Κυριακή, 30 Μαρτίου, 2025
17 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ο κίνδυνος που κρύβεται πίσω από την εντυπωσιακή διαφήμιση των ενεργειακών ποτών

ΑρχικήΝέαΟ κίνδυνος που κρύβεται πίσω από την εντυπωσιακή διαφήμιση των ενεργειακών ποτών
spot_img

Το foodwatch ζητά απαγόρευση πώλησης σε ανηλίκους στη Γερμανία.

Τα ενεργειακά ποτά, όπως το Red Bull και το Monster, περιέχουν υψηλές ποσότητες καφεΐνης σε συνδυασμό με ζάχαρη και πρόσθετα, όπως η ταυρίνη, ενισχύοντας το διεγερτικό τους αποτέλεσμα. Ακόμη και μισό λίτρο μπορεί να προκαλέσει διαταραχές ύπνου ή υψηλή αρτηριακή πίεση στα παιδιά. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωσή τους, ειδικά σε συνδυασμό με άσκηση, αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας.

- Advertisement -

Παρόλα αυτά, οι μεγάλες εταιρείες προτιμούν να διαφημίζουν αντί να προειδοποιούν και μάλιστα στοχευμένα σε παιδιά και εφήβους.

Οι παραγωγοί ενεργειακών ποτών χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο μέσο για να εισχωρήσουν στον κόσμο των νέων. Χορηγούν αθλητικά γήπεδα, influencers και παιδικά κλαμπ, ενώ προωθούν τα προϊόντα τους μέσα από streaming, e-sports και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok.

Παιδιά φοράνε φανέλες με εταιρικά λογότυπα, αστέρες των social media προωθούν τα προϊόντα, ενώ ακόμη και διαφημιστικά gadgets, όπως ψυγεία και παιχνίδια, τοποθετούνται σε παιδικά δωμάτια. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι ανήλικοι έρχονται σε επαφή με αυτά τα προϊόντα από μικρή ηλικία και ταυτίζονται με τις μάρκες, χωρίς να γνωρίζουν τους κινδύνους.

Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων, η έντονη σωματική δραστηριότητα σε συνδυασμό με ενεργειακά ποτά αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών επιπλοκών. Παρόλα αυτά, εταιρείες όπως η Red Bull και η Monster συνεχίζουν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους σε αθλητικά περιβάλλοντα.

Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι σε ορισμένα κουτάκια λείπουν οι απαραίτητες προειδοποιητικές ετικέτες, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς μάρκες όπως η Red Bull και η Rockstar, που κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς.

Η πρόσφατη έρευνα του foodwatch στη Γερμανία αποκάλυψε ότι σχεδόν το 1/3 των εφήβων ηλικίας 14-18 ετών καταναλώνει τακτικά ενεργειακά ποτά. Η οργάνωση καλεί τη γερμανική κυβέρνηση να θέσει νόμιμο όριο ηλικίας 18 ετών για την πώληση ενεργειακών ποτών, όπως ήδη ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. «Χρειάζονται σαφείς νόμοι, όχι στρατηγικές δημοσίων σχέσεων και πιέσεις από τα λόμπι», αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τι γίνεται με τα πατατάκια; Νέα ανάκληση δημοφιλούς μάρκας

Γιατί συμβαίνουν τόσες πολλές ανακλήσεις σε πατατάκια τους τελευταίους μήνες;

Νέα αποκάλυψη για το πιο δημοφιλές γλυκαντικό – Οδηγεί και σε αθηροσκλήρωση!

Το αμφιλεγόμενο γλυκαντικό εκτός από τις κατηγορίες για πρόκληση καρκίνου αντιμετωπίζεται και ως αιτία καρδιαγγειακής νόσου σύμφωνα με νέα μελέτη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα