Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
14.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Κοκούνινγκ: Πως επηρεάζει αυτή η καταναλωτική τάση τη βιομηχανία τροφίμων

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚοκούνινγκ: Πως επηρεάζει αυτή η καταναλωτική τάση τη βιομηχανία τροφίμων
spot_img

Ο Covid-19, έχει υποχωρήσει, ωστόσο το κοκούνινγκ ανταγωνίζεται ακόμα σε δημοτικότητα μια έξοδο για φαγητό.

Ο όρος κοκούνινγκ, σύμφωνα με την ελληνική σλανγκ, σημαίνει κάποιος να “κλείνεται” στο καβούκι του και για ένα μεγάλο διάστημα να μένει σπίτι. Προέρχεται από το μεταξοσκώληκα και την ιδιότητά του να μπαίνει μέσα στο κουκούλι του, για αυτό και ο όρος χρησιμοποιήθηκε ευρέως και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όποτε η κατανάλωση τροφίμων και αγαθών εντός του σπιτιού κορυφώθηκε, λόγω των κατ’ οίκον περιορισμών.

Ο Covid-19, όμως, πλέον να έχει υποχωρήσει, και τα μαγαζιά μπορεί να γέμισαν με κόσμο, ωστόσο, το κοκούνινγκ ανταγωνίζεται ακόμα σε δημοτικότητα μια έξοδο για φαγητό, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η απορία στους επιχειρηματίες γιατί αυτή η τάση παραμένει τόσο ενεργή ακόμα και στην μεταπανδημική περίοδο.

Η προφανής απάντηση είναι πως, αν και παρουσιάστηκε απότομη άνοδος στις εξόδους, η “ξεγνοιασιά” μετά την πανδημία διήρκεσε λίγο, καθώς τα κόστη κλιμακώθηκαν ραγδαία λίγο μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και η ανοδική τους πορεία συνεχίζεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τιμή της ελληνικής χωριάτικης σαλάτας

Παγκόσμιες καταναλωτικές έρευνες της GlobalData δείχνουν ότι, από το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους έως τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, ο αριθμός των ερωτηθέντων ξεκίνησαν να μειώνουν το να τρώνε έξω και αύξησαν σημαντικά το ντελίβερι.

Αλλά πολλές εταιρείες, ειδικά στο εξωτερικό, δεν χάνουν καιρό και προσπαθούν να επωφεληθούν όσο γίνεται από το “κοκούνινγκ”, κάνοντας το ντελίβερι ή τα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα να μοιάζουν με γεύμα σε ένα εστιατόριο.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Just Food, η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Iceland κυκλοφόρησε 24 σειρές προϊόντων, που “αναπαριστούν” το φαγητό έξω, συμπεριλαμβανομένων πακέτων με σάλτσες με το εμπορικό σήμα TGI Friday και έτοιμων γευμάτων στο εστιατόριο Ed’s Easy Diner και Piccolino. Επιπλέον, η εταιρεία Premier Foods κυκλοφόρησε σάλτσες για μακαρόνια που θα συμβάλλουν στη δημιουργία “ζυμαρικών ποιότητας εστιατορίου” στο σπίτι.

Αυτές οι προσπάθειες δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις επιδίδονται στο να μετριάσουν και να απορροφήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κόστη διατηρώντας καλή ποιότητα, όσο αυτό είναι εφικτό.

Αλλά πολλές φορές αυτό αποτελεί απλά μια ρητή υπόσχεση των εταιρειών της βιομηχανίας τροφίμων, ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν όλο και χαμηλότερα ποιοτικά τρόφιμα. Έχοντας αρχίσει να κουράζονται από τις περικοπές των εταιρειών, κάποιοι στρέφονται σε μάρκες που προσφέρουν ακριβότερα, αλλά ποιοτικότερα προϊόντα ως μια μικρή πολυτέλεια πού και πού στην καθημερινότητά τους.

Ωστόσο, η αγορά προϊόντων που ευνοούν το κοκούνινγκ εξακολουθεί να είναι ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον από άποψη σχέσης ποιότητας/τιμής. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει το Just Food, το πρώτο τρίμηνο του 2023, όταν αγόραζαν έτοιμα γεύματα, το 48% των καταναλωτών παγκοσμίως ανέφεραν ότι άλλαξαν σε φθηνότερη μάρκα ή κατάστημα, το 29% ήταν πιστό στην επωνυμία αλλά έκαναν περικοπές και το 24% είπε ότι είχε σταματήσει να αγοράζει αυτά τα προϊόντα εντελώς.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τις επωνυμίες που θέλουν να αξιοποιήσουν την τάση να επικοινωνούν ξεκάθαρα καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής στο μάρκετινγκ τους και να στοχεύουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως τα Σαββατοκύριακα ή οι γιορτές όπου οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να είναι πιο πρόθυμοι να επιδοθούν.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η νέα αξιολόγηση της EFSA για την ασφάλεια της ζαχαρίνης

Πολλές μελέτες απαντούν αν η σακχαρίνη είναι ασφαλής για ανθρώπινη κατανάλωση.

«Βράσε το, για 5 λεπτά» – Οι νέες οδηγίες των αρχών για τις έτοιμες σούπες, μετά τον θάνατο γυναίκας από αλλαντίαση

Νέα αξιολόγηση και σύσταση του Υπουργείου Υγείας της Ιταλίας μετά τον θάνατο γυναίκας που έφαγε RTE σούπα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο