Η χαμένη αθωότητα των σοκολατένιων «αυγών έκπληξη».
Ιταλικό ερευνητικό περιοδικό έβαλε στο «μικροσκόπιο» οκτώ δημοφιλή σοκολατένια αυγά και διαπιστώνει δυσάρεστες εκπλήξεις. Παρότι οι διαφημιστές διατείνονταν πως τα σοκολατένια αυγά – έκπληξη είναι μια υγιεινή επιλογή των γονιών προς τα παιδιά τους, στο πέρασμα των ετών, και μετά από έρευνες, βγήκαν στην επιφάνεια στοιχεία που κατέδειξαν ότι η «έκπληξη» δεν ήταν το παιχνίδι που έκρυβαν για τους μικρούς καταναλωτές.
Το ζητούμενο είναι η ασφαλής κατανάλωσή τους ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι μετράει μόλις δύο χρόνια το ξέσπασμα του διατροφικού σκανδάλου με τα αυγά Kinder – έκπληξη, τα οποία περιείχαν σαλμονέλα, οδηγώντας σε τροφικές δηλητηριάσεις εκατοντάδες παιδιά.
Το κατά πόσο υγιεινά είναι τέτοιου τύπου σνακ για τα παιδιά, αναδεικνύει μελέτη του ιταλικού ερευνητικού περιοδικού Il Salvagente κατά την οποία, γίνεται σύγκριση σε οκτώ σοκολατένια αυγά με τις περισσότερες πωλήσεις.
Η έκπληξη είναι… έξω
Τα γλυκίσματα που ελέγχθηκαν για τα συστατικά τους είναι τα DOLCE TOYS MARE FUORI, DOLCE PREZIOSI MINIONS, DOLFIN EMOJI, FAI TRADE XL, KINDER JOY, KINDER SORPRESA, ZAINI BLIPPI, ZAINI SONIC.
Το γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι, ανεξαρτήτως εταιρείας, τα σοκολατένια αυτά αυγά, φέρουν υψηλό φορτίο ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών που καλό είναι να αποφεύγονται, όταν μάλιστα προέρχονται από έλαια όπως το φοινικέλαιο.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά κατανάλωση 25 γραμμαρίων συνολικής ζάχαρης την ημέρα ενώ στα παιδιά, η βέλτιστη δόση πρέπει να είναι η μισή. Η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα σνακ αυτά είναι τόση ώστε, έχοντας φάει μόλις ένα μικρό σοκολατένιο αυγό, καλύπτεται η μισή συνιστώμενη δόση.
Κάτι παρόμοιο ισχύει και με τα κορεσμένα λιπαρά, τα φυτικά λίπη και το συστατικό καριτέ που περιέχεται στο φοινικέλαιο και δίνει το κρεμώδες αποτέλεσμα στη γεύση αυτών των προϊόντων.
Προειδοποιήσεις ΠΟΥ
Το περασμένο έτος ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εξέδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές, ζητώντας την προστασία των παιδιών από τη διαφήμιση τροφίμων και τον «περιορισμό της πειστικής δύναμης του μάρκετινγκ τροφίμων». Ο Οργανισμός χαρακτηρίζει το μάρκετινγκ τροφίμων ως απειλή για τη δημόσια υγεία και αρνητική επιρροή για τις επιλογές των παιδιών. Άλλωστε για εκείνα μετράει περισσότερο το παιχνίδι – έκπληξη που κρύβουν.