Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
14.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ελληνική εστίαση: Αίτημα για κατάργηση του αυτοφώρου για ηχορύπανση

ΑρχικήΝέαΕλληνική εστίαση: Αίτημα για κατάργηση του αυτοφώρου για ηχορύπανση
spot_img

Συνάντηση της ΠΟΕΣΕ με τον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και κατάθεση υπομνήματος για τα θέματα της εστίασης.

Συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη κ. Εμμανουήλ Λογοθέτη πραγματοποίησε σήμερα χθες Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 η ΠΟΕΣΕ. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ κ. Γιώργος Καββαθάς συνοδευόμενος από τον Αντιπρόεδρο κ. Γιώργο Κολλιόπουλο, το Μέλος της Διοίκησης και Περιφερειάρχη της ΠΟΕΣΕ Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας κ. Κωνσταντίνο Σακκή και τον Νομικό Σύμβουλο της ΠΟΕΣΕ κ. Σωτήρη Παπαμιχήλ, δικηγόρο ΑΠ.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της εστίασης και άπτονται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου με έμφαση στις στρεβλώσεις που παρατηρούνται κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας περί των μέτρων προστασίας από θορύβους μουσικής των Κέντρων διασκέδασης και των λοιπών καταστημάτων και την αλλαγή του ΠΔ 180/1979 για την σφράγιση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιανουάριο στη Θεσσαλονίκη συνελήφθησαν 6 υπεύθυνοι καταστημάτων μαζικής εστίασης στη Θεσσαλονίκη για υπέρβαση των ορίων ηχοστάθμης.

Συνάντηση του ΓΓ Προστασίας του Πολίτης με το προεδρείο της ΠΟΕΣΕ.

Ακολουθεί το κατατεθέν υπόμνημα, ενώ υπήρξε δέσμευση επανεξέτασης όλου του πλαισίου εντός των αμέσως επομένου χρονικού διαστήματος.

Ο κλάδος της Εστίασης αποτελεί νευραλγικό κομμάτι της Ελληνικής Οικονομίας, διότι συγκεντρώνει 80.000 επιχειρήσεις, κύκλο εργασιών 9,3 δις ευρώ, ενώ απασχολεί 400.000 εργαζόμενους. Συνδέεται οργανικά με τομείς-κλειδιά για την ελληνική οικονομία, όπως ο τουρισμός και η αγροδιατροφή, γεγονός που δημιουργεί τη βάση ενός ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος τόσο σε επίπεδο αστικών κέντρων όσο και στην περιφέρεια.

Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος επηρεάστηκε από πλήθος μεταβολών, όπως η οικονομική κρίση, η πανδημική κρίση και η ενεργειακή κρίση καθώς και η έλευση των νέων ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων. Η περίοδος των πολλαπλών κρίσεων των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τα βάρη που κουβαλούσαν οι επιχειρήσεις του κλάδου από τη μνημονιακή περίοδο είχε σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις ιδίως στις μικρότερες επιχειρήσεις. Μεσομακροπρόθεσμα, οι προοπτικές εξαρτώνται από την επίλυση ενός σημαντικού μέρους των ζητημάτων που κατ΄ επανάληψη θέτουμε προς την Πολιτεία. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται και ο εξορθολογισμός του ευρύτερου ρυθμιστικού πλαισίου.

Ειδικότερα ένα ζήτημα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου αφορά στην ισχύουσα Υπουργική Απόφαση Α5/1985 (ΥΑ Α5/3010 ΦΕΚ Β/593/1985), όπως ισχύει, με την οποία ορίζονται «Μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας από θορύβους μουσικής των Κέντρων διασκέδασης και των λοιπών καταστημάτων». Στην εν λόγω ΥΑ, πέραν των διαφόρων υποπεριπτώσεων, ορίζεται ως μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ηχοστάθμης τα 100 db για τα κέντρα διασκέδασης και 80 db για όλα τα άλλα (αρ.4). Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2010 ψηφίστηκε νόμος, που με σκοπό την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων μετέτρεψε όλες τις παραβάσεις της Υγειονομικής Νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένης της ρύπανσης και της υπέρβασης των ντεσιμπέλ, σε πταισματικές. Επομένως δεν ακολουθούνταν η αυτόφωρη διαδικασία.

Εν τούτοις, με το αρ.37 παρ.3 του ν.4055/2012, αντικαταστάθηκε το άρθρο 10 της άνω ΥΑ και προβλέφθηκε ποινή φυλάκισης έως ένα έτος κ α ι χρηματική ποινή τουλάχιστον 5.000 ευρώ κ α ι αυτόφωρη διαδικασία.

Περαιτέρω, με τον ν.4637/18.11.2019 αρ.10 μετατράπηκαν ξανά οι παραβάσεις των Α.Δ. της παρ.3β΄του αρ.12 του ν.1481/2014 σε πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης μέχρι 5 μήνες ή χρηματική ποινή έως 150 Η.Μ.

Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 7Α του ν.3463/2006, όπως ισχύει, (άρθρο 57 Ν. 4249/2014, αρ.10 παρ.1 ν.4915/2022): «Η αστυνομική αρχή του τόπου της έδρας των κέντρων διασκεδάσεως και των καταστημάτων του άρθρου 1 παρ. 1 του π.δ. 180/1979 (Α΄ 46), καθώς και των λοιπών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ………….., σφραγίζει υποχρεωτικά το κατάστημα για χρονικό διάστημα δέκα ημερών, αν βεβαιώνονται από αστυνομικούς συνολικά, εντός έτους, τρεις παραβάσεις των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 2 περίπτωση α΄ του π.δ. 180/1979, ως ισχύει…………..».

Είναι μάλιστα ατυχές και προφανώς άδικο ότι επιβάλλονται οι ως άνω εξοντωτικές ποινές για επιχειρηματίες που στο κατάστημά τους υπερέβησαν τη μέτρηση ακόμα και για 1 db.

Επιπλέον, με το ΠΔ.180/1979, ως ισχύει, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι η άδεια καταστήματος αφαιρείται και το κατάστημα σφραγίζεται σε περίπτωσης αστυνομικής ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ τριών παραβάσεων εντός 12μήνου, ασχέτως δικαστικής εκβάσεως των σχετικών διοικητικών προσφυγών, πλην χορηγήσεως αναστολής, ώστε σε περίπτωση μη χορηγήσεως το ένδικο βοήθημα καθίσταται άνευ περιεχομένου και συνεπώς δεν υφίσταται η κατά το Σύνταγμα δικαστική προστασία σε συνέχεια της έλλειψης προηγούμενης ακρόασης. Θεωρούμε, συνεπώς, ότι οι ως άνω διοικητικές κυρώσεις να επιβάλλονται μόνο μετά την τελεσίδικη απόφαση της διοικητικής δικαιοσύνης για όποιον βεβαίως προσφύγει σε αυτήν, άλλως από την τελεσιδικία της σχετικής ποινικής δίκης.

Από τα προαναφερόμενα φαίνεται ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης, οι οποίοι προσφέρουν περισσότερο από το 11% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, αντιμετωπίζονται από την Κράτος ως κοινοί εγκληματίες.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει η Πολιτεία να αποφασίσει εάν θα στηρίξει τον δεύτερο μεγαλύτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων, όσο και σε αριθμό εργαζομένων, εκσυγχρονίζοντας την σχετική νομοθεσία και τις κυρώσεις που προβλέπει. Ευελπιστούμε σε ένα γόνιμο διάλογο που να δώσει το συντομότερο δυνατό βιώσιμη λύση στα προβλήματα που δημιουργεί η υφιστάμενη νομοθεσία, που η βάση της είναι το μακρινό 1979.

Η ΠΟΕΣΕ ΖΗΤΑ

1. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΦΩΡΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

2. ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΩΝ DB KATA 10, HTOI 110 KAI 90 ANTIΣTOIXΩΣ

3. ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Δημοσιεύτηκε ο τροποποιητικός κανονισμός για τα όρια της Listeria monocytogenes στα τρόφιμα

Επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια ασφάλειας στο παράρτημα του καν. (ΕΚ) 2073/2005.

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.

Θάνατος Δ. Σούρα: Μπορεί η τροφική δηλητηρίαση από Staphylococcus aureus να προκαλέσει σηψαιμία; Του Δρ Φ. Γαΐτη

Η αιτία θανάτου του γνωστού ψυχιάτρου, εγείρει ερωτήματα κατά πόσο η κατανάλωση τροφίμων μολυσμένων με Staphylococcus aureus θα μπορούσε να προκαλέσει αντίστοιχης σοβαρότητας ασθένεια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο