ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚετογονική δίαιτα: Νέα μελέτη προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους

Κετογονική δίαιτα: Νέα μελέτη προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους

3 λεπτά ανάγνωσης

Η απώλεια βάρους συνοδεύεται από ενδείξεις για αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία

Η κετογονική δίαιτα έχει αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία τα τελευταία χρόνια, κυρίως ως μέσο απώλειας βάρους και βελτίωσης της ευεξίας. Ωστόσο, οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της παραμένουν ασαφείς. Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Γιούτα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science Advances, έρχεται να φωτίσει πτυχές που προκαλούν ανησυχία.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναγερμός για τσάι με υπέρβαση σε τοξική ουσία 675% – Διαφημίζεται ως προστατευτικό για το συκώτι, αλλά του προκαλεί βλάβη!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δημοφιλής σοκολάτα εξελίσσεται σε παγκόσμιο διατροφικό σκάνδαλο

- Advertisement -

Η κετογονική δίαιτα στοχεύει στην πρόκληση κέτωσης, μιας κατάστασης κατά την οποία ο οργανισμός καίει λίπος αντί για υδατάνθρακες για ενέργεια. Αυτό επιτυγχάνεται με την αυστηρή μείωση των τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες και την έμφαση σε πηγές πρωτεΐνης και λίπους, όπως το κρέας, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά χωρίς ζάχαρη, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι. Παρά τα διατροφικά οφέλη που υποστηρίζουν πολλοί χρήστες, η νέα έρευνα δείχνει ότι μπορεί να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θάνατος – μυστήριο στις τουαλέτες του KFC – Το λάθος της αλυσίδας που μπορεί να την πάει στα δικαστήρια

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Οι επιστήμονες χώρισαν ποντίκια σε τέσσερις ομάδες, καθεμία από τις οποίες ακολούθησε διαφορετικό διατροφικό πρόγραμμα για σχεδόν ένα έτος. Παρά το γεγονός ότι τα ποντίκια που έτρωγαν κετογενική δίαιτα με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά δεν αύξησαν το βάρος τους όπως εκείνα που ακολούθησαν τυπική δίαιτα πλούσια σε λιπαρά, εμφάνισαν άλλες σοβαρές επιπλοκές. Με την πάροδο του χρόνου παρατηρήθηκαν υπερλιπιδαιμία, λιπώδης ηπατική νόσος και δυσανεξία στη γλυκόζη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η ηπατική βλάβη καταγράφηκε μόνο στα αρσενικά ποντίκια, γεγονός που υποδηλώνει πιθανές διαφορές ανά φύλο στην ανταπόκριση στη δίαιτα.

Οι συγγραφείς σημειώνουν ότι τα ευρήματα δεν πρέπει να θεωρηθούν άμεση απόδειξη για τις ίδιες επιπτώσεις στους ανθρώπους, καθώς η μελέτη περιορίστηκε σε ζώα. Παρόλα αυτά, έρχονται να ενισχύσουν τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί σε προηγούμενες έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες η κετο διατροφή μπορεί να είναι πιο κατάλληλη ως βραχυπρόθεσμη παρέμβαση παρά ως μόνιμος τρόπος ζωής. Έχει επίσης συγκριθεί αρνητικά με άλλες διατροφικές προσεγγίσεις, όπως η vegan διατροφή, που εμφανίζεται πιο ωφέλιμη για την υγεία αλλά και για το περιβάλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το μυστικό για να μην διαλύεται το ρολό κιμά στον φούρνο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν τη διαλειμματική νηστεία

Στο συμπέρασμά τους, οι ερευνητές προειδοποιούν κατά της ευρείας και μακροχρόνιας χρήσης της κετογονικής δίαιτας ως γενικής διατροφικής στρατηγικής για την υγεία. Τονίζουν ότι οι αποφάσεις για σημαντικές αλλαγές στη διατροφή θα πρέπει να λαμβάνονται με τη συμβουλή ειδικών, όπως διαιτολόγων, ώστε να διασφαλίζεται η ισορροπία και η προστασία του οργανισμού.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος