ΑρχικήΝέαΥγείαΚάνε αυτά τα απλά πράγματα για να ζήσεις περισσότερο και πιο υγιής...

Κάνε αυτά τα απλά πράγματα για να ζήσεις περισσότερο και πιο υγιής – Αποτελέσματα δύο ερευνών σε δεκάδες χιλιάδες ενήλικες

4 λεπτά ανάγνωσης

Τι έδειξαν δύο μεγάλες μελέτες του ομίλου The Lancet που παρακολούθησαν δεκάδες χιλιάδες ενήλικες για χρόνια

Ακόμη και μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη μακροζωία και στην υγεία, σύμφωνα με δύο πρόσφατες μελέτες που δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικά περιοδικά του ομίλου The Lancet. Στην πρώτη μελέτη αναλύθηκαν δεδομένα από περισσότερους από 135.000 ενήλικες σε Νορβηγία, Σουηδία και ΗΠΑ, καθώς και από τη UK Biobank, με μέση παρακολούθηση οκτώ ετών. Οι ερευνητές μέτρησαν τη σωματική δραστηριότητα και τον καθιστικό χρόνο με ειδικές συσκευές και εκτίμησαν πόσοι θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν με μικρές καθημερινές αλλαγές.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εκτεταμένη μικροβιακή επιμόλυνση σε μηχανήματα νερού και αναψυκτικών δείχνει διεθνής μελέτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Στη δημοσιότητα οι “φωτογραφίες της ντροπής” μετά από υγειονομικό έλεγχο σε εστιατόριο

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Μόλις πέντε λεπτά περπάτημα μέτριας έντασης, περίπου 5 χλμ/ώρα, την ημέρα μείωναν τη συνολική θνησιμότητα κατά 10% στους ενήλικες που κινούνται ήδη περίπου 17 λεπτά ημερησίως και κατά 6% στους λιγότερο δραστήριους, που κινούνται μόλις δύο λεπτά ημερησίως. Δέκα επιπλέον λεπτά άσκησης ημερησίως συσχετίστηκαν με μείωση θνησιμότητας κατά 15% στους περισσότερους και 9% στους λιγότερο δραστήριους. Επιπλέον, η μείωση του καθιστικού χρόνου κατά 30 λεπτά την ημέρα μείωνε τη θνησιμότητα κατά περίπου 7% σε όσους κάθονται γύρω στις 10 ώρες ημερησίως.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | ΕΟΦ: Αποσύρονται από τα ράφια των φαρμακείων 230 φάρμακα – Πώς θα καλυφθούν οι ασθενείς (Λίστα)

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ύποπτη για γονοτοξικότητα και καρκινογένεση η εστραγκόλη από σπόρους μάραθου που βρίσκεται σε αφεψήματα και βρεφικό τσάι

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι πρόκειται για συσχετίσεις παρατήρησης και όχι απόδειξη αιτιότητας, αλλά υπογραμμίζουν το μεγάλο όφελος για τη δημόσια υγεία από μικρές αλλαγές στη δραστηριότητα και στη μείωση της αδράνειας.

Η δεύτερη μελέτη, δημοσιευμένη στο eClinicalMedicine, έδειξε ότι ο συνδυασμός μικρών αλλαγών στον ύπνο, τη σωματική δραστηριότητα και τη διατροφή μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής. Μόλις πέντε λεπτά περισσότερου ύπνου, δύο λεπτά μέτριας έως έντονης δραστηριότητας, όπως γρήγορο περπάτημα ή ανέβασμα σκάλας, και μισή επιπλέον μερίδα λαχανικών την ημέρα θα μπορούσαν να προσθέσουν ένα χρόνο ζωής σε άτομα με τις χειρότερες συνήθειες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νοθεία στο Μέλι: Στα “μανταλάκια” δύο εταιρείες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θα πλάσαραν 132 τόνους κρέας με αφρικανική πανώλη ως κατάλληλο για κατανάλωση στην αγορά – Στη φυλακή ο CEO και τρία στελέχη

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από περίπου 60.000 άτομα της UK Biobank, παρακολουθούμενα για οκτώ χρόνια. Ο βέλτιστος συνδυασμός, που περιλαμβάνει επτά έως οκτώ ώρες ύπνου ημερησίως, πάνω από 40 λεπτά μέτριας έως έντονης άσκησης και υγιεινή διατροφή, συνδέθηκε με πάνω από εννέα χρόνια επιπλέον ζωής και καλής υγείας σε σύγκριση με όσους είχαν τις χειρότερες συνήθειες. Οι επιστήμονες τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να μεταφραστούν αυτά τα ευρήματα σε κλινικές πρακτικές και πολιτικές δημόσιας υγείας, αλλά το μήνυμα είναι σαφές: ακόμη και μικρές καθημερινές αλλαγές μπορούν να κάνουν τη ζωή μας πιο μακριά και πιο υγιή.

Διαβάστε περισσότερα για τις επιστημονικές έρευνες ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ και ΕΔΩ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φρέσκα φασολάκια: Ανακαλείται πάνω από ένας τόνος λόγω πιθανής χημικής επιμόλυνσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποκαλύφθηκε η αιτία νόσησης τουλάχιστον 13 παιδιών από E. coli

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η καλύτερη ώρα για να φάτε πορτοκάλια για περισσότερη ενέργεια και καλύτερη απορρόφηση της Βιταμίνης C

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Λόξιγκας: Σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται χειρουργική επέμβαση σαν κι αυτή που έκανε ο πρώην πρόεδρος της Βραζιλίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Χυμός ντομάτας: Πώς μπορεί να ρίξει την πίεση και πότε μπορεί να γίνει επικίνδυνος;

Φωτογραφία άρθρου Shutterstock

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.