Όταν η KFC κέρδισε πόντους όχι με το προϊόν της, αλλά με την επικοινωνία της.
Μια από τις πιο παράδοξες καταστάσεις στον χώρο της εστίασης εκτυλίχθηκε το 2018 στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν η KFC αναγκάστηκε να κλείσει εκατοντάδες καταστήματα λόγω… έλλειψης κοτόπουλου. Η κρίση, που προκάλεσε κύμα δυσαρέσκειας αλλά και έκπληξης, αντιμετωπίστηκε από την εταιρεία με αυτοσαρκασμό, χιούμορ και ειλικρίνεια.
Η αλυσίδα fast-food επέλεξε να απευθυνθεί στο κοινό μέσα από μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε εφημερίδες, με έναν άδειο κόκκινο κουβά και το λογότυπό της εσκεμμένα ανακατεμένο ως «FCK», μια λεπτή αλλά εύστοχη νύξη προς την αναστάτωση που προκάλεσε. Το μήνυμα ήταν απλό αλλά ανθρώπινο: «Ένα εστιατόριο με κοτόπουλο χωρίς καθόλου κοτόπουλο. Δεν είναι ιδανικό. Τεράστια συγγνώμη…».
Η διακοπή λειτουργίας προκάλεσε το προσωρινό κλείσιμο έως και 800 από τα περίπου 900 καταστήματα της εταιρείας, ως αποτέλεσμα της αλλαγής συνεργάτη διανομής, με την DHL να αναλαμβάνει τη διαχείριση των αποθεμάτων. Σύμφωνα με την DHL, παρουσιάστηκαν «λειτουργικά προβλήματα» που προκάλεσαν καθυστερήσεις και ελλιπείς παραδόσεις. Η KFC, ωστόσο, επέλεξε να μη ρίξει ευθύνες αποκλειστικά στον νέο της συνεργάτη, υιοθετώντας μια διαφανή και ήπια στάση.
Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, η κατάσταση είχε αρχίσει να ομαλοποιείται, με την εταιρεία να ενημερώνει ότι όλο και περισσότερα εστιατόρια επαναλειτουργούν με καθημερινές παραδόσεις φρέσκου κοτόπουλου. Ωστόσο, ορισμένα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμένο ωράριο ή μειωμένο μενού, ενώ κάποια παρέμειναν κλειστά και το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Η απρόσμενη καμπάνια της KFC προκάλεσε θετικά σχόλια από ειδικούς στην επικοινωνία και το branding. Ο Rupert Younger, διευθυντής του Κέντρου Εταιρικής Φήμης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, χαρακτήρισε τη συγγνώμη «φανταστική», επισημαίνοντας πως η εταιρεία έδειξε ωριμότητα, ευθύνη και διάθεση αυτοκριτικής. «Ήταν αυθεντικοί και ειλικρινείς», δήλωσε, εκτιμώντας μάλιστα πως η προσέγγιση αυτή θα ενισχύσει τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό.
Η Βρετανία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της KFC στην Ευρώπη και μία από τις σημαντικότερες παγκοσμίως, με το 95% των καταστημάτων να λειτουργεί μέσω δικαιοδόχων. Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει να πληρώνει κανονικά το προσωπικό της και κάλεσε τους συνεργάτες της να ακολουθήσουν το ίδιο. Ωστόσο, δεν διευκρίνισε εάν θα υπάρξει οικονομική αποζημίωση για τις απώλειες που υπέστησαν οι δικαιοδόχοι.
https://yourstory.com/2025/04/kfc-shut-750-branches-2018-mind-bending-business-case-study