Πίτσα με… ότι να’ ναι! Από μερέντα και αβοκάντο, μέχρι κουνουπίδι, λάχανο και φυστικοβούτυρο έχουν γίνει αγαπημένες γεύσεις για τους καταναλωτές. Το ερώτημα όμως είναι εάν πρέπει να διατηρήσουν το όνομα “πίτσα”…
Η πανδημία και τα απανωτά lockdown άλλαξαν πολλά, μεταξύ αυτών και την πίτσα και η οργιώδης φαντασία των δημιουργών καινοτόμων γεύσεων πίτσας βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό…
Το 2020 όταν η πανδημία μας έκλεισε μέσα για τα καλά αναδιαμορφώθηκαν κάποιες βασικές μας ανάγκες. Όταν η μόνη μας δραστηριότητα ήταν η “κίνηση 6”, φαγητά σε πακέτο έγιναν ένα κομμάτι που μας πρόσφερε χαρά, κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί. Έτσι ενώ κάποια εστιατόρια δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν των συνθηκών και έκλεισαν tην περίοδο αυτή, κάποια άλλα είδαν την ανιούσα.
Είναι λογικό πως ένα από αυτά θα ήταν οι πιτσαρίες. Η αγάπη μας για την πίτσα είναι βαθιά και αποτελεί ένα από τα αγαπημένα “cheat meal” (γι’ αυτους που προσέχουν), όχι μόνο γιατί είναι νόστιμη αλλά και ακριβώς επειδή δε συνηθίζεται να την τρώμε κάθε μέρα, την έχουμε συνδέσει με ιδιαίτερες περιστάσεις και στιγμές χαράς. Αυτό μας έλειπε και τον καιρό της πανδημίας γι’ αυτό καταφύγαμε μεταξύ άλλων και στην πίτσα.
Σύμφωνα με στοιχεία του Blog Datassential, πριν από την πανδημία η πίτσα σε πακέτο αντιπροσώπευε ένα 12% σε φαγητό εκτός σπιτιού, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορούσε το δείπνο σε εστιατόρια. Ωστόσο το περασμένο έτος η επιλογή πιτσαρίας, αυξήθηκε κατά 19% περίπου, ενώ οι πωλήσεις πίτσας σε πακέτο εκτοξεύθηκαν στα 48%, σύμφωνα με την έκθεση Pizza Keynote της Datassential.
Δεν φαίνεται όμως να αυξήθηκε μόνο οι πίτσα σε πακέτο μετά την πανδημία, αφού οι καταναλωτές στράφηκαν και σε άλλες επιλογές όπως κατεψυγμένες, καθώς και σε έτοιμες ζύμες για το κατοίκον μαγείρεμα.
Παράλληλα με τις συνήθειες που αλλάζουν, αλλάζουν και οι ανάγκες. Όταν δεν αναφερόμαστε στις βασικές, πρώτες ανάγκες που έχουμε για να ζήσουμε, όλες οι άλλες είναι πλασματικές και αντικατοπτρίζουν κυρίως μόδες που έρχονται και παρέρχονται. Μια διατροφική “μόδα” είναι ο βιγκανισμός και η στροφή στην χορτοφαγική διατροφή. Φυσικά η πίτσα δεν θα έμενε ανεπηρέαστη από αυτό.
Η Vegan είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος πίτσας με διαφορά, σημειώνοντας άνοδο 187% στα μενού τα τελευταία τρία χρόνια. Η κρούστα κουνουπιδιού φαίνεται να είναι αρκετά διαδεδομένη, αυτή την εποχή, αλλά και λαχανικά όπως το αβοκάντο, το λάχανο και η ρόκα, συγκαταλέγονται στις αναπτυσσόμενες γαρνιτούρες πίτσας.
Παράλληλα η πίτσα χωρίς γλουτένη φαίνεται να παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον από τον κόσμο σε ποσοστό 11,4%, το οποίο προβλέπεται σχεδόν να τριπλασιαστεί τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Επίσης, ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών φαίνεται να είναι επιλογές πίτσα με γεμιστές άκρες (όπως αυτές με φιλαδέλφια που όλοι ξέρουμε), μεξικάνικη πίτσα, χαβανέζικη, BBQ αλλά και ταϊλανδέζικη με φυστικοβούτυρο, το οποίο έχει σημειώσει αύξηση 58% στα μενού από το 2018. Ακόμα αναμένεται να παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια η πίτσα πρωινού που προβλέπεται να αγγίξει το 15% στις προτιμήσεις, το πενταπλάσιο από ότι είναι τώρα. Ποιος να το φανταζόταν ότι από την αγάπη μας για την πίτσα θα την καθιερώναμε και για πρωινό. Αναμένεται να δούμε και κάποιο πρωινό σουβλάκι οσονούπω…
Εκτός από όλες αυτές τις ζουμερές επιλογές πίτσας που εννοείται τις λατρεύουμε, στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η γλυκιά πίτσα και έχει κερδίσει επάξια μια θέση στα επιδόρπια. Όπως και το γλυκό καλτσόνε που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο τα τελευταία χρόνια. Τέλος. μία πίτσα με νουτέλα μπισκότο και φράουλες μπορεί να κάνει εξαιρετική δουλειά!