Mπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου έως και 20%
Ο καρκίνος του παχέος εντέρου, που παραδοσιακά συνδεόταν με άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, εμφανίζει ανησυχητική αύξηση στις νεότερες γενιές. Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία αναφέρει ότι οι περιπτώσεις σε άτομα κάτω των 55 ετών αυξάνονται σταθερά. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2023, περίπου 1 στους 5 ανθρώπους που διαγνώστηκαν με τη νόσο ήταν κάτω των 50 ετών, ποσοστό που διπλασιάστηκε σε σχέση με τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το φθινοπωρινό και αδικημένο ταπεινό φρούτο που περιέχει πάνω από 1.600 θρεπτικές ουσίες – Διεκδικεί θέση στην λίστα των superfoods
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται επειγόντως ζυμαρικά λόγω “σοβαρού κινδύνου” – Ειδοποίηση στο ευρωπαϊκό RASFF
Παρόλο που οι ακριβείς λόγοι αυτής της αύξησης δεν έχουν προσδιοριστεί πλήρως, οι ερευνητές υποπτεύονται ότι η διατροφή, η φλεγμονή και η υγεία του εντέρου παίζουν καθοριστικό ρόλο. Διατροφές πλούσιες σε επεξεργασμένο κρέας και λίπη, και φτωχές σε φρούτα και λαχανικά, συνδέονται όλο και περισσότερο με τον αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.
Η ασπίδα προστασίας από τα σταυρανθή λαχανικά
Μια μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό BMC Gastroenterology, έφερε στο φως ενθαρρυντικά στοιχεία. Διαπίστωσε ότι τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το κουνουπίδι, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου έως και 20%. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι δεν χρειάζονται μεγάλες ποσότητες για να δει κανείς τα οφέλη. Μόλις 60 γραμμάρια (περίπου 2/3 του φλιτζανιού ωμό μπρόκολο) ήταν αρκετά για να έχουν προστατευτική επίδραση στο παχύ έντερο.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται πάνω από 40 τόνοι(!) γαρίδες μολυσμένες με ραδιενέργεια – Συναγερμός σε μεγάλα σουπερμάρκετ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μαρμελάδα Φράουλα: Είναι απαλλαγμένη από επιβλαβείς ουσίες;
Πέρα από τις φυτικές ίνες που είναι γνωστές για την υποστήριξη της υγείας του εντέρου, αυτά τα λαχανικά περιέχουν ισχυρές φυτικές ενώσεις που δρουν ως ασπίδα κατά του καρκίνου. Επιπλέον, τα σταυρανθή λαχανικά είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, όπως η κερσετίνη και η καεμφερόλη, που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά. Αυτά βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής και στην αναστολή της ανάπτυξης των όγκων. Τέλος, περιέχουν βιταμίνες C, E, K, φολικό οξύ και β-καροτένιο, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και τη συνολική υγεία του εντέρου.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα αυγά “ξαναχτύπησαν”: Σχεδόν 100 δηλητηριάσεις από μολυσμένα αυγά – 18 άνθρωποι νοσηλεύονται
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανεπιθύμητα σπυράκια: Τα νέα επιθέματα που προσφέρουν αποτελεσματική θεραπεία
