Παγκόσμιο αίτημα σε 12 μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού να αποκαλύψουν τις πολιτικές χρήσης και μείωσης των αντιβιοτικών για την αντιμετώπιση της μικροβιακής αντοχής (AMR).
Η πρωτοβουλία FAIRR που εκπροσωπεί 71 μεγάλους επενδυτές που αντιπροσωπεύουν 15,2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε συνδυασμένα περιουσιακά στοιχεία, έχει υποκινήσει ένα παγκόσμιο αίτημα σε 12 μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού να αποκαλύψουν τις πολιτικές χρήσης και μείωσης των αντιβιοτικών για την αντιμετώπιση της μικροβιακής αντοχής (AMR) στην αλυσίδα εφοδιασμού πρωτεϊνών. Οι εν λόγω εταιρείες περιλαμβάνουν τα McDonald’s, Yum! Brands (KFC & Pizza Hut) και Restaurant Brands International (Burger King).
«Οι επενδυτές επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν τον σημαντικό κίνδυνο που ενέχει η AMR για την παγκόσμια οικονομία, τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια και τη δημόσια υγεία» δήλωσε η Dr Emma Berntman, Senior Engagement Specialist, FAIRR Initiative.
Σύμφωνα με την FAIRR η εξάρτηση από τα αντιβιοτικά στην εργοστασιακή γεωργία, για την προώθηση της ανάπτυξης και την προφύλαξη, είχε ως αποτέλεσμα ο κλάδος της κτηνοτροφίας να καταναλώνει τη μεγαλύτερη ποσότητα αντιβιοτικών παγκοσμίως. Η AMR προκαλεί ήδη περισσότερους από 1 εκατομμύριο θανάτους ετησίως και μπορεί να είναι υπεύθυνη για 10 εκατομμύρια ετήσιους θανάτους και εκτιμώμενη μείωση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 3,8% έως το 2050. Η απώλεια παραγωγικότητας λόγω ασθένειας και πρόωρου θανάτου θα έχει εκτεταμένο αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. Η γεωργία προβλέπεται να υποστεί μείωση της κτηνοτροφικής παραγωγής κατά 11% έως το 2050, δημιουργώντας τη δυνατότητα για αστάθεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μα σημειωθεί πως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακήρυξε την AMR μία από τις 10 κορυφαίες απειλές που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
H πρωτοβουλία είχε ξεκινήσει το 2016-2019 ωστόσο ελλείψει συνεχούς πίεσης από τους επενδυτές οι προσπάθειες των εταιρειών μειώθηκαν υπογραμμίζοντας ξεκάθαρα την ανάγκη οι επενδυτές να επαναδραστηριοποιηθούν στον τομέα για να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επαρκώς τους κινδύνους που συνδέονται με τη συνήθη χρήση αντιβιοτικών. αλυσίδες εφοδιασμού πρωτεϊνών.
Ο στόχος αυτής της δέσμευσης είναι να διευκολυνθεί η επικοινωνία μεταξύ των επενδυτών και του τομέα των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης για τη βελτίωση της αποκάλυψης σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μετριάζουν τον κίνδυνο μικροβιακής αντοχής (AMR) στις αλυσίδες εφοδιασμού ζωικών πρωτεϊνών τους. Αυτή η δέσμευση θα ζητήσει από τις εταιρείες (i) να επιδείξουν επαρκή αυστηρότητα και πεδίο εφαρμογής των υφιστάμενων πολιτικών, (ii) να αναπτύξουν πολιτικές αντιβιοτικών για την κάλυψη όλων των βασικών πρωτεϊνών, (iii) να παράσχουν στοιχεία εφαρμογής μέσω του καθορισμού στόχων και του ελέγχου.
Η επίσημη αξιολόγηση της εταιρείας εστιατορίων γρήγορου φαγητού σε σχέση με το πλαίσιο δέσμευσης θα δημοσιευτεί την άνοιξη του 2024.