Δημοσκόπηση σε 250 Έλληνες καταναλωτές σχετικά με τα βιολογικά τρόφιμα.
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα βιολογικά τρόφιμα έχει αυξηθεί παγκοσμίως, λόγω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης σχετικά με τα πιθανά οφέλη για την υγεία και τη διατροφή και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των επιλογών τροφίμων. Επιπλέον, παράγοντες όπως η γεύση, η φρεσκάδα και η αισθητηριακή έλξη συμβάλλουν στην ελκυστικότητα των βιολογικών προϊόντων στην αγορά.
Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των βιολογικών τροφίμων, η στάση των καταναλωτών απέναντί τους είναι πολύπλευρη και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Ενώ ορισμένοι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στην υγεία και την ευεξία, άλλοι παρακινούνται από ανησυχίες για την καλή διαβίωση των ζώων, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα ή απλώς την επιθυμία για υψηλότερης ποιότητας και πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Foods, εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των βιολογικών τροφίμων μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, εστιάζοντας στη σημασία των χαρακτηριστικών, στις δημογραφικές παραλλαγές, στις τοποθεσίες αγορών και στις περιφερειακές διαφορές. Ένα δείγμα 250 καταναλωτών αναλύθηκε χρησιμοποιώντας μια μεθοδολογία κλιμάκωσης καλύτερου-χειρότερου για να ερευνηθεί η σημασία των ιδιοτήτων των βιολογικών τροφίμων.
Τα οφέλη για την υγεία, ιδιαίτερα η απουσία χημικών ουσιών, αναδείχθηκαν ως το πιο πολύτιμο χαρακτηριστικό, ακολουθούμενα από τη θρεπτική αξία, την απουσία ΓΤΟ, τις καλύτερες γευστικές προσδοκίες και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η πιστοποίηση έδειξε μέτρια σημασία και η τιμή, η χώρα προέλευσης, η διαθεσιμότητα και η φυσική εμφάνιση βρέθηκαν να έχουν μικρότερη σημασία. Οι γυναίκες και τα άτομα με υψηλή εκπαίδευση δείχνουν μεγαλύτερη αναγνώριση των πλεονεκτημάτων για την υγεία και τη διατροφή των βιολογικών τροφίμων. Οι καταναλωτές στις αγροτικές περιοχές επέδειξαν ισχυρότερες προτιμήσεις για βιολογικά προϊόντα, επηρεασμένοι από τις πολιτιστικές παραδόσεις, την εμπιστοσύνη στις τοπικές πηγές και την οικονομική προσβασιμότητα, ενώ οι καταναλωτές των πόλεων επέδειξαν περισσότερο σκεπτικισμό. Για τους Έλληνες συμμετέχοντες που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, τα σούπερ μάρκετ κυριαρχούν στις πωλήσεις βιολογικών τροφίμων λόγω της οικονομικής τιμής και της ευκολίας.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.