Γέννηση μωρού, γάμος, αγορά σπιτιού, τυχερά λαχεία: Πώς οι μεγάλες στιγμές της ζωής μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στις νεοφυείς επιχειρήσεις.
Γεγονότα που αλλάζουν τη ζωή, όπως η γέννηση ενός παιδιού, η αγορά ενός νέου σπιτιού ή μια νίκη στο λαχείο θα μπορούσαν να απειλήσουν την επιβίωση ενός νέου επιχειρηματικού εγχειρήματος, σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU).
Η πρόσφατη μελέτη με επικεφαλής τον καθηγητή Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας της ECU Pi-Shen Seet με τον αναπληρωτή καθηγητή Wee-Liang Tan από το Πανεπιστήμιο Διαχείρισης της Σιγκαπούρης διαπίστωσε ότι τα θετικά οικογενειακά γεγονότα είχαν συγκριτικά μεγαλύτερη επιρροή, αν και αρνητικά, στην επιβίωση ενός νέου εγχειρήματος. με αρνητικά γεγονότα.
«Ένα θετικό οικογενειακό γεγονός, όπως η γέννηση ενός παιδιού, έχει συχνά ένα συναισθηματικό αποτέλεσμα για έναν επιχειρηματία και θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αυτή η τόνωση του εγώ θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα ένας επιχειρηματίας να έχει υπερβολική αυτοπεποίθηση και να παίρνει κακές επιχειρηματικές αποφάσεις.
«Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρηματίες που επηρεάζονται από ένα διαζύγιο ή οικονομικές δυσκολίες, ή ακόμα και από έναν θάνατο στην οικογένεια, τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή σε επιχειρηματικά εγχειρήματα και μπορεί να λαμβάνουν πιο προσεκτικές και καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις», δήλωσε ο καθηγητής Seet.
Αν και η καλή τύχη συχνά μεταφράζεται σε επιχειρηματίες να γίνονται πιο παθιασμένοι, σε εγρήγορση για νέες ευκαιρίες και πιο δημιουργικοί, αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση δείκτης μελλοντικής επιχειρηματικής επιτυχίας.
«Ακριβώς επειδή οι επιχειρηματίες με υπερβολική αυτοπεποίθηση είναι καλύτεροι στην εκμετάλλευση των ευκαιριών δεν σημαίνει ότι θα πετύχουν. Η τάση υπερβολής των προσωπικών ιδιοτήτων και ικανοτήτων και η υποτίμηση του ανταγωνισμού και της δυσκολίας των εργασιών συχνά οδηγεί τους επιχειρηματίες σε μοιραία λάθη στην κρίση και στη λήψη αποφάσεων.
«Εν ολίγοις, υπάρχει μια αρνητική συσχέτιση που αποδεικνύεται στην έρευνα μεταξύ της υπερβολικής εμπιστοσύνης των επιχειρηματιών και της επιβίωσης των νέων επιχειρήσεων», δήλωσε ο καθηγητής Seet.
Όταν συμβαίνουν οικογενειακά συμβάντα κατά τη διαδικασία δημιουργίας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, δυνητικά επηρεάζουν την υπερβολική εμπιστοσύνη των επιχειρηματιών – αυθόρμητα και αυτόματα τελειοποιούν τον τρόπο αξιολόγησης των ευκαιριών έναντι των κινδύνων και τη λήψη αποφάσεων για το εγχείρημα.
«Τα θετικά οικογενειακά γεγονότα θα προκαλούσαν έναν πιο σφαιρικό τρόπο σκέψης, εστιάζοντας σε αφηρημένα, υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά του προβλήματος και επιλέγοντας την πρώτη αποδεκτή εναλλακτική λύση που έρχεται στο μυαλό. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο για τους επιχειρηματίες να λαμβάνουν τις απαραίτητες αποφάσεις γρήγορα και αποτελεσματικά κάτω από στενές πιέσεις χρόνου και πόρων.
«Ωστόσο, εάν τα θετικά οικογενειακά γεγονότα οδηγήσουν σε υπερβολική αυτοπεποίθηση, την οποία έδειξε η έρευνά μας, οι επιχειρηματίες μπορεί να πιστεύουν ότι τα ταλέντα και οι δεξιότητές τους από μόνα τους ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν την όποια έλλειψη πληροφόρησης και να ξεπεράσουν πραγματικές δυσκολίες στη διαδικασία δημιουργίας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και αυτό θα ενισχύσει λάθη στην κρίση και κατώτερη λήψη αποφάσεων. Το καθαρό αποτέλεσμα είναι μια αυξημένη ευπάθεια για λάθη που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή βλάβη στο νέο εγχείρημα», δήλωσε ο καθηγητής Seet.
Η έρευνα σημείωσε επίσης ότι μια μεταβαλλόμενη οικογενειακή δυναμική θα μπορούσε να επηρεάσει περαιτέρω ένα νέο εγχείρημα. «Οι επιχειρηματίες δεν είναι μόνοι στη διαδικασία δημιουργίας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων – ολόκληρη η οικογένεια παρασύρεται στο ταξίδι – και όλοι εμπλέκονται στα συναισθήματα, τα συναισθήματα και το άγχος που συμβαδίζουν με τα σκαμπανεβάσματα μιας επιχειρηματικής επιχείρησης και αντίστροφα .
«Οι αλλαγές μέσα στην οικογένεια, γεγονότα όπως η γέννηση, ο γάμος και ο θάνατος διακόπτουν το οικογενειακό σύστημα και “καταπατούν” τον επιχειρηματία. Αλλάζουν τη δομή και τους ρόλους των μελών της οικογένειας και τροποποιούν τις αλληλεπιδράσεις τους».
Αντίγραφο της έρευνας όπως εμφανίστηκε στο International Entrepreneurship and Management Journal , μπορείτε να βρείτε εδώ .