Ποια είναι τα ψυχολογικά τρικ που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για την απεικόνιση των χάρτινων συσκευασιών τους.
Τα αλκοολούχα ποτά σε χάρτινες φιάλες που εισήχθησαν πρόσφατα αποτελούν μια ενδιαφέρουσα και δυνητικά φιλική προς το περιβάλλον πρωτοβουλία. Ωστόσο, η αποδοχή των προϊόντων αυτών από τους καταναλωτές εξακολουθεί να είναι αμφίβολη.
Πρόσφατα, το Aldi, εισήγαγε κρασί σε φιάλες από ανακυκλωμένο χαρτόνι 94%, οι οποίες περιέχουν σακουλάκι για τρόφιμα. Η πρωτοβουλία του λιανοπωλητή ακολουθεί την απόφαση της Absolut Vodka να διαθέσει στο εμπόριο χάρτινες φιάλες μονής μορφής τον Ιούνιο του 2023.
Η βιωσιμότητα, η οικονομική αποδοτικότητα και οι διαταραχές στην προμήθεια γυαλιού τα τελευταία χρόνια είναι σημαντικοί παράγοντες πίσω από αυτή τη στροφή, σύμφωνα με την GlobalData, μια κορυφαία εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων.
Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference διερευνήθηκε η προτίμηση των καταναλωτών για τη χάρτινη εμφιαλωμένη μπύρα. Τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι η μπύρα σε χάρτινη φιάλη συνδέεται με τη ζεστασιά και τη θηλυκότητα, ενώ η μπύρα σε γυάλινη φιάλη συνδέεται με την ικανότητα και την αρρενωπότητα.
Παρά τη χαμηλότερη αντιλαμβανόμενη αξία και πρόθεση αγοράς για τη χάρτινη εμφιαλωμένη μπύρα, αυτό μπορεί να διαμορφωθεί θετικά δίνοντας έμφαση σε μηνύματα που σχετίζονται με τη “ζεστασιά” όταν πρόκειται για τη διαφήμιση ή τη συσκευασία τους.
Η “ζεστασιά” αναφέρεται σε χαρακτηριστικά που έχουν κατά νου το συμφέρον των άλλων, όπως η ευγένεια και η γενναιοδωρία, ενώ η επάρκεια αναφέρεται στην ικανότητα εκτέλεσης των προθέσεών μας, όπως η αυτοπεποίθηση και η αποτελεσματικότητα.
Τα ευρήματα αυτά προωθούν τη βιβλιογραφία σχετικά με τις βιώσιμες συσκευασίες/προϊόντα, ιδίως στον αναδυόμενο τομέα του αλκοόλ σε χάρτινες φιάλες, αποκαλύπτοντας ότι η μπύρα σε “πράσινη” συσκευασία είναι προτιμότερη όταν ταιριάζει με τις πληροφορίες στις οποίες εστιάζουν οι καταναλωτές.