“Οι εταιρείες Big Food συγκαλύπτουν τον πληθωρισμό με shrinkflation εξαπατώντας τους καταναλωτές”.
O Αμερικανός γερουσιαστής Bob Casey δημοσίευσε μια έκθεση που περιγράφει λεπτομερώς, πώς οι μεγάλες εταιρείες πραγματοποιούν κέρδη ρεκόρ μειώνοντας το μέγεθος των οικιακών καταναλωτικών αγαθών, από χαρτί υγείας μέχρι δημητριακά και σνακ, ενώ συνεχίζουν να τα πωλούν στην ίδια λιανική τιμή.
Η έκθεση greedflation με τίτλο «Shrinkflation: How Corporations Are Shrinking Products to Super-Size Profits» κατηγορεί τις εταιρείες Big Food ως υπεύθυνες και εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρική απληστία συμπιέζει τους προϋπολογισμούς των οικογενειών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Αμερικανού αξιωματούχου, μεταξύ 2020 και 2022, τα εταιρικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 75%, πέντε φορές ταχύτερα από τον πληθωρισμό και το 41% του πληθωρισμού οφειλόταν αποκλειστικά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.
«Η νέα μου έκθεση όχι μόνο τους εκθέτει (τις μεγάλες εταιρείες) για την απληστία τους, αλλά περιγράφει τα βήματα που πρέπει να λάβουμε για να τις καταπολεμήσουμε και να βάλουμε περισσότερα χρήματα στις τσέπες των εργαζομένων οικογενειών» δήλωσε ο γερουσιαστής.
Ο Casey έστειλε επιστολές στις εμπορικές ενώσεις και βιομηχανικούς ομίλους Consumer Brands Association, Consumer Brands Association, American Beverage Association, SNAC International, και στο Συμβούλιο Προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας, ζητώντας απαντήσεις σχετικά με τις στρατηγικές τιμολόγησης, τις πρακτικές μεγέθους συσκευασίας και τον τρόπο με τον οποίο η συρρίκνωση του πληθωρισμού επηρεάζει τους καταναλωτές.
Στην έκθεση παρατίθενται οι αυξήσεις που έχουν γίνει από το 2019 που για τα σνακ ανέρχονται σε 26,4%, για τα ζαχαρωτά 29,7%, για τον καφέ 22%, για ζάχαρη και γλυκαντικά 44,5%, για παγωτά 21,4% και για φρέσκα μπισκότα και μάφινς 28,1% με ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των αυξήσεων να αποδίδεται στο Shrinkflation.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μείωση στις σακούλες Doritos της Frito-Lay που από 9,75 ουγγιές μειώθηκαν σε 9,25 με «5% μείωση βάρους». Μείωση 6% στο βάρος εφαρμόστηκε και στα μπισκότα oreo της Mondelez καθώς -σύμφωνα με την έκθεση- άλλαξε η ποσότητα της γέμισης κάτι που η Mondelez αρνείται. Αδιαμφισβήτητη όμως είναι η συρρίκνωση του οικογενειακού μεγέθους για τα πακέτα Double Stuf Oreos, όπου τα πακέτα οικογενειακού μεγέθους ήταν κάποτε 1 λίβρα και 4 ουγγιές, τώρα είναι 1 λίβρα και 2,71 ουγγιές. 12% μείωση σε όγκο περιεχομένου διαπιστώνεται στα Gatorade της PepsiCo. «Η PepsiCo πρόσφατα αντικατέστησε το μπουκάλι Gatorade των 32 oz με ένα Μπουκάλι 28 oz για την ίδια τιμή. Ενώ η εταιρεία προσπάθησε να ισχυριστεί ότι ο επανασχεδιασμός του μπουκαλιού έκανε τα υλικά “λίγο πιο ακριβά”, ένας ειδικός στο μάρκετινγκ υποστήριξε ότι η διαφορά στο κόστος μεταξύ των δύο σχημάτων μπουκαλιών ήταν “μάλλον λιγότερο από 2 σεντς”».
Ο γερουσιαστής Casey πιστεύει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να λογοδοτήσουν οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους Αμερικανούς εργάτες και τις οικογένειές τους και έχει ένα σχέδιο να μειώσει το κόστος για τις εργαζόμενες οικογένειες ακολουθώντας τέσσερις γενικούς στόχους: να βάλει περισσότερα χρήματα στις τσέπες των εργαζομένων οικογενειών, να κάνουν τις μεγάλες εταιρείες να πληρώνουν το μερίδιο τους, να καταπολεμήσουν την άδικη εταιρική αύξηση των τιμών, και να αντιμετωπιστούν τα εταιρικά μονοπώλια για να αυξηθεί ο ανταγωνισμός και να μειωθεί το κόστος.
Διαβάστε την πλήρη έκθεση σχετικά με «Συρρίκνωση πληθωρισμού: Πώς οι εταιρείες συρρικνώνουν τα προϊόντα σε υπερμεγέθη κέρδη» εδώ.