Ο ρόλος της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η βιομηχανία των ειδών παντοπωλείου βρίσκεται σε μια φάση ταχείας ψηφιακής εξέλιξης, με τις διαδικτυακές αγορές να διαδραματίζουν πλέον κεντρικό ρόλο στην καταναλωτική εμπειρία. Σύμφωνα με τη νέα έκθεση “Digital Engagement Transforms Grocery Shopping“, που δημοσίευσαν η FMI – The Food Industry Association και η NielsenIQ (NIQ), πάνω από το 90% των αγοραστών συνδυάζουν πλέον αγορές τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα.
Το 2017, οι δύο οργανισμοί προέβλεψαν ότι μέχρι το 2025, οι διαδικτυακές δαπάνες στα είδη παντοπωλείου θα έφταναν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, αποτελώντας το 20% της συνολικής αγοράς. Ωστόσο, τα πραγματικά δεδομένα ξεπέρασαν τις προβλέψεις, καθώς η νέα έκθεση εκτιμά ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις ειδών παντοπωλείου στις ΗΠΑ θα ανέλθουν στα 388 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, με τη διείσδυση στην αγορά να φτάνει το 25%.
Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην ευρύτερη υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων, όπως οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εφαρμογές λιανικής, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η εξατομίκευση μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε σημαντικά την υιοθέτηση των διαδικτυακών αγορών σε όλα τα δημογραφικά κοινά.
Άλλα βασικά ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:
- Άνοδος ηλεκτρονικών πωλήσεων: για τις κατηγορίες τροφίμων και μη τροφίμων, ενώ τα καταστήματα προηγούνται σε συνολικό μερίδιο.
- Αγοραστική δύναμη των νέων: Η γενιά Ζ ξεκινά τις αγορές της online και επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εν τω μεταξύ, οι Millennials καταγράφουν τον υψηλότερο δείκτη για online αγορές.
- Ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω κοινωνικών μέσων: Το 55% των ερωτηθέντων πραγματοποιούν πλέον απευθείας αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από πλατφόρμες ζωντανής ροής για είδη παντοπωλείου και οικιακής χρήσης.
- Προτεραιοποίηση της τεχνολογίας: Το 92% των λιανοπωλητών χρησιμοποιούν τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, για να εξατομικεύσουν ή να προσαρμόσουν τις εμπειρίες αγορών ή μάρκετινγκ, τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα.
- Παραλαβή στο δρόμο: Η παραλαβή από το πεζοδρόμιο χρησιμοποιείται συχνότερα από τους αγοραστές στο 31% των ερωτηθέντων, ξεπερνώντας την αυθημερόν παράδοση στο σπίτι, η οποία έχει πέσει στο 29%.