ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΟι Γάλλοι θα μας τρελάνουν! "Δεν αποδεικνύεται επιστημονικά ότι το πρωινό κάνει...

Οι Γάλλοι θα μας τρελάνουν! “Δεν αποδεικνύεται επιστημονικά ότι το πρωινό κάνει καλό στα παιδιά”!

4 λεπτά ανάγνωσης

Δεν αποδεικνύεται επιστημονικά ότι το πρωινό κάνει καλό στα παιδιά, υποστηρίζει η ANSES.

Έρευνα  του Πανεπιστήμιου Zhengzhou University που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Nutricion, τον Σεπτέμβριο του 2023 και  αξιολόγησε συστηματικά την επίδραση της παράλειψης πρωινού στον επιπολασμό της παχυσαρκίας ή του υπερβολικού βάρους στα παιδιά, έδειξε ότι τα παιδιά και οι έφηβοι που παρέλειψαν το πρωινό είχαν σημαντικά υψηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας ή υπέρβαρου από εκείνους που έτρωγαν πρωινό.

- Advertisement -

Και αυτή η μελέτη, δεν είναι η μόνη που τονίζει τη σημασία ενός καλού πρωινού σε παιδιά, εφήβους και όχι μόνο. Οι περισσότερες υποστηρίζουν ότι  αν και δεν είναι το πιο σημαντικό γεύμα, εντούτοις ξεκινά τη διαδικασία για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός, ενώ και στον δεκάλογο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας περιλαμβάνεται ότι το πρωινό είναι σημαντικό για την υγεία και την ευημερία και προτείνεται για κάθε μέρα. Ωστόσο η αρχή ασφάλειας τροφίμων της Γαλλίας έρχεται να ανατρέψει τις παραπάνω μελέτες αλλά και την γενική πεποίθηση για την αναγκαιότητα του πρωινού και υποστηρίζει πως δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη οποιουδήποτε κινδύνου υπέρβαρου, παχυσαρκίας ή μειωμένης γνωστικής απόδοσης που να σχετίζεται με τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό.

Σε συνέχεια της εργασίας της σχετικά με τις διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές του γαλλικού Εθνικού Προγράμματος Υγείας και Διατροφής (PNNS), η Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων της Γαλλίας (ANSES) αποφάσισε να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στις επιπτώσεις στην υγεία του τρόπου με τον οποίο κατανέμεται η πρόσληψη τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ταυτόχρονα, εξέτασε επίσης τους κινδύνους που συνδέονται με τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό.

- Advertisement -

Ένα ελαφρύ δείπνο τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο

Στην αξιολόγηση εμπειρογνωμόνων της, η ANSES ανέλυσε όλη τη διαθέσιμη επιστημονική βιβλιογραφία για τη χρονοδιατροφή, (πεδίο μελέτης στη διασταύρωση δύο επιστημονικών κλάδων, της διατροφής και της χρονοβιολογίας, δηλαδή της μελέτης των βιολογικών ρυθμών του σώματος) εστιάζοντας στους βιολογικούς μηχανισμούς καθώς και στις επιδημιολογικές σχέσεις. Διαπίστωσε ότι υπάρχει έλλειψη ισχυρών μελετών σε αυτόν τον τομέα και γι΄ αυτό υπογράμμισε τη σημασία της διεξαγωγής μελετών και ερευνών ειδικά σχεδιασμένων για τον καθορισμό της σχέσης μεταξύ της χρονικής κατανομής της πρόσληψης τροφής και των σχετικών επιπτώσεων στην υγεία.

Τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα επί του παρόντος υποδεικνύουν ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της υψηλής ενεργειακής πρόσληψης το βράδυ και ενός αυξημένου κινδύνου παχυσαρκίας . Επομένως, η ANSES συνιστά να τρώτε ένα ελαφρύ δείπνο νωρίς το βράδυ, τουλάχιστον δύο ώρες πριν τον ύπνο.

Σερβίροντας πρωινό στα σχολεία: Δεν υπάρχουναποδεδειγμένα οφέλη

Η ANSES έλαβε επίσης επίσημο αίτημα από τη Γενική Διεύθυνση Υγείας να μελετήσει τις πιθανές επιπτώσεις του πρωινού που σερβίρεται σε όλα τα παιδιά σε ορισμένα δημοτικά σχολεία.

Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, ο Οργανισμός εξέτασε τα διαθέσιμα δεδομένα σε δύο στάδια. Αν και ελλιπή, τα στοιχεία από το πρώτο μέρος της εργασίας του, που πραγματοποιήθηκε το 2021 , έδειξαν ότι μόνο το 6% των παιδιών δεν τρώνε πρωινό κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Στο δεύτερο μέρος των εργασιών του, ο Οργανισμός τονίζει ότι:

  • αυξάνοντας την ενεργειακή πρόσληψη, η κατανάλωση ενός επιπλέον πρωινού θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρβαρου και παχυσαρκίας ή να οδηγήσει σε μια ανισορροπημένη διατροφή, ειδικά εάν τα τρόφιμα που καταναλώνονται είναι πλούσια σε ζάχαρη.
  • δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη οποιουδήποτε κινδύνου υπέρβαρου, παχυσαρκίας ή μειωμένης γνωστικής απόδοσης που να σχετίζεται με τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό .
  • Η έλλειψη όρεξης το πρωί μπορεί να προκληθεί από το να τρώτε πολύ για δείπνο, να φάτε το δείπνο πολύ αργά ή να μην κοιμάστε αρκετά.

Υπό το φως αυτών των πορισμάτων, ο Οργανισμός θεωρεί ότι δεν είναι σκόπιμο να αντισταθμίζεται συστηματικά η παράλειψη πρωινού. Εάν ένα παιδί δεν έχει φάει πρωινό, αυτό θα πρέπει πρώτα και κύρια να χρησιμεύσει ως προειδοποίηση για την υγιεινή ή τις γενικές συνθήκες διαβίωσής του, που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα υγείας, ιδιαίτερα στην παχυσαρκία.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό