Τι λέει η Αρχή Προτύπων Διαφημίσεων μετά την καταγγελία του Sainsbury’s.
Για παραπλανητικούς ισχυρισμούς κατηγορείται ο βρετανικός γίγαντας σούπερ μάρκετ Aldi, αφού φέρεται να ισχυρίστηκε ότι προσφέρει το “φθηνότερο χριστουγεννιάτικο δείπνο” στο διαφημιστικό φυλλάδιο που δημοσιεύθηκε στις 6 Δεκεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα αναγραφόταν πως το χριστουγεννιάτικο δείπνο της Aldi ήταν κατά 20% φθηνότερο από του Sainsbury, σύμφωνα με την καταναλωτική οργάνωση που συγκρίνει τιμές Which? . H τετρασέλιδη διαφήμιση στον εθνικό Τύπο της Aldi, που δημοσιεύτηκε, περιλάμβανε στην πρώτη σελίδα μια εικόνα μιας ολόκληρης ψητής γαλοπούλας, λαχανικών, πουτίγκες Γιορκσάιρ, γέμιση και σάλτσα. Το κείμενο ανέφερε «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΙΟ ΦΘΗΝΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΤΕ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ;». Η διαφήμιση οδήγησε το Sainsbury να υποβάλει καταγγελία στην Αρχή Προτύπων Διαφημίσεων (ASA), υποστηρίζοντας ότι η σύγκριση των τιμών δεν αντικατοπτρίζει τις τιμές όταν οι πελάτες αγόραζαν φρέσκα προϊόντα για το χριστουγεννιάτικο δείπνο τους.
Η Aldi βέβαια υπερασπίστηκε τους ισχυρισμούς της, δηλώνοντας ότι βασίστηκαν σε σύγκριση της καταναλωτικής οργάνωσης Which? που εμφανίζεται σε άρθρο με τίτλο: «Ποιο είναι το φθηνότερο σούπερ μάρκετ για τα υλικά του Χριστουγεννιάτικου δείπνου». Η ομάδα εξήγησε ότι χρησιμοποιεί «εύρη» βάρους σε όλη την ανάλυση τιμολόγησης των παντοπωλείων, επειδή συνήθως υπάρχει μικρή συνέπεια στο βάρος των ειδών παντοπωλείου με δική τους ετικέτα στα σούπερ μάρκετ.
Η ASA δήλωσε ότι οι πελάτες θα πίστευαν από τη διαφήμιση ότι η αγορά των υλικών για ένα τυπικό χριστουγεννιάτικο δείπνο στο Aldi θα ήταν φθηνότερη από οποιοδήποτε άλλο βρετανικό σούπερ μάρκετ. Υποστήριξε επίσης ότι οι πελάτες θα καταλάβαιναν ότι η σύγκριση τιμών βασίστηκε σε έρευνα από την Which? , που είχε δώσει στον Aldi βραβείο για το «φθηνότερο χριστουγεννιάτικο δείπνο». Η ASA κατέληξε: “To Which? επομένως δεν είχε βραβεύσει την Aldi ως το “φθηνότερο χριστουγεννιάτικο δείπνο”, όπως υπονοείται από τη συνολική παρουσίαση της διαφήμισης, αλλά ως “χριστουγεννιάτικο δείπνο φιλικό προς τον προϋπολογισμό”.
Η ASA διαπίστωσε επίσης ότι η διαφήμιση παραπλάνησε τους καταναλωτές επειδή η σύγκριση αφορούσε τους ελέγχους τιμών που διενεργήθηκαν μεταξύ 6 και 27 Νοεμβρίου, οι οποίοι ήταν πιθανό να είχαν αλλάξει από τη στιγμή που οι αγοραστές θα αγόραζαν το χριστουγεννιάτικο δείπνο τους. Μια εκπρόσωπος της Aldi δήλωσε: “Είμαστε απογοητευμένοι που η ASA αποδέχθηκε αυτή την καταγγελία βάσει μιας τεχνικής διαφήμισης, αλλά παραμένουμε βέβαιοι ότι οι πελάτες θα κάνουν σημαντικές οικονομίες κάθε φορά που ψωνίζουν με την Aldi. Γι’ αυτό έχουμε αναγνωριστεί από την Who? ως το φθηνότερο σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου εδώ και τρία χρόνια».