ΑρχικήΝέαΥγείαΟ καθημερινός καφές ίσως επιβραδύνει τη βιολογική γήρανση σε ψυχικές νόσους

Ο καθημερινός καφές ίσως επιβραδύνει τη βιολογική γήρανση σε ψυχικές νόσους

3 λεπτά ανάγνωσης

Έρευνα συνδέει την κατανάλωση έως και τεσσάρων φλιτζανιών την ημέρα με μακρύτερα τελομερή και πέντε χρόνια νεότερο βιολογικό προφίλ

Μία νέα επιστημονική μελέτη υποδηλώνει ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να συμβάλλει στην επιβράδυνση της βιολογικής γήρανσης σε άτομα που πάσχουν από σοβαρές ψυχικές διαταραχές. Η έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση έως και τεσσάρων φλιτζανιών καφέ ημερησίως συσχετίζεται με μακρύτερα τελομερή κάτι που αποτελεί δείκτη κυτταρικής γήρανσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό BMJ Mental Health αυτή η ποσότητα καφέ μπορεί να παρέχει το ισοδύναμο πέντε επιπλέον βιολογικών ετών σε σύγκριση με άτομα που δεν καταναλώνουν καφέ. Ωστόσο τα δυνητικά αυτά οφέλη δεν παρατηρήθηκαν όταν η κατανάλωση ξεπερνούσε αυτό το όριο.

- Advertisement -

Τα τελομερή βρίσκονται στα άκρα των χρωμοσωμάτων και λειτουργούν όπως τα πλαστικά άκρα στα κορδόνια των παπουτσιών αποτρέποντας το ξέφτισμα. Αν και τα τελομερή φυσιολογικά κονταίνουν με την πάροδο της ηλικίας αυτή η διαδικασία φαίνεται να συμβαίνει ταχύτερα σε άτομα με μείζονες ψυχιατρικές παθήσεις όπως η ψύχωση η σχιζοφρένεια και η διπολική διαταραχή. Δεδομένου ότι τα τελομερή ανταποκρίνονται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες συμπεριλαμβανομένης της διατροφής η ερευνητική ομάδα εξέτασε εάν η μέτρια πρόσληψη καφέ θα μπορούσε να επιβραδύνει αυτή τη μείωση του μήκους τους.

Το όριο των τεσσάρων φλιτζανιών

Η μελέτη εξέτασε 436 ενήλικες με σοβαρές ψυχικές διαταραχές στη Νορβηγία. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με την καθημερινή τους κατανάλωση καφέ. Σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τρία έως τέσσερα φλιτζάνια καθημερινά είχαν μακρύτερα τελομερή. Αυτός ο συσχετισμός δεν εμφανίστηκε στην ομάδα που έπινε πέντε ή περισσότερα φλιτζάνια. Στην πραγματικότητα οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η κατανάλωση πάνω από την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα καφέ μπορεί να προκαλέσει κυτταρική βλάβη και να οδηγήσει σε μείωση του μήκους των τελομερών μέσω του σχηματισμού δραστικών μορφών οξυγόνου. Το όριο των τριών έως τεσσάρων φλιτζανιών ευθυγραμμίζεται με το ημερήσιο μέγιστο που συνιστούν διάφοροι μεγάλοι οργανισμοί υγείας.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Απαγορεύτηκε διαφήμιση συμπληρώματος διατροφής που πωλείται και στην Ελλάδα – Κρίθηκε παραπλανητική για τους καταναλωτές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 137 τουρίστες με έντονη διάρροια μετά τη διαμονή σε θέρετρα – εφιάλτη με ελλειπείς συνθήκες υγιεινής και αποχέτευσης

- Advertisement -

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι ο καφές περιέχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις οι οποίες ενδέχεται να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων από βλάβες που σχετίζονται με τη γήρανση. Τα τελομερή είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα τόσο στο οξειδωτικό στρες όσο και στη φλεγμονή κάτι που ενισχύει την υπόθεση ότι η πρόσληψη καφέ μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της κυτταρικής γήρανσης σε έναν πληθυσμό που είναι προδιατεθειμένος σε επιταχυνόμενο ρυθμό γήρανσης. Ωστόσο οι συγγραφείς τονίζουν ότι πρόκειται για παρατηρητική μελέτη και δεν μπορεί να καθορίσει άμεση σχέση αιτίας και αποτελέσματος.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος