Η αιτία πίσω από την επιθετική συμπεριφορά των πελατών εναντίον εργαζομένων σε σουπερμάρκετ.
Εκστρατεία έχει ξεκινήσει η Woolworths, η οποία καλεί τους πελάτες να είναι πιο ευγενικοί όταν ψωνίζουν, καθώς το προσωπικό αναφέρει υψηλά επίπεδα λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας και κακοποίησης από πελάτες. Η Woolworths Supermarkets είναι σήμερα η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Αυστραλίας με μερίδιο αγοράς 33% από το 2019. Ένας ειδικός του μάρκετινγκ υποστηρίζει πως η μεγαλύτερη αιτία τέτοιων συμπεριφορών είναι οι ελλείψεις προϊόντων και οι υψηλότερες τιμές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Woolworths New Zealand, Spencer Sonn, δήλωσε ότι είναι αναστατωμένος που το προσωπικό ανέφερε καθημερινά, «αν όχι ωριαία» περιπτώσεις κακοποίησης και επιθετικότητας. «Η πραγματικότητα είναι ότι το 99% των πελατών μας είναι φανταστικοί και αντιμετωπίζουν πάντα την ομάδα μας με σεβασμό, αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων που περνούν από τις πόρτες μας και ενεργούν επιθετικά και μερικές φορές βίαια. Μόνο την τελευταία εβδομάδα, είχαμε περιπτώσεις όπου έφτυναν το προσωπικό, φώναζαν χαρακτηρισμούς και ακόμη και έσπρωχναν και, όλα αυτά ενώ το προσωπικό απλώς προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του».
Στο μεταξύ τέτοια ζητήματα αποτελούν βραχνά και σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, την Tesco, η οποία αντιμετωπίζει γύρω στις 850 λεκτικές επιθέσεις ημερησίως. Αυτό την οδήγησε να εφαρμόσει κάμερες σώματος στους εργαζόμενους. Λίγο αργότερα το παράδειγμα των καμερών ακολούθησε και η Lidl της χώρας, για την αποτροπή των μικροκλοπών.
Στο Woolworths, οι κάμερες θα ενεργοποιούνταν μόνο σε περίπτωση σοβαρού περιστατικού και το υλικό δεν θα δημοσιοποιηθεί παρά μόνο όταν ζητηθεί από την αστυνομία. Υποστηρίζεται ακόμη ότι στα καταστήματα θα δίνεται μια δωροκάρτα την ημέρα για να δίνουν σε πελάτες που δείχνουν καλοσύνη και γενναιοδωρία.
Η Amy Errmann, λέκτορας μάρκετινγκ στο AUT, είπε ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην κακή συμπεριφορά των αγοραστών. «Θα έλεγα ότι υπάρχει μια εισροή διαφορετικών πιέσεων που πλήττουν τους ανθρώπους πρόσφατα και αυτό επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τους λιανοπωλητές ή τις συχνές επισκέψεις σε μέρη όπου συνήθως αγοράζουν/καταναλώνουν προϊόντα».
Νωρίτερα φέτος, μια έκθεση που βασίστηκε σε δεδομένα από τα σούπερ μάρκετ Foodstuffs έδειξε ότι η εγκληματικότητα λιανικής ήταν αυξημένη κατά 59% και ο αριθμός των σοβαρών περιστατικών που αναφέρθηκαν, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων, της ληστείας και της διάρρηξης, υπερδιπλασιάστηκε.
Η Woolworths εισάγει επίσης νέα μέτρα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων κλειδαριάς τρόλεϊ, νέας τεχνολογίας κάμερας στα αυτοεξυπηρετούμενα ταμεία και διπλές πύλες εισόδου.
https://www.stuff.co.nz/business/301012187/why-are-customers-so-rude-to-supermarket-staff