Η McDonald’s ζήτησε συγγνώμη για το ορθογραφικό λάθος και διαβεβαίωσε ότι θα το διορθώσει στις μελλοντικές εκδόσεις.
Το Kiwiburger της McDonald’s επέστρεψε για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή περίοδο, ωστόσο στη συσκευασία του παρέμεινε ένα ορθογραφικό λάθος που πέρασε απαρατήρητο εδώ και δύο χρόνια.
Συγκεκριμένα, η λέξη “Whānau”, που σημαίνει «οικογένεια» στη γλώσσα των Μαορί, εμφανίζεται χωρίς το απαραίτητο σημείο στίξης. Το λάθος εντοπίστηκε στους ανανεωμένους στίχους του διαφημιστικού τραγουδιού του Kiwiburger που είναι τυπωμένοι στη συσκευασία. Ο εκπρόσωπος της McDonald’s Νέας Ζηλανδίας, Simon Kenny, χαρακτήρισε το τυπογραφικό λάθος «απογοητευτικό» και ανέφερε ότι οφείλεται σε ανθρώπινο σφάλμα κατά την ενημέρωση της συσκευασίας.
Παρότι η λέξη “kūmara”, που επίσης απαιτεί σημείο στίξης, έχει γραφτεί σωστά, το “whānau” δεν διορθώθηκε, και η ίδια συσκευασία χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών περιόδων 2023/2024 και 2024/2025. Ωστόσο, παρά τη συνεχή χρήση της συσκευασίας, δεν καταγράφηκαν παράπονα για το συγκεκριμένο λάθος. Η McDonald’s ζήτησε συγγνώμη και διαβεβαίωσε ότι θα το διορθώσει στις μελλοντικές εκδόσεις.
Η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στην προώθηση και διατήρηση της γλώσσας te reo Māori, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες όπως η εβδομάδα te reo Māori. Στο πλαίσιο αυτό, η McDonald’s τοποθέτησε λέξεις της γλώσσας μέσα στα εστιατόρια και στους δίσκους της. Το Kiwiburger δημιουργήθηκε αρχικά από τον franchisee της McDonald’s Bryan Old, ο οποίος είχε την ιδέα να λανσάρει ένα μπέργκερ εμπνευσμένο από την τοπική κουζίνα πριν η αλυσίδα εισαχθεί στη Νέα Ζηλανδία το 1976.
Το Kiwiburger ξεχωρίζει για τα συστατικά του, καθώς περιέχει μοσχαρίσιο μπιφτέκι, τηγανητό αυγό, παντζάρια, μαρούλι, ντομάτα, κρεμμύδι, μουστάρδα, τυρί και σάλτσα ντομάτας, συνδυάζοντας κλασικές γεύσεις που θεωρούνται χαρακτηριστικές της τοπικής διατροφής. Παρόλα αυτά, η παρουσία του στο μενού ήταν ασταθής, καθώς αφαιρέθηκε το 2004, επέστρεψε το 2007 και έπειτα από ενάμιση χρόνο αποσύρθηκε ξανά. Το 2009 έκανε άλλη μια σύντομη επανεμφάνιση, ενώ το 2011 επανήλθε στο πλαίσιο του μενού Kiwi για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι.
Η McDonald’s είχε επίσης επενδύσει στη μουσική του Kiwiburger το 2020, παρουσιάζοντας ένα νέο τραγούδι με σύγχρονες αναφορές στη νεοζηλανδική κουλτούρα. Η διαφήμιση άφησε πίσω της εικόνες όπως οι Buzzy Bees, οι μπάλες του ράγκμπι και τα silverferns, εισάγοντας σύγχρονες αναφορές σε biltong, ping pong, τατουάζ, τυχερές γάτες και την αντιπυρηνική πολιτική της χώρας.
Με τους περιορισμούς της περιόδου Covid-19, η εταιρεία αναγκάστηκε να εφαρμόσει ένα «περιορισμένο μενού» και να αφαιρέσει ορισμένα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του Kiwiburger και του All Day Breakfast.