Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
11.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ετικέτες για ζάχαρη και γλυκαντικά: Αντιλήψεις και στάσεις των καταναλωτών

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΕτικέτες για ζάχαρη και γλυκαντικά: Αντιλήψεις και στάσεις των καταναλωτών
spot_img

Καθημερινά ακούγονται πολλές και διαφορετικές απόψεις, γύρω από την πρόσληψη ζάχαρης, σε ποιο βαθμό γίνεται επικίνδυνη για την υγεία, ποια γλυκά να αποφύγουμε, ποια γλυκαντικά είναι πιο υγιεινά και όχι μόνο. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με την έκρηξη των social media ο καθένας μπορεί να βγει και να συμβουλέψει ή και να παρασύρει σε λάθος κατεύθυνση τα άτομα που τον ακολουθούν.

Γι’ αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε ποια κριτήρια λαμβάνουν υπόψη τους οι καταναλωτές προτού προβούν σε κάποια αγορά, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο food insight, τα αποτελέσματα της οποίας προέκυψαν από 992 διαδικτυακές συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν σε ενήλικες ηλικίας 18+ από τις 9 Απριλίου έως τις 14 Απριλίου 2021. Σταθμίστηκαν για να εξασφαλιστεί η αναλογική εκπροσώπηση του πληθυσμού, με περιθώριο σφάλματος ±3,1 μονάδες με επίπεδο εμπιστοσύνης 95%.

 Ο αδιαμφισβήτητος νικητής είναι η διατροφική ετικέτα του εκάστοτε προϊόντος όπου αναγράφονται λεπτομερώς τα συστατικά αφού το 37% δεν ψωνίζει κάτι αν δεν διαβάσει πρώτα την ετικέτα.

Αρκετά μικρότερο είναι το ποσοστό (25%) των καταναλωτών που επηρεάζονται από πιο γενικές ετικέτες όπως π.χ. “χωρίς γλυκαντικά” και ακόμα πιο μικρό το ποσοστό όσων θα αγοράσουν ένα προϊόν μόνο και μόνο επειδή θα δουν ετικέτα “χωρίς προσθήκη “ζάχαρης” (22%).

Βέβαια, αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ηλικία τους αφού τα άτομα κάτω των 45 ετών είναι πιο πιθανό να πουν ότι ετικέτες που έχουν να κάνουν με την περιεκτικότητα σε ζάχαρη επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις αγορές σε σχέση με όσους είναι 45-64 ετών ή τους άνω των 65 ετών. Το ίδιο ισχύει και για όσους είναι γονείς με παιδιά ηλικίας από 0 έως 10 ετών οι οποίοι επηρεάζονται περισσότερο από τις ετικέτες που αναφέρουν την περιεκτικότητα σε ζάχαρη, σε σχέση με όσους τα παιδιά τους βρίσκονται στην εφηβεία.

Σχεδόν επτά στους δέκα ερωτηθέντες (66%) δήλωσαν ότι δεν έχουν ακούσει ποτέ τη σορβόζη, την ταγκατόζη ή την ρεαλόζη και άλλους τύπους ζάχαρης που μεταβολίζονται διαφορετικά από τα παραδοσιακά σάκχαρα.

Για πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις της ζάχαρης και των γλυκαντικών στην υγεία, οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη πρώτα σε κάποιον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης (75% μέτρια ή μεγάλη εμπιστοσύνη), μετά στα νοσοκομεία (71%) και τέλος, στους εγγεγραμμένους διαιτολόγους σε νοσοκομείο ή κλινική (65%).

Τη λιγότερη εμπιστοσύνη πάλι δείχνουν σε bloggers ή influencers χωρίς σχετικό πτυχίο.

(το 63% τους εμπιστεύεται ελάχιστα ή καθόλου) και μετά ακολουθούν οι λογαριασμοί μέσων κοινωνικής δικτύωσης μιας επωνυμίας τροφίμων ή ποτών (50% εμπιστεύονται ελάχιστα ή καθόλου).

Πάντως, να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, άτομα ηλικίας κάτω των 45 ετών και γονείς με παιδιά ηλικίας από 0 έως 10 μπορεί να συμβουλεύονται και τους μεν και τους δε, καθώς επίσης μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ή επαγγελματικούς συλλόγους, πανεπιστήμια και την κυβέρνησή τους. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους άνω των 65 ετών και τους γονείς με παιδί σε εφηβεία.

Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να καταναλώνουν τρόφιμα και ποτά με γλυκαντικές ουσίες με θερμίδες σε σχέση με εκείνα με γλυκαντικές ουσίες χαμηλών θερμίδων. Το μέλι κερδίζει την προτίμηση των καταναλωτών ως συστατικό σε τρόφιμα και ποτά, ακολουθούμενο από την καστανή ζάχαρη και τη σακχαρόζη (ζάχαρη). Μεταξύ των ολογιθερμιδικών γλυκαντικών ουσιών, οι άνθρωποι δείχνουν μια προτίμηση σε τροφές και ποτά με στέβια.

Οι μισοί γονείς με μικρά παιδιά παρακολουθούν πολύ στενά πόση ζάχαρη τρώνε αυτά, ενώ σχεδόν ένα 88% των γονιών με παιδί ηλικίας κάτω των 18 ετών το κάνουν σε τουλάχιστον μέτριο βαθμό και ένα 51% σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, η ηλικία παίζει ρόλο, αφού, όπως προέκυψε από την έρευνα, πιο εύκολα μπορείς να παρακολουθείς τι κάνει ένα παιδί μέχρι το πολύ 10 ετών παρά όσα έχουν μπει στην εφηβεία.

Το σίγουρο είναι ότι όσοι είναι γονείς – ανεξαρτήτως ηλικίας του παιδιού τους – θα μελετήσουν την ετικέτα ενός προϊόντος περισσότερο, σε αντίθεση με όσους δεν έχουν παιδιά, οι οποίοι μάλλον θα την προσπεράσουν. 

Πηγή έρευνας: food insight

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα ελληνικά λαχανικά και φρούτα που περιέχουν απαγορευμένα φυτοφάρμακα αποκάλυψαν οι νέοι έλεγχοι του ΥΠΑΑΤ

Αποτελέσματα ελέγχων Οκτωβρίου για παρουσία απαγορευμένων φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά ελληνικής παραγωγής.

Η αποκαλυπτική ομοιότητα της ζύμωσης τροφίμων με τις “ζυμώσεις” στον ΣΥΡΙΖΑ – Του Δρ Φ. Γαΐτη

Τί σχέση μπορεί να έχει η συμπεριφορά των μικροβίων σε ένα προϊόν ζύμωσης, με την αλληλουχία γεγονότων στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά την παραίτηση Τσίπρα.

Συναγερμός στην Ευρώπη – Δεκάδες μολύνσεις από σαλμονέλα μετά την κατανάλωση ωμών λαχανικών

Η μόλυνση των λαχανικών μπορεί να συμβεί μέσω μολυσμένου εδάφους, κοπριάς ή νερού
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο