Η τηλεοπτικές διαφημίσεις επηρεάζουν μόνο τους 45+ αλλά και σε αυτή την ηλικιακή ομάδα οι influenser είναι το 2ο κανάλι επιρροής.
Το 88% των καταναλωτών υποστήριξε πως οι αγορές τους βασίζονται στο περιεχομένων ατόμων επιρροής, με την ηλικιακή ομάδα 18-34 να επηρεάζεται περισσότερο, έδειξαν τα αποτελέσματα νέας μελέτης που πραγματοποιήθηκε από την πλατφόρμα μάρκετινγκ δημιουργών Vamp.
Σύμφωνα με το ESM magazine, η πλατφόρμα διεξήγαγε τη μελέτη μαζί με την Atomic Research, ρωτώντας τους ενήλικες καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστραλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τις απόψεις τους σχετικά με το μάρκετινγκ από influencers, όσον αφορά αγορές των τελευταίων 6 μηνών.
Για όσους ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-34, το μάρκετινγκ επιρροής κατατάσσεται υψηλότερα από την τηλεοπτική διαφήμιση, την ψηφιακή διαφήμιση, τη ραδιοφωνική διαφήμιση και τις διαφημιστικές πινακίδες, ενώ για τα άτομα ηλικίας 45 έως 54 ετών, η τηλεόραση αναφέρθηκε ως το διαφημιστικό μέσο με τη μεγαλύτερη επιρροή, με τους influencers να βρίσκονται στη δεύτερη θέση (18%).
Όσο μεγαλύτεροι ήταν οι ερωτηθέντες, τόσο λιγότερο εμπιστεύονταν το περιεχόμενο των influencers, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι ερωτηθέντες είπαν ότι το καλύτερο περιεχόμενο επιρροής βρέθηκε στο Instagram (34%), ακολουθούμενο από το YouTube (27%) και το TikTok (18%), με μόλις το 2% να λέει ότι βρήκε καλό περιεχόμενο στο X/Twitter. Παράλληλα, για τις ηλικίες 18-24, το TikTok είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα, ενώ οι 24-44 ετών προτιμούν το YouTube.
«Οι μέρες των επαγγελματιών μάρκετινγκ που αμφισβητούσαν αν το μάρκετινγκ επιρροής είναι ένα νόμιμο κανάλι έχουν τελειώσει», σχολίασε ο Aaron Brooks, συνιδρυτής και πρόεδρος της Vamp. «Τώρα επικεντρώνονται στο πώς αποκομίζουν τη μεγαλύτερη αξία και αποτελέσματα από τις προσπάθειες. Σε περίπτωση που αυτό εξακολουθεί να αμφισβητείται από οποιονδήποτε, μια εξαιρετική πηγή για να μιλήσετε είναι το κοινό που στοχεύει το μάρκετινγκ επιρροής, οι καταναλωτές. Το γεγονός ότι το 88% των καταναλωτών αγόρασε κάτι λόγω του περιεχομένου ενός δημιουργού, τους τελευταίους έξι μήνες είναι ακόμη περισσότερη απόδειξη ότι αυτό το κανάλι γίνεται σημαντικός παίκτης στον κόσμο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης”.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι influencers έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου το 93% των ερωτηθέντων έχει κάνει μια αγορά με βάση τις συστάσεις των influencers. Όσον αφορά τον τύπο περιεχομένου που αναζητούσαν οι καταναλωτές, το 49% των ερωτηθέντων στην Ιταλία ενδιαφέρεται για επιδείξεις προϊόντων, ενώ οι Γάλλοι προτιμούν περιεχόμενο τύπου ambassador (28%) και τόσο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όσο και η Ισπανία δείχνουν προτίμηση για πολλαπλές επωνυμίες/ περιεχόμενο προϊόντων. Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο προτιμούν ένα συνδυασμό και των δύο, ενώ το 61% των Αυστραλών ελκύονται περισσότερο από αντικειμενικές απόψεις.