ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔιαλειμματική νηστεία: Η απώλεια λίπους συνοδεύεται από μείωση της μυϊκής μάζας

Διαλειμματική νηστεία: Η απώλεια λίπους συνοδεύεται από μείωση της μυϊκής μάζας

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι η εναλλασσόμενη ημερήσια νηστεία μειώνει τον μυϊκό ιστό, ενώ η χαμηλή δόση πρωτεΐνης δεν αρκεί για προστασία

Μια νέα μελέτη έδειξε ότι ενώ η εναλλασσόμενη ημερήσια νηστεία μπορεί να μειώσει γρήγορα το σωματικό βάρος και το λίπος, οδηγεί επίσης σε μετρήσιμη απώλεια μυϊκής μάζας. Η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, τονίζει ότι ακόμη και η προσθήκη ενός ροφήματος πρωτεΐνης ορού γάλακτος κατά τις ημέρες νηστείας δεν ήταν αρκετή για να αποτρέψει αυτή την ανεπιθύμητη μείωση των μυών.

- Advertisement -

Η εναλλασσόμενη ημερήσια νηστεία είναι ένας τύπος διαλείπουσας νηστείας, η οποία έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον ως στρατηγική απώλειας βάρους λόγω των πιθανών οφελών της στον μεταβολισμό, την καρδιαγγειακή υγεία και τα λιπιδικά προφίλ. Περιλαμβάνει την εναλλαγή μεταξύ περιόδων νηστείας και σίτισης σε κύκλους των 24 ωρών, με τη νηστεία να περιλαμβάνει την κατανάλωση ενός μόνο μικρού γεύματος περίπου 400 έως 600 θερμίδων.

Η μεθοδολογία της μελέτης

Στην παρούσα μελέτη, οι ερευνητές διερεύνησαν τις επιπτώσεις της βραχυπρόθεσμης εναλλασσόμενης ημερήσιας νηστείας, με ή χωρίς συμπληρώματα πρωτεΐνης, στη σύνθεση του σώματος και την υγεία. Στη μελέτη συμμετείχαν νεαροί άνδρες από την Ασία, ηλικίας 21 έως 35 ετών, με δείκτη μάζας σώματος μεγαλύτερο από 23.

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν ένα πρωτόκολλο εναλλασσόμενης ημερήσιας νηστείας για τέσσερις εβδομάδες. Κατά τις ημέρες νηστείας, επιτρεπόταν μόνο η κατανάλωση νερού ή μη θερμιδικών ροφημάτων και ένα μικρό γεύμα 400 με 600 θερμίδων μέσα σε ένα δίωρο παράθυρο το μεσημέρι. Κατά τις ημέρες σίτισης, επιτρεπόταν η ελεύθερη κατανάλωση τροφίμων και ποτών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κρέμες νυκτός: Οι πολύ γνωστές μάρκες που κρύβουν σοβαρούς κινδύνους για την επιδερμίδα – Εργαστηριακό τεστ

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Πουλάμε σκ@@@ για φτωχούς», είπε στέλεχος κολοσσού τροφίμων και απολύθηκε!

Μια δεύτερη τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή διεξήχθη για να διαπιστωθεί εάν η αύξηση της πρόσληψης πρωτεΐνης θα βοηθούσε στη διατήρηση των μυών κατά την απώλεια βάρους. Η ομάδα πρωτεΐνης κατανάλωνε ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης ορού γάλακτος 25 γραμμαρίων κατά τις ημέρες νηστείας, το οποίο αντιστοιχούσε σε 125 θερμίδες.

Αναπόφευκτη απώλεια μυών

Μετά την παρέμβαση, όλες οι μετρήσεις της σύστασης του σώματος έδειξαν σημαντικές μειώσεις, συμπεριλαμβανομένης της συνολικής μάζας σώματος, της λιπώδους μάζας και της μάζας χωρίς λίπος, δηλαδή των μυών. Τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας ήταν επίσης σημαντικά χαμηλότερα κατά το τέλος της δεύτερης και τρίτης εβδομάδας σε σύγκριση με την αρχική μέτρηση. Σημειώθηκαν επίσης προσωρινές μειώσεις στη διαστολική αρτηριακή πίεση και τη γλυκόζη αίματος νηστείας, ωστόσο αυτές οι αλλαγές δεν διατηρήθηκαν σε βάθος χρόνου.

Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι η βραχυπρόθεσμη εναλλασσόμενη ημερήσια νηστεία είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις στη μάζα σώματος, στη λιπώδη μάζα και στη μυϊκή μάζα. Επιπλέον, η αύξηση της πρόσληψης πρωτεΐνης μέσω της συμπλήρωσης χαμηλής δόσης πρωτεΐνης ορού γάλακτος δεν κατάφερε να μετριάσει την απώλεια μυών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρεται κατεψυγμένο μπρόκολο από τα ψυγεία αλυσίδων σούπερ μάρκετ λόγω επικίνδυνου βακτηρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένο βρεφικό γάλα: Στο φως τα «έγγραφα της ντροπής» για την κακή λειτουργία της ByHeart – Φόβοι για διεθνή διασπορά του κινδύνου

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η πρόσληψη πρωτεΐνης τις ημέρες νηστείας παρέμεινε κάτω από τα συνιστώμενα ημερήσια επίπεδα και ότι οι διαφορές στη συνολική πρόσληψη πρωτεΐνης μεταξύ των ομάδων ήταν μικρές. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να εξηγούν γιατί η συμπλήρωση απέτυχε να διατηρήσει τον μυϊκό ιστό. Για τον λόγο αυτό, προτείνουν οι μελλοντικές μελέτες να διερευνήσουν την αποτελεσματικότητα της συμπλήρωσης πρωτεΐνης ή λευκίνης τόσο κατά τις ημέρες νηστείας όσο και κατά τις ημέρες σίτισης, σε συνδυασμό με παράλληλη προπόνηση αντίστασης, προκειμένου να διατηρηθούν ή να βελτιωθούν οι μύες κατά την απώλεια βάρους.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά