Η εξυπηρέτηση των καταναλωτών μέσω ρομπότ και drone ήρθε και θα μείνει!
Σε πολλές πόλεις, ρομπότ και drones ταξιδεύουν για να εφοδιάσουν καταναλωτές με είδη παντοπωλείου και φοιτητές με σνακ. Ας δούμε μερικά παραδείγματα.
Η βιομηχανία τροφίμων μπορεί να διατηρεί ακόμα τις παραδοσιακές μεθόδους διανομής φαγητού, αλλά έχει εξελίξει αρκετά αυτό το κομμάτι, χρησιμοποιώντας τεχνολογία drone και τηλεκατευθυνόμενων ρομπότ, τα λεγόμενα snackbots. Oλοένα και περισσότερες startups αυτόνομων οχημάτων (AV) ασχολούνται με την παράδοση ειδών παντοπωλείου και εστιατορίων, όπως για παράδειγμα η Hello Goodness από την PepsiCo, διαθέτει «snackbot», τα οποία, μάλιστα, παρέδωσαν snack και αναψυκτικά σε μαθητές στο Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού στο Στόκτον της Καλιφόρνια το 2019.
Πώς τους ήρθε αυτή η ιδέα; Ο Andre Moraes, ανώτερος διευθυντής ψηφιακού μάρκετινγκ για την PepsiCo Foodservice, αναφέρει πως η εταιρεία ήθελε να καλύψει τις ανάγκες των φοιτητών για ντελίβερι, αλλά με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, ιδανικό για τις ανάγκες ενός πανεπιστημίου. Εκατοντάδες άλλα ρομπότ και drones πρώιμου σταδίου ήδη διασχίζουν τον κόσμο για να εξυπηρετήσουν τις επισιτιστικές ανάγκες των ανθρώπων, είτε αναπτυγμένα είτε μέσω πιλοτικών προγραμμάτων.
Αν και τα περισσότερα ρομπότ έχουν οδηγούς που τα χειρίζονται με ασφάλεια, αυτό δεν σταματά την ύπαρξη άβολων ή και χιουμοριστικών στιγμών μεταξύ ρομπότ, περαστικών ή οδηγών αυτοκινήτων, λέει ο Matt Johnson-Robertson, διευθύνων σύμβουλος της Refraction AI, μια άλλη εταιρεία που ειδικεύεται στον τομέα και η οποία έχει 25 ρομπότ οχημάτων παράδοσης.
Πολλά τρόφιμα έχουν μικρή διάρκεια ζωής και απαιτούν παράδοση αυθημερόν, επομένως η μεταφορά μέσω ρομπότ είναι μια αρκετά ελκυστική λύση. Οι περιπτώσεις παράδοσης φαγητού ποικίλλουν ευρέως, φυσικά. Οι φάσεις της παράδοσης τροφίμων περιλαμβάνουν φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, μεσαία ή περιφερειακή διανομή που οδηγεί τα τρόφιμα και τα ποτά στις πόρτες των καταναλωτών ή στις αποβάθρες φόρτωσης. Ωστόσο, στο κομμάτι της μεταφοράς, υπάρχουν προκλήσεις, οι οποίες τονίζουν την ανάγκη για εξελιγμένα συστήματα αποφυγής εμποδίων για drones παράδοσης που λειτουργούν σε πολύπλοκα αστικά περιβάλλοντα ή πρωτοβουλιών από τους οδηγούς.
Επίσης, οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι χρειάζεται να εξελιχθούν ως προς την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, αλλά και ποσότητας. Για παράδειγμα, η αμερικανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Walmart από το 2018, δοκιμάζει φορτηγά αυτόνομων κιβωτίων πολλαπλών θερμοκρασιών της startup Gatik, για μετακίνηση εμπορευμάτων σε μια διαδρομή δύο μιλίων μεταξύ ενός εφοδιαστικού κέντρου και μιας γειτονικής αγοράς Walmart στο Bentonville. Ark, ενώ προσθέτουν μια δοκιμαστική διαδρομή 20 μιλίων μεταξύ Νέας Ορλεάνης και Metairie, La.
Η εταιρεία startup Ouster ανακοίνωσε, ακόμη, πρόσφατα μια συμφωνία με την Plus, μια εταιρεία ανάπτυξης αυτοματοποιημένης τεχνολογίας φορτηγών για την παροχή αισθητήρων lidar για 1.000 οχήματα 18 τροχών, προκειμένου να καλύψει ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις. Οπότε, με τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, σύντομα, μπορεί ρομπότ ντελιβεράδες να κατακλύζουν τους δρόμους των πόλεων παγκοσμίως.