Η WASSH αξιολόγησε περισσότερα από 2.346 προϊόντα των Danone, Kellogg’s, Kraft Heinz, Nestlé και Unilever – Τι απάντησαν οι εταιρείες.
Σύμφωνα με το World Action On Salt, που παραθέτει στοιχεία νέας έρευνας, τέσσερις από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τροφίμων στον κόσμο εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις ανθυγιεινών τροφίμων. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την ερευνητική ομάδα ειδικών World Action on Salt, Sugar & Health (WASSH) και υποστηρίζεται από την υπεύθυνη επενδυτική ΜΚΟ, ShareAction.
Οι οργανισμοί προτρέπουν όλες τις παγκόσμιες εταιρίες να αποκαλύψουν ποιο ποσοστό των προϊόντων τους μπορεί να χαρακτηριστεί ως υγιεινό και τους παρακινούν να θέσουν νέους στόχους ώστε οι πωλήσεις τους να βασίζονται σε πιο υγιεινά τρόφιμα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η WASSH αξιολόγησε περισσότερα από 2.346 προϊόντα που παράγονται από εταιρίες ηγέτες στο χώρο των τροφίμων όπως οι Danone, Kellogg’s, Kraft Heinz, Nestlé και Unilever σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές τους, την Αυστραλία, τη Γαλλία και το Μεξικό. Σύμφωνα λοιπόν με το τι ορίζει η εκάστοτε κυβέρνηση για τον όρο υγιεινό, τα περισσότερα από αυτά τα τρόφιμα είναι ανθυγιεινά, με εξαίρεση την Danone που διαθέτει μόνο ένα 35%.
Όπως προέκυψε από τα προϊόντα που αναλύθηκαν και αναφέρει η έρευνα, η ιεραρχία των χωρών με το υψηλότερο ποσοστό ανθυγιεινών προϊόντων ήταν, Αυστραλία 65%, Γαλλία 63%, Μεξικό 60%. Κριτήριο της αξιολόγησης ήταν η Βαθμολογία αστεριών υγείας (HSR), το Nutri-Score και οι προειδοποιητικές ετικέτες.
Εκτός από την Danone, που όπως αναφέρει η έρευνα, ήταν ο μόνος πολυεθνικός κατασκευαστής τροφίμων με τα περισσότερα υγιεινά προϊόντα, για τις υπόλοιπες τέσσερεις εταιρίες η πλειοψηφία των προϊόντων τους κατατάσσονται σε πολύ χαμηλότερη κατηγορία από την κατηγορία του “υγιεινού”.
Ωστόσο, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η έκθεση είναι παραπλανητική, χρησιμοποιώντας ένα μικρό ποσοστό προϊόντων στα οποία βασίστηκε η έρευνα. Εκπρόσωπος της Unilever υποστηρίζει στο NutritionInsight ότι «η αξιολόγηση από την WASSH είναι ελλιπής και παραπλανητική καθώς βασίζεται σε ένα μικρό υποσύνολο του χαρτοφυλακίου μας, που αποτελείται από μόλις τρεις χώρες και το 6-20% των μεμονωμένων προϊόντων που πουλάμε σε αυτές τις χώρες». Ο Kris Bahner, εκπρόσωπος της Kellogg’s είπε:« Η προσέγγισή μας για την ευημερία υποστηρίζει υγιεινές και βιώσιμες δίαιτες με τροφές που καλύπτουν τις σωματικές, συναισθηματικές και κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων». Ο Andrea Budelli, Global ESG Officer της Kraft Heinz αντέδρασε λέγοντας «Πιστεύουμε ότι τα ευρήματα της πρόσφατης μελέτης WASSH παραποιούν τις προσπάθειές μας».
Ο Mhairi Brown, επικεφαλής έργων Πολιτικής, Δημοσίων Υποθέσεων και Διεθνών για την Παγκόσμια Δράση για το Αλάτι, τη Ζάχαρη και την Υγεία (WASSH), δήλωσε “Η βελτίωση του θρεπτικού περιεχομένου των τροφίμων και των ποτών με την αναδιατύπωση συνταγών με λιγότερο αλάτι, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά είναι μακράν η η πιο σημαντική στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει κάθε εταιρεία για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας”. Η Holly Gabriel, επικεφαλής της καμπάνιας για την υγεία των καταναλωτών στο ShareAction, δήλωσε επίσης, “Σε όλο τον κόσμο οι κατασκευαστές εξαρτώνται υπερβολικά από τις πωλήσεις ανθυγιεινών τροφίμων. Αυτά τα προϊόντα συμβάλλουν σε μια παγκόσμια κρίση δημόσιας υγείας, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής αύξησης του διαβήτη τύπου δύο και της παχυσαρκίας. Οι παραγωγοί τροφίμων πρέπει να είναι πιο διαφανείς και να αποκαλύπτουν ποιο ποσοστό των πωλήσεών τους μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πιο υγιεινό». Τόσο η Danone όσο και η Unilever το έχουν κάνει, με τη Nestlé να δεσμεύεται να κάνει το ίδιο”.
Η ανάλυση αυτή βασίστηκε σε έρευνα του Ηνωμένου Βασιλείου από το ShareAction και το Action on Salt απο τον περασμένο Ιούλιο, που διαπίστωσε πως περισσότερα απο τα μισά βασικά προιόντα αυτων των κατασκευαστών είναι πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
Το δημοσίευμα υποστηρίζει ακόμη, πως τον περασμένο Νοέμβριο, στις συγκεκριμένες εταιρίες άσκησαν πιέσεις για πιο υγιεινά προϊόντα, και επενδυτές με πάνω από 5 τρισ. προσωπική περιουσία συμπεριλαμβανομένων των Actiam, Groupe La Française, Guy’s & St. Thomas’ Foundation, Legal & General Investment Management, Mitsubishi UFJ Trust & Banking Corporation, Rathbone Greenbank Investment Management και Grünfin.