ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚαρύδια: Το "μυστικό" που κρύβεται πίσω από τα οφέλη τους

Καρύδια: Το “μυστικό” που κρύβεται πίσω από τα οφέλη τους

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα νέας μελέτης για τους αγαπημένους ξηρούς καρπούς

Η κατανάλωση καρυδιών ως μέρος του πρωινού γεύματος φαίνεται να προσφέρει σημαντικά γνωστικά οφέλη, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Reading. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ οι επιδράσεις στην ταχύτητα σκέψης είναι σχεδόν άμεσες, τα οφέλη στη μνήμη κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο ώρες αργότερα – φαινόμενο που αναδεικνύει μια ενδιαφέρουσα καθυστέρηση στη δράση των θρεπτικών συστατικών των καρυδιών στον εγκέφαλο.

- Advertisement -

Στο πείραμα συμμετείχαν 32 υγιείς νέοι ενήλικες που, σε δύο διαφορετικές επισκέψεις, κατανάλωσαν ένα πρωινό με 50 γραμμάρια καρύδια αναμειγμένα σε μούσλι και γιαούρτι και ένα δεύτερο με πανομοιότυπη ενεργειακή αξία, στο οποίο τα καρύδια αντικαταστάθηκαν από βούτυρο. Στόχος ήταν να εντοπιστούν διαφορές στη γνωστική λειτουργία, τη διάθεση, τη μνήμη και τη νευροφυσιολογική δραστηριότητα μέσα στην ημέρα.

Τα ευρήματα της μελέτης

Οι συμμετέχοντες εμφάνισαν σαφώς ταχύτερες αντιδράσεις σε τεστ εκτελεστικής λειτουργίας, δηλαδή σε δραστηριότητες που απαιτούν συγκέντρωση, προγραμματισμό και έλεγχο παρορμήσεων, μετά την κατανάλωση του πρωινού με καρύδια. Ωστόσο, στις πρώτες ώρες η μνήμη τους, ιδίως στην ανάκληση λέξεων, φάνηκε ελαφρώς χειρότερη. Μόνο μετά την πάροδο έξι ωρών οι επιδόσεις τους στη μνήμη ξεπέρασαν εκείνες της ομάδας ελέγχου.

- Advertisement -

Η παρατήρηση αυτή υποστηρίχθηκε και από μετρήσεις εγκεφαλικής δραστηριότητας με EEG, οι οποίες έδειξαν αυξημένη νευρωνική δραστηριότητα σε περιοχές που σχετίζονται με την προσοχή και τη μνήμη. Τα αιματολογικά ευρήματα ανέδειξαν πως οι συμμετέχοντες είχαν υψηλότερα επίπεδα γλυκόζης και χαμηλότερα λιπαρά οξέα μετά την κατανάλωση καρυδιών, κάτι που πιθανώς διευκολύνει την παροχή ενέργειας στον εγκέφαλο κατά τις απαιτητικές πνευματικά περιόδους. Ωστόσο, πολλοί συμμετέχοντες ανέφεραν ότι το πρωινό με καρύδια τους άφησε μια λιγότερο ευχάριστη αίσθηση, κυρίως λόγω της οσμής και της γεύσης, κάτι που φάνηκε να επηρεάζει αρνητικά τη διάθεσή τους αμέσως μετά το γεύμα.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food & Function.

- Advertisement -

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.