ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ κατανάλωση αβοκάντο κατά την εγκυμοσύνη συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο αλλεργιών στα...

Η κατανάλωση αβοκάντο κατά την εγκυμοσύνη συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο αλλεργιών στα βρέφη – Μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Αν είστε έγκυος ή σκοπεύετε να γίνετε, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να βάλετε το αβοκάντο στην καθημερινότητά σας.

Μια νέα φινλανδική μελέτη φέρνει ευχάριστα νέα για τις μέλλουσες μητέρες: η κατανάλωση αβοκάντο κατά την εγκυμοσύνη φαίνεται να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης τροφικών αλλεργιών στα βρέφη.

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Pediatric Research, ανέλυσε δεδομένα από 2.272 ζευγάρια μητέρων-βρεφών και έδειξε ότι τα μωρά των οποίων οι μητέρες κατανάλωναν φρέσκο αβοκάντο κατά τη διάρκεια της κύησης είχαν 44% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν τροφικές αλλεργίες στον πρώτο χρόνο της ζωής τους.

Η πρώτη επιστημονική σύνδεση του αβοκάντο με τις αλλεργίες

Εγγραφείτε στο πρώτο ειδικό Σεμινάριο για την ορθή χρήση του όρου ”Μπορεί να περιέχει…” και άλλα περί αλλεργιογόνων στην Ελλάδα.

Αν και οι ερευνητές εδώ και δεκαετίες εξετάζουν πώς επηρεάζει η διατροφή της μητέρας τις αλλεργίες των παιδιών, αυτή είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται ξεκάθαρη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αβοκάντο και της μειωμένης πιθανότητας για τροφικές αλλεργίες. «Δεν υπάρχει θεραπεία για τις τροφικές αλλεργίες, όμως η πρόληψη παραμένει το καλύτερο μας όπλο», δήλωσε η Δρ. Σάρι Χάντουνεν από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας.

- Advertisement -

Οι συμμετέχουσες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια διατροφής στα πρώτα και τρίτα τρίμηνα της εγκυμοσύνης, με στόχο να καταγραφούν οι διατροφικές τους συνήθειες. Όσες ανέφεραν οποιαδήποτε κατανάλωση αβοκάντο ορίστηκαν ως καταναλώτριες αβοκάντο. Στη συνέχεια, οι ερευνητές αξιολόγησαν την υγεία των παιδιών στους 12 μήνες, εστιάζοντας σε τροφικές αλλεργίες, αλλεργική ρινίτιδα, άσθμα και έκζεμα. Το πιο εντυπωσιακό εύρημα; Τα βρέφη των μητέρων που δεν κατανάλωναν αβοκάντο εμφάνισαν αλλεργίες σε ποσοστό 4,2%, ενώ εκείνα των καταναλωτριών μόλις 2,4%.

Η ομάδα ανέλυσε και άλλους παράγοντες όπως ηλικία μητέρας, καισαρική τομή, κάπνισμα, διατροφή, θηλασμός και ΔΜΣ. Οι γυναίκες που κατανάλωναν αβοκάντο συνήθως είχαν καλύτερη συνολική υγεία και διατροφική ποιότητα, κάτι που ενδεχομένως ενισχύει τα αποτελέσματα. «Αν και η μελέτη δεν αποδεικνύει άμεση αιτιακή σχέση, τα δεδομένα τονίζουν τη διατροφική αξία του αβοκάντο στη μητρική διατροφή», προσθέτει η Δρ. Χάντουνεν.

- Advertisement -

Τι περιέχει το αβοκάντο;

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αντιοξειδωτικά. Έρευνες δείχνουν ότι:

  • Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερίνης
  • Βελτιώνει την υγεία του εντέρου
  • Συνδέεται με 16-22% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Υποστηρίζει την εγκεφαλική ανάπτυξη κατά την κύηση

Μια ιδιαίτερη περίπτωση αναφέρει ακόμα και τη σημαντική μείωση επιληπτικών κρίσεων σε ένα παιδί μετά την καθημερινή κατανάλωση αβοκάντο.

Καθώς οι τροφικές αλλεργίες επηρεάζουν περίπου 1 στα 13 παιδιά και δεν υπάρχει θεραπεία, οι ειδικοί στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην πρόληψη μέσω της διατροφής. Η ενσωμάτωση τροφών όπως το αβοκάντο στη διατροφή της εγκύου φαίνεται να αποτελεί ένα απλό αλλά ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της υγείας των παιδιών — τόσο κατά την κύηση όσο και μετά τη γέννησή τους.

.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.