ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΓιατί το κιμτσι θεωρείται το νέο «σούπερ τρόφιμο» με οφέλη για καρδιά,...

Γιατί το κιμτσι θεωρείται το νέο «σούπερ τρόφιμο» με οφέλη για καρδιά, διαβήτη και καρκίνο

4 λεπτά ανάγνωσης

Τι αποκαλύπτουν πρόσφατες έρευνες

Για χιλιάδες χρόνια αποτελεί βασικό συστατικό της ασιατικής κουζίνας και σήμερα προσελκύει παγκόσμιο ενδιαφέρον ως το επόμενο «σούπερ τρόφιμο». Κάποτε συνδεδεμένο αποκλειστικά με την κορεατική κουζίνα, το κιμτσι πλέον συνοδεύει πλήθος πιάτων σε όλο τον κόσμο, από αυγά και ρύζι έως αβοκάντο και ακόμη και παγωτό.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πλαστικά κομμάτια σε είδη σφολιάτας – Σοβαρός κίνδυνος πνιγμού και τραυματισμού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σοβαρά εγκαύματα από χύτρες ταχύτητος: Άμεση ανάκληση μετά από καταγγελίες καταναλωτών

- Advertisement -

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ, από το Κολλέγιο Γεωργίας, Υγείας και Φυσικών Πόρων, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση κιμτσι συνδέεται με βελτίωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, των τριγλυκεριδίων και της αρτηριακής πίεσης. Το πιάτο αυτό, που βασίζεται στη ζύμωση λαχανικών και κοστίζει περίπου 2 δολάρια, είναι πλέον εύκολα διαθέσιμο στα σούπερ μάρκετ.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Η διατήρηση σταθερού σακχάρου στο αίμα μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη, ενώ τα χαμηλά τριγλυκερίδια συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων και παγκρεατίτιδας. Παράλληλα, η καλή ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρδιοπαθειών, οι οποίες αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως.

- Advertisement -

Τα οφέλη του κιμτσι δεν περιορίζονται στην καρδιά. Λόγω της ζύμωσης, το πιάτο είναι πλούσιο σε προβιοτικά, ωφέλιμα βακτήρια που ενισχύουν το μικροβίωμα του εντέρου και συμβάλλουν στην υγιή πέψη. Οι ερευνητές υπογραμμίζουν ότι ένα μη ισορροπημένο μικροβίωμα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Ο νευροακτινολόγος και ειδικός στη μακροζωία Δρ Kavin Mistry χαρακτήρισε τα νέα δεδομένα «ελπιδοφόρα», επισημαίνοντας ότι η υγεία του εντέρου συνδέεται άμεσα με τη φλεγμονή, το ανοσοποιητικό και τον μεταβολισμό. Όπως δήλωσε, το κιμτσι μπορεί να αποτελέσει σημαντικό στοιχείο μιας διατροφής που στηρίζει την καρδιαγγειακή υγεία και μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς ένας καταναλωτής «νίκησε» μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ και εξοικονόμησε σχεδόν 80€ σε ένα λογαριασμό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μέλι: Από πότε καθίσταται υποχρεωτική η αναγραφή της χώρας προέλευσης στη συσκευασία

Η ανασκόπηση του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ περιέλαβε εννέα μελέτες από το 2011 έως το 2023, με δείγμα σχεδόν 43.000 ατόμων. Όσοι κατανάλωναν κιμτσι εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης νηστείας και σημαντική μείωση στα τριγλυκερίδια, κατά περίπου 29 mg/dL. Οι μειώσεις αυτές συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών επιπλοκών.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε πτώση της συστολικής αρτηριακής πίεσης κατά 3,48 mmHg και της διαστολικής κατά 2,68 mmHg. Ο καθηγητής διατροφικών επιστημών Ock Chun χαρακτήρισε τα αποτελέσματα «πολύ καλά», σημειώνοντας ότι τέτοιες μειώσεις θεωρούνται σημαντικές ακόμη και σε φαρμακευτικές μελέτες.

Η υπέρταση, που επηρεάζει σχεδόν το 50% των Αμερικανών, αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια και αιφνίδιο καρδιακό θάνατο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του CDC, οι καρδιοπάθειες προκάλεσαν περισσότερους από 900.000 θανάτους στις ΗΠΑ το 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Air Fryer: Το συστατικό που χαλάει τη γεύση του φαγητού και διαβρώνει τη συσκευή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε όταν μαγειρεύουμε προτηγανισμένες πατάτες και το κόλπο για να γίνουν τραγανές

Ο γενικός ιατρός Δρ Ντάνιελ Άτκινσον τόνισε ότι το κιμτσι μπορεί να ενταχθεί σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής που προλαμβάνει την παχυσαρκία, τον διαβήτη, τον καρκίνο και τις χρόνιες φλεγμονές. Όπως ανέφερε, η βελτίωση της ποικιλομορφίας του εντερικού μικροβιώματος είναι μια εξαιρετική αφετηρία για την ενίσχυση της συνολικής υγείας, και το κιμτσι προσφέρει έναν φυσικό και προσιτό τρόπο για να το πετύχει κανείς.

Προηγούμενη μελέτη στη Νότια Κορέα, το 2020, είχε δείξει ότι η κατανάλωση κιμτσι προκαλεί θετικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου και συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου και του σχηματισμού αδενωμάτων, δηλαδή προκαρκινικών όγκων.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το μικροβίωμα λειτουργεί ως φράγμα ενάντια στα παθογόνα και ρυθμίζει τη φλεγμονή επηρεάζοντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Μεταβολές στη σύνθεσή του μπορούν να επηρεάσουν άμεσα την εμφάνιση και εξέλιξη του καρκίνου, ιδιαίτερα στο παχύ έντερο, όπου οι αλλαγές στο μικροβίωμα έχουν την πιο άμεση επίδραση στα όργανα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά