Η δοκιμή θα ξεκινήσει το 2025 σε δύο πτήσεις μικρών αποστάσεων προς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Από τον Ιανουάριο του 2025, όσοι ταξιδεύουν από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι προς τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας και το Ελσίνκι της Φινλανδίας δεν θα λαμβάνουν πλέον δωρεάν γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης, καθώς η Air France ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή στην πολιτική τροφοδοσίας για επιβάτες οικονομικής θέσης, εισάγοντας για πρώτη φορά την επιλογή «buy on board».
Οι συγκεκριμένες διαδρομές είναι μικρής και μεσαίας διάρκειας, διαρκούν κάτω από τρεις ώρες και αποτελούν μέρος μιας δοκιμαστικής φάσης της νέας αυτής πολιτικής.
Μέχρι στιγμής, η Air France προσφέρει δωρεάν γεύματα σε όλους τους επιβάτες της, ανεξαρτήτως κατηγορίας εισιτηρίου και διάρκειας πτήσης. Για πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων, οι επιβάτες έχουν επίσης την επιλογή να αγοράσουν πιο εξειδικευμένα γεύματα a la carte όταν κάνουν κράτηση εισιτηρίου ή έως και 24 ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης. Αυτή η υπηρεσία θα συνεχίσει να προσφέρεται, καθώς η αλλαγή που εξετάζει η Air France αφορά μόνο πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Οι επιβάτες της business class δεν θα δουν καμία αλλαγή στην εξυπηρέτησή τους. Θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν πλήρη γεύματα που περιλαμβάνουν κρύα πιάτα, παρασκευασμένα από διάσημους σεφ, συνοδευόμενα από ζεστά και κρύα ροφήματα, καθώς και ποικιλία κρασιών και σαμπάνιας. Η εξυπηρέτηση της Air France στην κατηγορία αυτή θα παραμείνει αμετάβλητη, με έμφαση στην πολυτέλεια και την ποιότητα.
Γιατί γίνονται αυτές οι αλλαγές;
Σύμφωνα με εκπροσώπους της Air France, η απόφαση αυτή συνδέεται με τις «εξελίξεις» στην αεροπορική αγορά και την ανάγκη προσαρμογής στις τάσεις και τις προτιμήσεις των επιβατών. Το μοντέλο «buy on board» έχει ήδη υιοθετηθεί από αρκετές άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa και η British Airways, οι οποίες εισήγαγαν την πολιτική αυτή ως τρόπο μείωσης των λειτουργικών εξόδων.
Η Ryanair ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που απέσυρε τα δωρεάν γεύματα στις πτήσεις μικρών αποστάσεων, υιοθετώντας το ίδιο μοντέλο. Ο στόχος της ήταν να μειώσει το κόστος και να προσφέρει χαμηλότερους ναύλους στους επιβάτες της. Η British Airways ακολούθησε αυτή την προσέγγιση το 2017, καταργώντας τα δωρεάν γεύματα στις πτήσεις μικρών αποστάσεων, αλλά αργότερα επανέφερε κάποια προνόμια, όπως δωρεάν μπουκάλια νερού και μικρά σνακ για όλους τους επιβάτες.
Μετά τη δοκιμή αυτής της πολιτικής, η Air France θα αξιολογήσει αν θα επεκτείνει το σύστημα «buy on board» σε περισσότερα δρομολόγια ή αν θα το καταργήσει. Η απόφαση για το αν η νέα αυτή πολιτική θα εφαρμοστεί και σε πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων παραμένει ασαφής, και όλα θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση των επιβατών και τα αποτελέσματα της δοκιμής.