Τι λέει ο Δείκτης «Conscious Consumption Index» για τις αντιλήψεις και τις αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών
Η εξοικείωση με τα υγιεινά βιώσιμα συστήματα τροφίμων αυξάνεται. Ωστόσο, σύμφωνα με τον δείκτη Conscious Consumption Index (CCI) FoodMinds 2024, λιγότεροι από τους μισούς (42%) των καταναλωτών κάνουν υγιεινές, βιώσιμες επιλογές στα ψώνια τους.
Η έρευνα, η οποία αποκαλύπτει τις αντιλήψεις και τις αγοραστικές συμπεριφορές περισσότερων από 3.000 καταναλωτών από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο, προσδιορίζει την τιμή ως το κύριο εμπόδιο για την αγορά υγιεινών, βιώσιμων τροφίμων. Επιπλέον, ο σκεπτικισμός γύρω από τους ισχυρισμούς μάρκετινγκ και οι ανησυχίες για τη διαφάνεια στην παραγωγή τροφίμων ήταν μεταξύ των κορυφαίων λόγων που οι καταναλωτές δεν αγοράζουν υγιεινά, βιώσιμα τρόφιμα.
Διαβάστε ακόμη: Χαλασμένο μήλο: Να κόψω το σαπισμένο κομμάτι και να φάω το υπόλοιπο ή θα αρρωστήσω;
«Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις επιπτώσεις που έχουν οι διατροφικές τους επιλογές τόσο στην υγεία τους όσο και στο περιβάλλον. Ωστόσο, το χάσμα μεταξύ ευαισθητοποίησης και δράσης παραμένει σημαντικό. Στη FoodMinds , πιστεύουμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για εκπαίδευση, διαφάνεια και ηγετική θέση στον κλάδο που θα βοηθήσουν στη γεφύρωση αυτού του χάσματος και στην ενδυνάμωση των καταναλωτών να κάνουν ενημερωμένες, βιώσιμες επιλογές», δήλωσε η Lauren Hoffman , MBA, RD, Αντιπρόεδρος Υγιεινών, Αειφόρων Συστημάτων Τροφίμων της FoodMinds.
Καθορισμός υγιεινών, βιώσιμων τροφίμων: Τα «θρεπτικά» και τα «βιολογικά» πρωτοστατούν
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές ορίζουν τα υγιεινά, βιώσιμα τρόφιμα ως θρεπτικά (56%) και βιολογικά (51%). Άλλες δημοφιλείς ενώσεις ήταν περιβαλλοντικά υπεύθυνες, φιλικές προς τον πλανήτη και βασίστηκαν σε φυτά. Συγκεκριμένα, η συσχέτιση της «προσιτότητας» με τη βιωσιμότητα έχει αυξηθεί από το 2021 (53% έναντι 46%), αν και παραμένει ένας από τους λιγότερο συνδεδεμένους όρους.
Διαβάστε ακόμη: Lidl Fr: Ανάκληση δημοφιλούς νοστιμιάς από 450 σουπερμάρκετ – Κίνδυνος τραυματισμού
Βασικοί οδηγοί αγοράς: Τιμή, γεύση και υγεία
Για τους περισσότερους αμερικανούς καταναλωτές (51%), η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας για την αγορά υγιεινών, βιώσιμων τροφίμων, ακολουθούμενη από τη γεύση (48%) και την υγιεινή (39%). Αυτές οι τάσεις ευθυγραμμίζονται με τα ευρήματα του 2021 και είναι συνεπείς σε ολόκληρο τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο. Άλλες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν αναγνωρίσιμα συστατικά και θετικά θρεπτικά συστατικά, ενώ παράγοντες όπως οι φυτικές επιλογές, οι δίκαιες πιστοποιήσεις εργασίας και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχουν λιγότερη προτεραιότητα.
Οι καταναλωτές αναζητούν ηγεσία και διαφάνεια στον κλάδο
Το CCI υπογραμμίζει την ανάγκη οι εταιρείες τροφίμων, οι ΜΚΟ και οι κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και την υποστήριξη ενός βιώσιμου μέλλοντος. Το ένα τέταρτο των καταναλωτών τονίζει τη σημασία της διαφάνειας της εφοδιαστικής αλυσίδας, το 21% αναζητά ορατές αλλαγές στη σύνθεση των προϊόντων και το 20% συνεργασίες αξίας με οργανισμούς δημόσιας υγείας και περιβάλλοντος.
«Ενώ οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τον ρόλο που διαδραματίζουν στην υιοθέτηση πιο υγιεινών, πιο βιώσιμων επιλογών και συμπεριφορών, αναζητούν τις εταιρείες τροφίμων και ποτών και τις κυβερνητικές υπηρεσίες να πρωτοστατήσουν στον μετασχηματισμό των συστημάτων τροφίμων. Οι οργανισμοί που θέτουν ένα σαφές και αξιόπιστο μερίδιο στο έδαφος σχετικά με τις δεσμεύσεις τους για την υγεία, την ευεξία και τη βιωσιμότητα μπορούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη και πίστη με βασικούς καταναλωτές-στόχους», δήλωσε η Andrea Carrothers, MS, RD, Senior Vice President και Lead Group στο FoodMinds.
Σχετικά με τον Δείκτη Συνειδητή Κατανάλωση
Ο Δείκτης «Conscious Consumption Index» είναι η υπογραφή της παγκόσμιας έκθεσης πληροφοριών της FoodMinds, που αποκαλύπτει πώς οι καταναλωτές ορίζουν υγιεινά, βιώσιμα συστήματα τροφίμων και δίνουν προτεραιότητα σε ενέργειες για εταιρείες τροφίμων, ΜΚΟ και κυβερνήσεις για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και την υποστήριξη ενός βιώσιμου μέλλοντος τροφίμων. Η έρευνα διεξάγεται κάθε τρία χρόνια, με δεδομένα από το 2018, το 2021 και το 2024, και περιλαμβάνει ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.150 πολιτών των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Καναδά ηλικίας 21-69 ετών που είναι υπεύθυνοι για ψώνια οικιακών ειδών παντοπωλείου.
Σχετικά με το FoodMinds
Η FoodMinds είναι ένας κορυφαίος παγκόσμιος οργανισμός τροφίμων και διατροφής, που παρέχει καινοτόμα προγράμματα επιστήμης, πολιτικής και επικοινωνίας με επηρεαστές που επιτυγχάνουν τους επιχειρηματικούς στόχους των πελατών, ενώ παράλληλα κάνουν καλό στη δημόσια υγεία, στους ανθρώπους και στον πλανήτη.
Εφαρμόζουμε το πάθος σε βασικούς τομείς λύσεων, συμπεριλαμβανομένων των επιστημονικών επικοινωνιών, των υποθέσεων τροφίμων και διατροφής, της συμμετοχής των ενδιαφερομένων, των τροφίμων ως φαρμάκων/διατροφής ακριβείας και των υγιεινών, βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, για να επηρεάσουμε την αλλαγή και τις συμπεριφορές. Το FoodMinds είναι το μόνο πρακτορείο με 15 εγγεγραμμένους διαιτολόγους και ένα Global ExpertBench επαγγελματιών της επιστήμης της διατροφής, της πολιτικής και της επικοινωνίας που βοηθά τους πελάτες μας να ενσαρκώσουν μια καλύτερη ιστορία.
Η FoodMinds, ένα τμήμα της Padilla, συνεργάζεται με περισσότερα από 30 κορυφαία συμβούλια εμπορευμάτων, εταιρείες τροφίμων, μάρκες και ενώσεις στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πολλών εταιρειών του Fortune 500. Μεταξύ FoodMinds και Padilla Food + Beverage, καταναλωνόμαστε από το φαγητό. Μαζί, αναθεωρούμε γιατί, τι και πώς τρώει και πίνει ο κόσμος – για να βοηθήσουμε να οικοδομήσουμε ένα ισχυρότερο, ακμάζον μέλλον για όλους.