Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Εστιατόρια: Κλείνουν τραπέζι και δεν εμφανίζονται – Απώλειες εκατομμυρίων

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΕστιατόρια: Κλείνουν τραπέζι και δεν εμφανίζονται - Απώλειες εκατομμυρίων
spot_img

Αυξάνονται οι ακυρώσεις κρατήσεων χωρίς ενημέρωση.

Η αποτυχία ενημέρωσης ενός εστιατορίου για ακύρωση μιας κράτησης που οδηγεί σε κενά τραπέζια και κατά επέκταση σε χαμένα έσοδα, είναι ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εστιατόρια παγκοσμίως. Για το λόγω αυτό μάλιστα ορισμένα δεν δίστασαν να χρεώσουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, σε πελάτες που δεν παρεβρέθησαν ενώ είχαν πραγματοποιήσει κράτηση. Χαρακτηριστικό, το παράδειγμα του Ισπανού σεφ του εστιατορίου με δυο αστέρια Michelin, Amelia, στο Σαν Σεμπαστιάν της Ισπανίας, που χρέωσε έναν πελάτη 510 ευρώ, επειδή δεν εμφανίστηκε, αν και είχε κάνει κράτηση. Η περίπτωση του μάλιστα έφτασε στο δικαστήριο και δικαιώθηκε.

   Το πρόβλημα των “no- shows” αντιμετωπίζουν εστιατόρια και στην Ελλάδα, τα οποία προσπαθούν να μειώσουν στο ελάχιστο τα πιθανώς χαμένα έσοδα. Ορισμένα προϋποθέτουν μάλιστα, προκαταβολή κατ’ άτομο, ειδικά για κρατήσεις από έναν ορισμένο αριθμό ατόμων και πάνω, ποσό το οποίο δεν επιστρέφεται σε περίπτωση μη εμφάνισης ή καθυστερημένης ακύρωσης.

Το πρόβλημα των “no- shows” φαίνεται να παίρνει διαστάσεις και στη Βρετανία, όπου παρατηρείται ένας διπλασιασμός στον αριθμό των καταναλωτών που δεν εμφανίζονται για κρατήσεις σε εστιατόρια, παμπ και μπαρ, από τον Σεπτέμβριο του 2022, αποκάλυψε η τελευταία έρευνα των Zonal και CGA από την NIQ.

   Η έρευνα διαπίστωσε ότι επί του παρόντος, περίπου το 12% των καταναλωτών δεν τιμούν τις κρατήσεις τους και δεν ειδοποιούν εκ των προτέρων τον τόπο της ακύρωσής τους. Διαπίστωσε ότι η μη εμφάνιση αυτών των πελατών κοστίζει τεράστια απώλεια εσόδων ύψους 17,59 δισεκατομμυρίων λιρών, χωρίς να υπολογίζεται το πρόσθετο κόστος της σπατάλης τροφίμων και προσωπικού.

   Το CGA από τον διευθυντή Πελατών της NIQ Andy Dean πρότεινε ότι η τάση είναι ενδεικτική μιας μεταβαλλόμενης στάσης μεταξύ των καταναλωτών: «Ενώ οι πελάτες μπορεί να πιστεύουν ότι η απώλεια μιας κράτησης είναι μόνο μια μικρή ταλαιπωρία για τον χώρο και το προσωπικό, η ευρύτερη σημασία πρέπει να δοθεί έμφαση στους πελάτες, ώστε να εκτιμούν την ανάγκη εμφάνισης για φιλοξενία, υποστήριξη της βιομηχανίας και των εργαζομένων σε αυτήν». Το γιατί ακριβώς συνέβη αυτή η αλλαγή δεν είναι σαφές.

   Σε μια προσπάθεια να εκπαιδεύσει τους πελάτες που δεν εμφανίζονται, για το τι μπορεί να σημαίνει αυτή η συνήθεια για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 η καμπάνια #ShowUpForHospitality. Ωστόσο, αν και το ποσοστό μειώθηκε από 14% σε 6%, το τρέχον ποσοστό 12% υποδηλώνει ότι η συνειδητοποίηση μπορεί να μην είναι αρκετή.

   Το ζήτημα του τρόπου αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος είναι δύσκολο. Ο Sven-Hanson Brit, σεφ και ιδρυτής του πλέον κλειστού Oxeye στο Nine Elms, πρότεινε ότι οι μεγαλύτερες προκαταβολές κράτησης, απέτρεψαν τους ανθρώπους από το να μην εμφανιστούν, αλλά, το σημαντικότερο, δεν τους πτόησαν από το να κάνουν κράτηση εξαρχής.

   Ωστόσο, ο Tom Fahey, ο εστιάτορας πίσω από το Isle of Wight’s The Terrace, είπε στο TheDrinkBusiness ότι οι καταθέσεις μπορούν να προκαλέσουν σε ορισμένα εστιατόρια μεγαλύτερο πρόβλημα από όσο αξίζει: «Στο The Terrace στο Yarmouth βασικά το έχουμε εγκαταλείψει. Θα έλεγα ότι παίρνουμε περίπου 2% στα no-shows, αλλά ο κόπος στο να πάρουμε χρήματα και μετά να διαφωνήσουμε για επιστροφές χρημάτων με πελάτες με τους οποίους δεν θέλουμε χαλάσουμε τις σχέσεις μας, είναι πολύ μεγαλύτερος από το να χρεώσουμε απλώς τα no-shows. Περιορίσαμε ακόμη και τις πληροφορίες που παρέχουμε στις κρατήσεις σχετικά με επιβεβαιώσεις και ακυρώσεις, αφού ένας από τους κύριους οδηγούς εστιατορίων μας έδωσε άμεση ανατροφοδότηση ότι ένιωθε ότι «ελέγχεται»!».

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο