Του David Glenwright*
Ο μέσος άνθρωπος κάνει “κύλιση” στο Facebook σε ένα απίστευτο περιεχόμενο 90 μέτρων κάθε μέρα. Αυτό είναι ίσο με το ύψος του Elizabeth Tower του Μπιγκ Μπεν. Σε μόλις 15 χρόνια, τα κοινωνικά μέσα έχουν εξελιχθεί στον πρωταρχικό τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας. Καθώς έχουμε συνηθίσει να αλληλεπιδρούμε με τους φίλους μας με αυτόν τον τρόπο, έτσι περιμένουμε να αλληλεπιδρούμε με επωνυμίες, επιχειρήσεις και μάρκες, μέσω των social media.
Η σημασία της αλληλεπίδρασης είναι κάτι που συνειδητοποιούν πολλές από τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζομαι. Τα κοινωνικά μέσα δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως κανάλι μάρκετινγκ, όπως τα περιοδικά ή το ραδιόφωνο. Οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούν, οι άνθρωποι που είναι και θα μπορούσαν να είναι οι πελάτες σας, χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για κοινωνικοποίηση, αλληλεπίδραση και ανάπτυξη σχέσεων. Οι επιχειρήσεις που ευδοκιμούν στο διαδίκτυο είναι αυτές που βασίζονται σε αυτό και το εφαρμόζουν.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το επιτύχετε αυτό. Θα μπορούσατε να δείξετε το πρόσωπό σας σε περιεχόμενο βίντεο, δείχνοντας στους πελάτες σας κάτι παραπάνω από το προϊόν σας. Θα μπορούσατε να μοιραστείτε σημαντικές ανακοινώσεις από την περιοχή σας, όπως προσφορές στο τοπικό εστιατόριο ή λεπτομέρειες σχετικά με την επερχόμενη σχολική προσφορά. Το βασικό είναι να δείξετε ότι είστε μέλος της κοινότητας.
Ωστόσο, πώς μπορείτε να κάνετε τους ανθρώπους να βλέπουν το περιεχόμενό σας και να ακολουθούν τις σελίδες σας για να ξεκινήσετε; Ορισμένοι ειδικοί θα σας πουν ότι πρέπει να επενδύσετε σε πληρωμένες διαφημίσεις και οι διαφημίσεις μπορούν πράγματι να είναι απίστευτα ισχυρά εργαλεία. Το Facebook σάς επιτρέπει να στοχεύσετε ανά περιοχή ταχυδρομικού κώδικα, που σημαίνει ότι μπορείτε να προβάλλετε τη διαφήμισή σας αποκλειστικά στα άτομα που απαρτίζουν την τοπική σας κοινότητα. Και αυτό μπορεί να γίνει με προϋπολογισμό μόλις 3 £ την ημέρα.
Αλλά εάν αυτό δεν σας εξυπηρετεί υπάρχουν εναλλακτικές που δεν κοστίζουν τίποτα παρά λίγο χρόνο.
Στο Facebook υπάρχουν ομάδες για τις περισσότερες πόλεις, τάσεις, χόμπι, περιοχές, γνώμες, προτιμήσεις κτλ. Πολλές ομάδες θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να προωθηθούν (αν και μερικές φορές μόνο σε συγκεκριμένες ώρες της εβδομάδας) και μπορεί να είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσετε και να αλληλεπιδράσετε με άτομα που σας ενδιαφέρουν για την προώθηση της επιχείρησης/προϊόντος σας. Μην δημοσιεύετε απλώς σε αυτές τις ομάδες, προσέξτε για αιτήματα για βοήθεια από άλλους εκεί – δεν ξέρετε ποτέ ποιες ευκαιρίες περιμένουν.
Εάν δραστηριοποιείστε στο Instagram, χρησιμοποιήστε τη λειτουργία ετικετών τοποθεσίας. Αυτό σας επιτρέπει να επισημαίνετε όχι μόνο το δικό σας περιεχόμενο, αλλά και να βλέπετε αναρτήσεις από άλλα άτομα στην περιοχή σας. Αναζητήστε το αντικείμενο σας σε τακτική βάση, δείτε τι δημοσιεύεται από άλλους χρήστες και αφιερώστε χρόνο για να κάνετε like, να σχολιάζετε και να αλληλεπιδράτε με αυτές τις αναρτήσεις.
Τα κοινωνικά μέσα αφορούν κοινότητες και συζητήσεις. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τις τοπικές επιχειρήσεις και δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη ή χρονοβόρα. Με την προληπτική δράση, την αναζήτηση των τοπικών δικτύων σας και την αλληλεπίδραση με αυτό που βλέπετε, οι άνθρωποι θα δουν την επιχείρησή σας και τα προφίλ κοινωνικών μέσων σας θα ευδοκιμήσουν.
* Ο David Glenwright είναι ειδικός και σύμβουλος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επικεφαλής εκπαίδευσης & ειδικών έργων στο JC Social Media. Είναι επίσης ένας από τους λίγους εκπαιδευτές στο Ηνωμένο Βασίλειο που έχουν πιστοποιηθεί από το Facebook ως μέρος του προγράμματος #SheMeansBusiness για την υποστήριξη μικρών επιχειρήσεων.
Pηγή: the Grocer
Δείτε σήμερα:
Πρωτοπορία: Η Unilever εισάγει ετικέτες αποτυπώματος άνθρακα στα τρόφιμα!
Burger King: Αντί για το μενού, έγραψαν «συγνώμη για την ταλαιπωρία» και παραιτήθηκαν!
Κρούσματα σαλμονέλας από ταχίνι σε πέντε Ευρωπαϊκές χώρες
Απίστευτο: Παγωτό με γεύση μακαρόνια με τυρί από την KRAFT
Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Vegan: Το εναλλακτικό κρέας μπορεί να αντικαταστήσει το πραγματικό κρέας;
Είμαι ψυχολογικά έτοιμος να ξεκινήσω δίαιτα; Κάντε το τεστ να δείτε!
Εσείς ξέρετε σε τι θερμοκρασία πρέπει να μαγειρεύουμε το κρέας;