων

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΣουπερμάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% το 2022 λόγω πληθωρισμού και όχι πωλήσεων
spot_img

Μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων.

Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

- Advertisement -

   Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%. 

   Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

   Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

   Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

   Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).

ΑΠΕ

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Και επικίνδυνο και αηδία! Viral οι αναρτήσεις αυτών που τρώνε ωμό κοτόπουλο…

Μπερδεύουν αρχαίες θρησκείες, την διατροφή πριν ανακαλυφθεί η φωτιά, την vegan διατροφή και την υγιεινή διατροφή σε ένα σοκαριστικό ντελίριο χωρίς προηγούμενο

Κατεψυγμένα μπιφτέκια: Αναλύσεις εντόπισαν ανθεκτικά βακτήρια και καρκινογόνες χημικές ουσίες

Έρευνα αποκάλυψε ανθεκτικά βακτήρια, παθογόνους μικροοργανισμούς και χημικές ουσίες σε κατεψυγμένα μπιφτέκια.

10 θάνατοι από μολυσμένα αλλαντικά – Πως η εταιρεία παραγωγής προσπαθεί να ανακάμψει

Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων και νέα αυστηρά μέτρα ασφάλειας τροφίμων ανακοίνωσε η εταιρεία που προσπαθεί να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μετά τους 10 θανάτους από λιστέρια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα