Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
11 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Για τη Nestle τα μωρά δεν είναι όλα ίσα! Απίστευτη καταγγελία από το Public Eye

ΑρχικήΝέαΓια τη Nestle τα μωρά δεν είναι όλα ίσα! Απίστευτη καταγγελία από το Public Eye
spot_img

Οι παιδικές τροφές στην Ελβετία και την Ευρώπη δεν περιέχουν ζάχαρη ενώ οι ίδιες τροφές, σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος περιέχουν υψηλή ποσότητα προστιθέμενης ζάχαρης…

Δύο από τις μάρκες παιδικών τροφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που διατίθενται στην αγορά από τη Nestlé σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος περιέχουν υψηλά επίπεδα προστιθέμενης ζάχαρης, ενώ τα ίδια προϊόντα προϊόντα είναι χωρίς ζάχαρη στη χώρα καταγωγής της, την Ελβετία.

Αυτά είναι τα βασικά ευρήματα μιας έρευνας του Public EyE* και του Διεθνούς Δικτύου Δράσης για Βρεφικές Τροφές (IBFAN). Την παραμονή της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, μια αναφορά ζητά από τη Nestlé να βάλει τέλος σε αυτό το αδικαιολόγητο και επιβλαβές διπλό πρότυπο, το οποίο συμβάλλει στην εκρηκτική αύξηση της παχυσαρκίας και οδηγεί τα παιδιά να αναπτύξουν μια δια βίου προτίμηση για τα ζαχαρούχα προϊόντα.

Το 1974, μια έκθεση με τίτλο The Baby Killer κατηγόρησε τον γίγαντα τροφίμων ότι προκάλεσε ασθένειες και βρεφικούς θανάτους σε φτωχές κοινότητες σε χώρες του τρίτου κόσμου, προωθώντας τα προϊόντα βρεφικής φόρμουλας σε βάρος του θηλασμού. Οι διαφημίσεις της Nestlé υποδήλωναν ότι η κατανάλωση βρεφικού γάλακτος αντί για μητρικό γάλα θα κάνει τα παιδιά πιο υγιή, πιο χαρούμενα και πιο δυνατά. Οι διαφημίσεις πρόσφεραν επίσης δωρεάν μπιμπερό, δείγματα και άλλες προμήθειες στις μητέρες, προκειμένου να ενθαρρύνουν τις αγορές παρά το γεγονός πως σε αυτές τις περιοχές, δεν υπήρχε καθαρό νερό για να φτιαχτεί η παιδική φόρμουλα και ενώ το γάλα στις νέες μητέρες είχε ήδη διακοπεί. Για να προωθήσει το προϊόν της, η Nestlé ανέπτυξε στενές σχέσεις με τοπικά νοσοκομεία και επαγγελματίες υγείας, προκειμένου να παραδώσει προϊόντα απευθείας στις νέες μητέρες όταν αυτές πάρουν εξιτήριο από το νοσοκομείο. Επιπλέον, οι αντιπρόσωποι πωλήσεων της Nestlé ντύθηκαν νοσοκόμες όταν έδιναν δωρεάν δείγματα, παρουσιάζοντας ψευδώς ότι το προϊόν τους εγκρίνεται από επαγγελματίες υγείας…

 Πενήντα χρόνια μετά από αυτό, η Nestlé ισχυρίζεται ότι έχει μάθει από το παρελθόν, ενώ κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει την παγκόσμια ηγετική της θέση στη διατροφή των βρεφών. Ο γίγαντας των τροφίμων ελέγχει το 20% της αγοράς παιδικών τροφών, αξίας σχεδόν 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με περισσότερες από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκόσμιες πωλήσεις το 2022, σε αξία η Cerelac και η Nido είναι μερικές από τις μάρκες παιδικών τροφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Nestlé σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Η πολυεθνική διαφημίζει επιθετικά αυτά τα προϊόντα ως απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών στις κύριες αγορές της στην Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική.

Ωστόσο τα αποτελέσματα της έρευνας «Πώς η Nestlé εθίζει τα παιδιά στη ζάχαρη σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα» έρχονται να διαψεύσουν τους ισχυρισμούς της πολυεθνικής. Το Public Eye και η IBFAN εξέτασαν εξονυχιστικά περίπου 150 προϊόντα που πωλούνται από τον γίγαντα των τροφίμων σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. Σχεδόν όλα τα βρεφικά δημητριακά Cerelac που εξετάστηκαν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη – σχεδόν 4 γραμμάρια ανά μερίδα κατά μέσο όρο, ίσο περίπου με έναν κύβο ζάχαρης – αν και απευθύνονται σε μωρά από την ηλικία των έξι μηνών. Η υψηλότερη ποσότητα – 7,3 γραμμάρια ανά μερίδα – εντοπίστηκε σε προϊόν που πωλήθηκε στις Φιλιππίνες. Τα περισσότερα από τα προϊόντα γάλακτος σε σκόνη Nido για μικρά παιδιά ηλικίας ενός έως τριών ετών που εξετάστηκαν περιέχουν επίσης πρόσθετη ζάχαρη – σχεδόν δύο γραμμάρια ανά μερίδα κατά μέσο όρο. Η μέγιστη τιμή (5,3 γραμμάρια) εντοπίστηκε σε προϊόν που πωλήθηκε στον Παναμά. Ωστόσο στην Ελβετία και στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές της Nestlé, τέτοια προϊόντα πωλούνται χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Οι παιδίατροι και οι εμπειρογνώμονες της παιδικής διατροφής που ρωτήθηκαν από το Public Eye καταγγέλλουν ένα διπλό πρότυπο που είναι αδικαιολόγητο και προβληματικό από ηθική άποψη και από άποψη δημόσιας υγείας, ιδίως εν όψει της επιδημίας παχυσαρκίας που πλήττει τις χώρες χαμηλού εισοδήματος. Ο ΠΟΥ προειδοποιεί ότι η έκθεση στη ζάχαρη νωρίς στη ζωή μπορεί να δημιουργήσει μια δια βίου προτίμηση για
ζαχαρούχα προϊόντα που αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας και άλλων χρόνιων ασθενειών. Από το 2022, η υπηρεσία του ΟΗΕ ζητά την απαγόρευση της προσθήκης ζάχαρης σε προϊόντα για βρέφη και μικρά παιδιά κάτω των τριών ετών.

Ενώ η Nestlé συνιστά δημόσια να αποφεύγονται οι παιδικές τροφές που περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, εκμεταλλεύεται την αδυναμία των υφιστάμενων κανονισμών για να συνεχίσει να πουλά τέτοια προϊόντα σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. Επιπλέον, η έρευνα του Public Eye και της IBFAN δείχνει ότι η Ελβετική πολυεθνική χρησιμοποιεί παραπλανητικές στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως χρήση επαγγελματιών γιατρών και
ινφλουένσερ μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των γονέων για τα προϊόντα της. Tο Public Eye απαιτεί από τη Nestlé να βάλει τέλος σε αυτές τις επικίνδυνες πρακτικές και να σταματήσει να προσθέτει ζάχαρη σε προϊόντα για βρέφη και μικρά παιδιά κάτω των τριών ετών, σε κάθε μέρος του κόσμου.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από πριν λίγα χρόνια, είχε αναδειχθεί παρόμοια αθέμιτη πρακτική σε συστατικά προϊόντων που πωλούνταν σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τα οποία ήταν χαμηλότερης ποιότητας και φθηνότερα σε σχέση με αυτά που πωλούνταν στη Δυτική Ευρώπη, κάτι που αντιβαίνει μάλιστα σε σχετική οδηγία της ΕΕ από το 2018. Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε το Investigate Europe, το ποσοστό των…
αλλοιωμένων προϊόντων άγγιζε το 2019 το 33%.

*Tι είναι το Public Eye

Το Public Eye γνωστό και ως διακήρυξη της Βέρνης, είναι ένας ανεξάρτητος ελβετικός οργανισμός, ο οποίος εστιάζει στην καθιέρωση μιας πιο δίκαιης μορφής καπιταλισμού. Πέρα από το Λόμπινγκ, άλλες μέθοδοι του οργανισμού περιλαμβάνουν τις δημόσιες εκστρατείες με στόχο την διάδοση της γνώσης και των ιδεών.

Το έργο της εκπονείται κατά βάση στην Ελβετία, όμως έχει παρουσία σε όλο τον κόσμο μέσω διεθνών οργανισμών, όπως της Διεθνούς Τράπεζας, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Διεθνούς Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Το Public Eye είναι ιδιαίτερα ενεργό στους ακόλουθους τομείς:

Οικονομικές σχέσεις & εμπορική πολιτική
Τράπεζες & τραπεζικό σύστημα Ελβετίας
Φορολογικοί παράδεισοι και δικαιοσύνη των φόρων
Υγεία
Εμπόριο πρώτων υλών
Γεωργία, βιοποικιλλότητα και πνευματική ιδιοκτησία
Καταναλωτισμός
Εκστρατεία για καθαρή ένδυση
Εταιρική κοινωνική ευθύνη

Η ΜΚΟ αναφέρει στην ιστοσελίδα της πως από το 1968, το Public Eye έχει ρίξει φως στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που διαπράττονται από ελβετικές εταιρείες στο εξωτερικό. Διεξάγει έρευνες με επιμονή και αποκαλύπτει περιπτώσεις διαφθοράς και παράνομων επιχειρηματικών μοντέλων που προδικάζουν τους πληθυσμούς άλλων χωρών. “Δεν σταματάμε να επισημαίνουμε αυτές τις αδικίες. Υποστηρίζουμε κανονισμούς που αντιμετωπίζουν καλύτερα τις βαθύτερες αιτίες της ανισότητας”.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο