ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα παιδιά καταναλώνουν περισσότερα πρόσθετα τροφίμων απ’ τους ενήλικες - Αποκαλυπτική έκθεση...

Τα παιδιά καταναλώνουν περισσότερα πρόσθετα τροφίμων απ’ τους ενήλικες – Αποκαλυπτική έκθεση του Scientific Reports

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη αναδεικνύει τους κινδύνους των «μειγμάτων» προσθέτων και απαιτεί επανεκτίμηση της ασφάλειας

Μία νέα μελέτη μεγάλης κλίμακας, η οποία δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports, φέρνει στο προσκήνιο σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την έκθεση του πληθυσμού στα πρόσθετα τροφίμων (food additives). Η έρευνα εκτίμησε λεπτομερώς την πρόσληψη των ουσιών αυτών σε ένα εθνικό δείγμα Γάλλων παιδιών ηλικίας 6 έως 17 ετών και ενηλίκων, χρησιμοποιώντας εικοσιτετράωρες διατροφικές αναμνήσεις και μία εξειδικευμένη βάση δεδομένων σύνθεσης τροφίμων.

- Advertisement -

Υψηλότερη έκθεση στα παιδιά

Οι συγγραφείς κατέγραψαν ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό εύρημα, καθώς τα παιδιά καταναλώνουν κατά μέσο όρο περίπου 508 γραμμάρια πρόσθετων την ημέρα, μία ποσότητα σημαντικά μεγαλύτερη απ’ ό,τι οι ενήλικες, των οποίων η μέση ημερήσια πρόσληψη υπολογίστηκε σε περίπου 442 γραμμάρια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπουκάλια νερού: Ακόμη μία ανάκληση δείχνει συστηματικά προβλήματα ποιότητας και ασφάλειας [ΦΩΤΟ]

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελλάδα: Ανατρέπεται το τοπίο στην αρτοποιία, με μια επικείμενη στρατηγική συμμαχία

Το γεγονός ότι τα παιδιά εμφανίζουν υψηλότερη μέση πρόσληψη προσθέτων από τους ενήλικες υπογραμμίζει πως αυτή η ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη. Αυτό εγείρει βάσιμες ανησυχίες για τις πιθανές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ανάπτυξη και την υγεία τους.

Ο κίνδυνος των «μειγμάτων» και των χρωστικών

Η μελέτη δεν περιορίστηκε μόνο στις συνολικές ποσότητες, αλλά προχώρησε στην καταγραφή συγκεκριμένων «μειγμάτων» προσθέτων που καταναλώνονται ταυτόχρονα. Εντοπίστηκαν τρεις κύριοι συνδυασμοί προσθέτων στους ενήλικες και τέσσερις στους ανήλικους.

Αυτά τα μείγματα περιελάμβαναν ουσίες για τις οποίες έχουν εκφραστεί στο παρελθόν ανησυχίες υγείας, όπως τεχνητά γλυκαντικά, χρωστικές ουσίες και ορισμένα συντηρητικά. Η μελέτη τονίζει ότι οι εκθέσεις στα πρόσθετα δεν συμβαίνουν μεμονωμένα, αλλά ως συνδυασμοί ουσιών, κάτι που ενισχύει την ανάγκη για επανεκτίμηση της ασφάλειας υπό συνθήκες μακροχρόνιας, μικτής κατανάλωσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το απαραίτητο και αγαπημένο ορεκτικό των Χριστουγέννων που προστατεύει τα δόντια – Σύσταση για κατανάλωση μετά από γλυκά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελλάδα: “Επίθεση” αρτοποιών εναντίον σουπερμάρκετ – Καταγγέλλουν παραπλάνηση καταναλωτών

Η χρήση πολλαπλών προσθέτων ταυτόχρονα πιθανόν να έχει διαφορετικά, πιο σύνθετα, αποτελέσματα απ’ ό,τι η μεμονωμένη πρόσληψη κάθε ουσίας. Αυτό δυσκολεύει σημαντικά τις τυπικές αξιολογήσεις κινδύνου που εστιάζουν κάθε φορά σε ένα μόνο πρόσθετο. Τα ευρήματα της έρευνας ανοίγουν ουσιαστικά τον δρόμο για την επανεξέταση των κανονισμών ασφάλειας τροφίμων, απαιτώντας πλέον να λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο οι επιπτώσεις κάθε πρόσθετου ξεχωριστά, αλλά και οι συνδυαστικές εκθέσεις στο σύνολο του διαιτολογίου.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Συναγερμός για τα σουβλάκια κοτόπουλου: Από τις ανακλήσεις σε 7 αλυσίδες σουπερμάρκετ στα κρούσματα σαλμονέλας στην Λαμία

Ανεπαρκές ψήσιμο και διασταυρούμενη επιμόλυνση αποτελούν βασικούς κινδύνους, όπως δείχνουν πρόσφατα περιστατικά σε Ολλανδία και Ελλάδα.

Ελληνικά αποξηραμένα σύκα βρέθηκαν με τοξίνες που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο στα νεφρά – Ειδοποίηση σοβαρού κινδύνου RASFF

Ωχρατοξίνη Α σε συγκέντρωση 74 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο - Η Ιταλία προχώρησε σε ανάκληση του προϊόντος