ΑρχικήΝέαΥγείαΚαρκίνος του μαστού: Η κοινή βιταμίνη που αυξάνει δραματικά την αποτελεσματικότητα της...

Καρκίνος του μαστού: Η κοινή βιταμίνη που αυξάνει δραματικά την αποτελεσματικότητα της θεραπείας

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα δείχνει ότι ένα φθηνό συμπλήρωμα μπορεί να ενισχύσει δραματικά την αποτελεσματικότητα της χημειοθεραπείας

Η βιταμίνη D βρίσκεται εδώ και χρόνια στο περιθώριο της ογκολογικής έρευνας, χωρίς ποτέ να έχει τεκμηριωθεί επαρκώς ο ρόλος της στη θεραπεία του καρκίνου. Μια νέα κλινική μελέτη από τη Σχολή Ιατρικής Botucatu του Πανεπιστημίου São Paulo State (FMB-UNESP) στη Βραζιλία έρχεται να αλλάξει αυτή την εικόνα. Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nutrition and Cancer, δείχνουν ότι η χορήγηση χαμηλής δόσης βιταμίνης D κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες πλήρους εξαφάνισης του όγκου σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Χαρτοπετσέτες και καρκινογόνες ουσίες: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές μετά τα αποτελέσματα της νέας ευρωπαϊκής αξιολόγησης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σε ποιες τροφές βρίσκονται οι δευτερογενείς φυτικές ενώσεις που προστατεύουν από κίνδυνο, καρδιακές παθήσεις και πρόωρη γήρανση

- Advertisement -

Η μελέτη περιλάμβανε 80 γυναίκες άνω των 45 ετών που ξεκινούσαν θεραπεία σε ογκολογική κλινική. Οι μισές έλαβαν ημερησίως 2.000 διεθνείς μονάδες βιταμίνης D και οι άλλες μισές εικονικό σκεύασμα. Όλες υποβλήθηκαν σε νεοεπικουρική χημειοθεραπεία, δηλαδή αγωγή που χορηγείται πριν από το χειρουργείο με στόχο τη συρρίκνωση του όγκου.

Η διαφορά στα αποτελέσματα

Μετά από έξι μήνες, τα αποτελέσματα ήταν εμφανή. Στην ομάδα που έλαβε βιταμίνη D, το 43% των γυναικών εμφάνισε πλήρη παθολογική ανταπόκριση, δηλαδή πλήρη εξαφάνιση του καρκίνου μετά τη χημειοθεραπεία. Στην ομάδα του εικονικού σκευάσματος, το ίδιο αποτέλεσμα παρατηρήθηκε μόνο στο 24% των περιπτώσεων. Η διαφορά αυτή είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή αν ληφθεί υπόψη ότι η δόση που χορηγήθηκε στη μελέτη είναι πολύ χαμηλότερη από εκείνη που συνήθως συνιστάται για τη διόρθωση ανεπάρκειας βιταμίνης D, η οποία ανέρχεται στις 50.000 διεθνείς μονάδες εβδομαδιαίως.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα σνακ που κάνουν τα παιδιά υπερτασικά από μικρή ηλικία – Εργαστηριακό τεστ σε 30 προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σερβιέτες και ταμπόν με κοκτέιλ διοξινών, βαρέων μετάλλων, PFASκαι φυτοφαρμάκων – Ανησυχία για τους κινδύνους από την πολύχρονη χρήση τους

Σημαντική παράμετρος της μελέτης είναι ότι η πλειονότητα των συμμετεχουσών εμφάνιζε ήδη χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στην αρχή της έρευνας, κάτω από 20 νανογραμμάρια ανά χιλιοστόλιτρο αίματος. Με τη συμπληρωματική αγωγή, τα επίπεδα αυξήθηκαν σταδιακά κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας, γεγονός που ενισχύει την υπόθεση ότι η βιταμίνη D συνέβαλε ενεργά στην αποτελεσματικότερη ανταπόκριση στη θεραπεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλούνται σοκολατάκια από δυο διαφορετικές μάρκες λόγω σοβαρού κινδύνου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρέπει να ξεπλένουμε την κινόα πριν το μαγείρεμα;

Ένα από τα κεντρικά επιχειρήματα των ερευνητών αφορά το κόστος. Ο Eduardo Carvalho-Pessoa, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, επισημαίνει ότι η βιταμίνη D αποτελεί μια οικονομικά προσιτή επιλογή σε σύγκριση με άλλα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της ανταπόκρισης στη χημειοθεραπεία, ορισμένα εκ των οποίων δεν καλύπτονται καν από το δημόσιο σύστημα υγείας της Βραζιλίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υπάρχει όντως «καλύτερη» ώρα για να πίνουμε νερό;

Η βιταμίνη D είναι γνωστή κυρίως για τον ρόλο της στην απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου, άρα στην υγεία των οστών. Ωστόσο, αυξανόμενος όγκος ερευνών συνδέει την επάρκειά της με την καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, δηλαδή ακριβώς εκείνου του μηχανισμού που επιστρατεύεται ενάντια στα καρκινικά κύτταρα. Αυτή η διπλή ιδιότητα, η ανοσολογική ενίσχυση σε συνδυασμό με τη χαμηλή τοξικότητα σε μέτριες δόσεις, καθιστά τη βιταμίνη D έναν ελκυστικό υποψήφιο για συμπληρωματική χρήση στην ογκολογία.

Οι ερευνητές, ωστόσο, είναι προσεκτικοί στα συμπεράσματά τους. Το δείγμα των 80 γυναικών είναι μικρό για να επιτρέψει ασφαλή γενίκευση, και απαιτούνται μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές που θα αποσαφηνίσουν τον βαθμό αποτελεσματικότητας και τους μηχανισμούς δράσης. Παράλληλα, η υπερβολική κατανάλωση βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές, όπως νεφρολιθίαση, αδυναμία και πόνους στα οστά, οπότε η αυτοχορήγηση χωρίς ιατρική παρακολούθηση δεν ενδείκνυται.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.