Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
11.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Συνταγές μαγειρικής σε συσκευασίες τροφίμων – Γιατί ακόμα… “ζουν και βασιλεύουν”

ΑρχικήΝέαΣυσκευασίαΣυνταγές μαγειρικής σε συσκευασίες τροφίμων - Γιατί ακόμα... "ζουν και βασιλεύουν"
spot_img

Αμέτρητα site με συνταγές, πολλές εκπομπές και youtube βίντεο μαγειρικής, ατελείωτα stories σε Instagram και tiktok αλλά η συνταγή στην συσκευασία είναι ακλόνητος θεσμός!

Μαγειρεύει κανείς από την συνταγή που βρίσκεται πάνω στο πακέτο των τροφίμων; Συνταγή ‘’Λαζάνια με πράσο και κοτόπουλο’’ έχει η συσκευασία Λαζάνια με Αυγό της Melissa, συνταγή ‘’Γλυκό ψυγείου με μπισκότα’’ έχει η συσκευασία Κρέμα Αραβοσίτου Βανίλια της mac magic, συνταγή ‘’Αγκινάρες με λεμονάτα φιλέτα πεσκανδρίτσας’’ έχει η συσκευασία κατεψυγμένες Αγκινάρες του Μπάρμπα Στάθη.

Θυμάμαι την κυρά Ελένη, την μητέρα μου, στα τέλη της δεκαετίας του 80 να αμφισβητεί την αξιοπιστία και βέβαια να απορεί για την χρησιμότητα των συνταγών πάνω στην συσκευασία ‘’Τι τις θέλουν τις συνταγές. Κάθε νοικοκυρά έχει τον τρόπο της. Ξέρει πως να φτιάχνει το φαγάκι που αρέσει στην οικογένεια. Κι αν δεν ξέρει ανοίγει την Βέφα!’’ έλεγε, “είναι δυνατόν 5 αράδες γραμμένες στο κουτί να είναι κανονική συνταγή;’’.  

Σήμερα οι νοικοκυραίοι δεν έχουν τον χρόνο, το ταλέντο και την εμπειρία και έχουν λίγες συνταγές χαραγμένες στο μυαλό τους. Υπάρχουν όμως αμέτρητα site με συνταγές στο διαδίκτυο, πολλές εκπομπές και youtube βίντεο μαγειρικής. Για να μην αναφερθούμε σε σύντομα βίντεο μαγειρικής από μερακλήδες και όχι μάγειρες σε Instagram και tiktok. Με αυτή την υπερπροσφορά συνταγών χρειάζονται πλέον συνταγές πάνω στην συσκευασία;

Υπάρχει όμως μια γοητεία να μαγειρεύεις από το ‘’κουτί΄΄. Λες: ” για να προτείνει την συνταγή η εταιρεία, θα την έχει δουλέψει και θα γίνεται… θαύμα το φαγητό“. Η φροντίδα να μην πετάξεις την άδεια συσκευασία μέχρι να τελειώσεις το μαγείρεμα ή ακόμα και η αγωνία να βρεις το σακουλάκι με την συνταγή που βιάστηκες να πετάξεις στο κάδο της κουζίνας. γιατί ξέχασες τις τελευταίες λεπτομέρειες της συνταγής, είναι μέρος της ιεροτελεστίας του να μαγειρεύεις με την συνταγή της συσκευασίας ενός τροφίμου.

Η ομάδα του cibum, θέλησε να εξετάσει την αναμφισβήτητη γοητεία της χρήσης συνταγών στις συσκευασίες για την αποτελεσματική προώθηση και εμπορία τυποποιημένων τροφίμων.

Η ιστορία των συνταγών συσκευασίας

Η πρακτική της εκτύπωσης συνταγών σε συσκευασίες ως στρατηγική προώθησης είναι κοινή από τις αρχές του 20ου αιώνα. Απέκτησε ευρεία δημοτικότητα τη δεκαετία του 1920, όταν οι συνταγές δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά από οικιακούς οικονομολόγους στις ΗΠΑ. Οι οικιακοί οικονομολόγοι (home economists) ήταν μια νέα ειδικότητα που σκοπό είχε να φέρει την εκβιομηχάνιση της διατροφής και να βοηθήσει τους καταναλωτές να μάθουν την χρήση των τυποποιημένων τροφίμων. Δημιουργήθηκαν test kitchens και λειτουργούν από τότε ως βασικά τμήματα σχεδόν όλων των μεγάλων εταιρειών παραγωγής τυποποιημένων και συσκευασμένων τροφίμων. Έτσι επιτελέστηκε ο στόχος να φέρουν στα κάθε σπίτι τα οφέλη της τεχνολογίας τροφίμων, της έρευνας, του ποιοτικού ελέγχου προϊόντων και της  δοκιμής προϊόντων με πρακτικό και χρήσιμο τρόπο.

Αν άρεσε μια συνταγή που αποτυπωνόταν σε ένα τυποποιημένο προιόν στις νοικοκυρές (εκείνη την εποχή, με το μαγείρεμα στο σπίτι ασχολούνταν σχεδόν αποκλειστικά οι γυναίκες), ήταν κατανοητή, εύκολη και νόστιμη, τότε το προϊόν διέγραφε εξαιρετική πορεία στην αγορά και γινόταν εμπορική επιτυχία. Οι μαρκετίστες της εποχής χρησιμοποιούσαν ένα λογοπαίγνιο που δείχνει την σημασία της συνταγής επί της συσκευασίας, έλεγαν ‘’μια επιτυχημένη συνταγή στο κουτί είναι η συνταγή της επιτυχίας του προϊόντος’’.

Ακολουθώντας ακόμα την παράδοση

Σήμερα δεν μαγειρεύουν μόνο οι γυναίκες στο σπίτι και η πρακτική της αναζήτησης συνταγής από τη συσκευασία ενός προϊόντος έχει ξεπεράσει το φύλο και τη γενιά. Πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ διαπιστώνει πως πάνω από το ένα τρίτο των νοικοκυριών δηλώνει ότι μαγειρεύει στο σπίτι καθημερινά και το 50% να λέει ότι μαγειρεύει από τρεις έως έξι ημέρες την εβδομάδα. Η ίδια έρευνα καταλήγει πως οι συνταξιούχοι και όσοι είναι στο σπίτι όλη την ημέρα είναι πιο πιθανό από τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης να μαγειρεύουν κάθε μέρα.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι το ποσοστό των ανδρών που μαγειρεύουν αυξήθηκε από 29% το 1965 σε 42% το 2007 και στο 46% το 2016. Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε με συμμετοχή περισσότερων από 1.000 νοικοκυριά στις ΗΠΑ, τα αποτελέσματα έδειξαν για το έτος 2016 ότι το 95% των τότε millennials (ηλικιακή ομάδα 18-29) μαγειρεύουν εβδομαδιαία στο σπίτι, σε σύγκριση με το 92%  ατόμων ηλικίας 30-44 ετών και το 93 τοις εκατό των ατόμων ηλικίας 45-59 ετών. Ωστόσο, ενώ ένα ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό των millennials μαγειρεύουν στο σπίτι, το κάνουν λιγότερο συχνά από τους παλαιότερους ομολόγους τους. Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι το 47% των millennials μαγειρεύουν στο σπίτι πέντε ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 55% των ατόμων ηλικίας 30-44 ετών και το 60% άνω των 60 ετών.

Οι μαρκετίστες γίνονται πιο επιθετικοί

Πρόσφατα, άρχισαν να αναγράφουν συνταγές σε πακέτα με φρέσκα τρόφιμα. Σήμερα μπορείτε να βρείτε συνταγές πώς να φτιάξετε σάλτσα cranberry από ένα σακουλάκι με φρέσκα cranberries ή σαλάτα καρότο-λάχανο-φραγκοστάφυλο από ένα σακουλάκι καρότα ή μια σαλάτα nicoise από ένα ματσάκι σέλινο. Οι επιχειρήσεις τοποθετούν τις ιδέες τους σε εβδομαδιαία φυλλάδια των σουπερμάρκετ που διατίθενται στα καταστήματα ή αναρτώνται στο διαδίκτυο.

Δεν είναι πια μόνο μια συνταγή

Οι καταναλωτές σήμερα δίνουν σημασία στην διατροφή τους και τους αρέσει να πειραματίζονται στην κουζίνα. Αναζητούν εναλλακτικές γεύσεις και θρεπτικούς συνδυασμούς. Σέβονται τις παραδοσιακές συνταγές και γεύσεις, αλλά αναζητούν και τρόπους να προσθέσουν νέα υλικά στα πιάτα τους και να ξαφνιάσουν τον ουρανίσκο τους.  Οι εταιρείες και τα προιόντα τους συνδέονται πλέον με τους καταναλωτές μοιράζοντας περισσότερες μοναδικές ιστορίες πίσω από ένα προϊόν. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη διαφάνεια όχι μόνο για την πηγή και τη φύση των συστατικών, αλλά και για την επεξεργασία και τις προτεινόμενες συνταγές! Οι εταιρείες παραγωγής, αλλά και οι έμποροι λιανικής γνωρίζουν πια, ότι αποδεικνύοντας πώς ακριβώς ταιριάζει ένα συγκεκριμένο προϊόν διατροφής στην καθημερινή προετοιμασία γευμάτων, οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν αυτό το προϊόν.

Η χρήση εταιρικών συνταγών επί της συσκευασίας παραμένει και σήμερα μια έξυπνη στρατηγική προώθησης για τους παραγωγούς και τους λιανοπωλητές τροφίμων. Οι συνταγές πάνω στην συσκευασία τροφίμων δεν δείχνουν κανένα σημάδι ότι βγαίνουν εκτός μόδας. Τις ακολουθούμε και… καλή επιτυχία και όρεξη!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Lidl: Η απάντηση της αλυσίδας στο cibum.gr για τα χαλασμένα σοκολατάκια

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας της αλυσίδας σουπερμάρκετ Lidl ξεκαθαρίζει ότι τα σοκολατάκια μόνο τα διακινεί και αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης.

Μελομακάρονα: Η “απάτη” και ο πιθανός κίνδυνος της εκδοχής Red Velvet

Η διαφορά των μελομακάρονων Red velvet -της νέας τάσης στα χριστουγεννιάτικα γλυκά- θα σας εκπλήξει.

Λάθη στις ημερομηνίες λήξης – Ζημιές εκατομμμυρίων στη Βιομηχανία

Τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις μόλις τις τελευταίες ημέρες!
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο