ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΗ "σκοτεινή" πλευρά του κοτόπουλου: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη σχέση...

Η “σκοτεινή” πλευρά του κοτόπουλου: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη σχέση του με τη μακροζωία

3 λεπτά ανάγνωσης

Ανησυχητικά ευρήματα μιας νέας μελέτης

Το κοτόπουλο έχει κατακτήσει τη φήμη του «καλού» κρέατος, καθώς είναι άπαχο, πλούσιο σε πρωτεΐνες και συχνά προτεινόμενο σε διατροφές απώλειας βάρους ή μυϊκής ενίσχυσης. Ωστόσο, μια πρόσφατη πολυετής μελέτη από την Ιταλία έρχεται να ανατρέψει εν μέρει αυτή την πεποίθηση, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τις διατροφικές μας επιλογές.

- Advertisement -

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, παρακολούθησε για περίπου δύο δεκαετίες τις διατροφικές συνήθειες και την υγεία 4.869 κατοίκων της νότιας Ιταλίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η κατανάλωση περισσότερων από 300 γραμμαρίων κοτόπουλου την εβδομάδα συνδέεται με 27% υψηλότερο συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας, καθώς και με υπερδιπλάσιο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο του γαστρεντερικού. Αν και το εύρημα μπορεί να φαίνεται αντιφατικό με την ως τώρα θετική εικόνα των πουλερικών, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι η σχέση είναι συσχετιστική και όχι αιτιώδης. Δηλαδή, το κοτόπουλο δεν θεωρείται αυτομάτως επιβλαβές, αλλά η υπερβολική κατανάλωση του ενδέχεται να αποτελεί δείκτη γενικότερων προβληματικών συνηθειών.

Η διατροφολόγος Theresa Gentile εξηγεί ότι τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν ότι το κοτόπουλο προκαλεί καρκίνο ή πρόωρο θάνατο, αλλά υποδεικνύουν πιθανά διατροφικά μοτίβα που σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο. Μεταξύ των παραγόντων που μπορεί να επηρεάζουν τα αποτελέσματα είναι ο τρόπος μαγειρέματος (π.χ. τηγάνισμα ή ψήσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες), η κατανάλωση επεξεργασμένων μορφών (όπως μενταγιόν ή αλλαντικά κοτόπουλου), καθώς και ο γενικότερος τρόπος ζωής.

- Advertisement -

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι, όπως συμβαίνει συχνά σε μακροχρόνιες μελέτες, η διατροφή βασίστηκε σε αυτοαναφορές των συμμετεχόντων, οι οποίες μπορεί να περιέχουν ασάφειες. Επιπλέον, δεν καταγράφηκε συστηματικά η φυσική δραστηριότητα ή άλλοι δείκτες υγείας, οι οποίοι μπορεί να διαμόρφωσαν τα τελικά συμπεράσματα. Ωστόσο, οι ειδικοί συνιστούν μέτρο και ποικιλία. Η προτίμηση σε κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής ή βιολογικής εκτροφής, η αποφυγή επεξεργασμένων προϊόντων, καθώς και η χρήση ήπιων μεθόδων μαγειρέματος, όπως το βράσιμο ή ο φούρνος, μπορούν να περιορίσουν τυχόν κινδύνους. Παράλληλα, η ενίσχυση της διατροφής με φυτικές πρωτεΐνες και ψάρια, καθώς και η τακτική άσκηση, αποτελούν θεμέλια μιας ισορροπημένης, μακροβιώσιμης ζωής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.